Įsismarkavęs pavasaris diktuoja tendenciją asmeninį automobilį ar viešąjį transportą pakeisti patogesnėmis susisiekimo priemonėmis.
Ko gero, pirmiausia pagalvojus apie vasaros transporto priemonę į galvą šauna mintis apie dviratį. Tačiau gal daug patogiau naudotis elektroniniu dviračiu, geriau žinomu riedžio ar segvėjaus pavadinimais? O kaip riedučiai? Padedami specialistų patarimų apžvelgiame šių transporto priemonių pliusus ir minusus.
Kaina. Pradėsime nuo svarbiausio dalyko – susisiekimo priemonės įsigijimo. Miesto ar sportinį dviratį priklausomai nuo jo kokybės galima įsigyti nuo kelių šimtų iki kelių tūkstančių litų. Specialistai pataria žiūrintiems į perspektyvą investuoti bent kelis tūkstančius litų, kad vėliau mažiau atsieitų dviračio priežiūra ir remontas. Pirkdami padėvėtą dviratį galite sutaupyti įsigydami jį už pusę kainos ar dar mažiau, tačiau čia iškyla pavojus nusipirkti vogtą transporto priemonę.
Kiek labiau patuštinti piniginę reiktų nenorintiems minti pedalų, mat net padėvėtas riedis kainuoja apie 15 tūkst. Lt. Naujų elektroninių dviračių kainos prasideda nuo 24 tūkst. litų.
Pigiausiai iš aptariamų transporto priemonių kainuotų riedučiai. Prekybos centre juos galima nusipirkti vos už kelias dešimtis litų. Žinoma, jei riedėti ketinate kasdien, ir investicijos turėtų būti didesnės. Tačiau bet kuriuo atveju jos neviršys kelių šimtų litų.
Technologija ir priežiūra. Dviračio technologija paprasta: atsisėdi, laikai pusiausvyrą ir mini pedalus. Priežiūros dviratis šiek tiek reikalauja, tačiau dažniausiai tai būna prieš sezoną ir po jo, kai reikia sutepti grandinę, pedalus, kažką suveržti ir patempti. Neišmanantiems, kaip tai padaryti, reikalinga profesionalų pagalba, galinti kainuoti keletą šimtinių ar mažiau.
Sezono metu neišvengiami tokie dviračio „remontėliai“ kaip padangų pripūtimas, dviračio valymas, galbūt nutrūkusios grandinės pakeitimas nauja. Tačiau šie nesudėtingi darbai gali būti atliekami namuose. Investicijos, nusipirkus gerą dviratį, nėra didelės ir sezono metu gali nesiekti nei 100 Lt.
Įprasto dviračio elektrinis brolis segvėjus valdomas sudėtingesne technologija. Segvėjus įkraunamas elektros pagalba, o žmogui atsistojus ant specialios platformos su ratukais, ji valdoma vairu. Jį stumiant į priekį segvėjus rieda pirmyn. Keliautojui nusprendus sustoti ar sulėtinti greitį tereikia vairalazdę truktelti atgal.
Riedžio techninė priežiūra sudėtingesnė nei įprasto dviračio, mat elektroninį dviratį namuose patys galite tik sutvarkyti išoriškai – nuplauti nuo dulkių, nuvalyti ratus. Sugedus sistemai ar norint kažką pareguliuoti reikalinga specialistų pagalba, galinti kainuoti kelis šimtus ir daugiau litų jūsų kišenei. Tiesa, jeigu įsigyjate naują riedį, jums bus suteikta kelerių metų garantija, todėl, kaip sako pardavėjai, už ir taip labai retai pasitaikančių gedimų taisymą mokėti nereikės.
Visiškai paprasta valdyti batus su ratais – riedučius. Tai daroma kūno judesių pagalba. Riedučių priežiūra taip pat labai nesudėtinga ir beveik nereikalaujanti jokių išteklių, mat nusivalyti, išvėdinti riedučius ar išplauti jų vidų galite namuose. Šiek tiek piniginę paploninti gali sezoninis ratukų keitimas.
Patogumas. Kalbant apie dviračio komfortą, reikia pastebėti, kad tai nėra pati patogiausia transporto priemonė, mat po ilgų distancijų gali ir sėdynę pritrinti, ir kojas mausti. Jeigu dviratį naudosite ne kaip laisvalaikio, o kaip susisiekimo priemonę, atkreiptinas dėmesys, kad turėsite pasaugoti rūbus, kad pavyzdžiui, plačių kelnių klešnių ar sijono skvernų neįtrauktų grandinė. Priklausomai nuo dviračio pobūdžio ir jo padangų priklauso ir patogios kelio dangos pasirinkimas. Tačiau iš esmės, didesnių ar mažesnių pastangų pagalba dviračiu galima pravažiuoti visur.
Pedalų mynimas ne visada lygiais reljefais išprovokuoja prakaitavimą, todėl gali būti, kad atmynus keletą kvartalų iš namų darbe gali prireikti pusvalandžio išdžiūti.
Važiuojant dviračiu, kuris turi specialų krepšį, galvos nereikia sukti dėl to, kur pasidėti sunkų nešulį ar tiesiog rankinę.
Turbūt pusvalandžio atvėsti neužtektų tą patį atstumą įveikusiam riedučiais. Tai – trumpoms distancijoms skirta priemonė. Reikėtų pastebėti ir tai, kad bet kokia kelio danga nepavažiuosite. Riedučiai nerieda per žvyrą, smėlį, akmenis, akmenuotą grindinį, populiarų senamiestyje.
Atkreiptinas dėmesys, kad net ir labai nedaug pavažiavus riedučiais neišvengiama prakaito, todėl tokiu atveju būtų gerai darbe įsitaisyti dušą. Kita vertus, daugiausiai fizinių pastangų – daugiausiai rezultatų tobulinant kūno linijas.
Važiuojant riedučiais neišvengiamu atributu tampa kuprinė, kurioje guli ne tik persiauti skirti batai, bet ir kitos reikmės, kaip antai moterims – rankinė.
Riedučiai manevringiausia transporto priemonė iš aptariamų.
Mažiausiai fizinių pastangų reikalauja riedis. Tai įrodo miesto gatvėmis į darbą riedantys kostiumuoti vyrukai ir sijonuotos merginos. Specialistų tvirtinimu, riedžiu patogiausia važiuoti keletą kilometrų, ne daugiau kaip 10, nes po ilgesnio laiko pavargstama stovėti. Elektroninis dviratis yra geras sprendimas norintiems išvengti kančių kylant į kalną – čia nereikia jokių didelių pastangų, išskyrus vairalazdės palenkimą į priekį. Riedžiui nebaisus ir akmeninis grindinys: vienintelis skirtumas nuo asfalto – didesnis kratymas.
Saugojimo ypatybės. Patogumu dviratis nepasižymi ir aptariant jo laikymo sąlygas. Prie namų dviratį palikti nesaugu, todėl specialistai pataria neštis jį į butą. Taigi kas kartą eidami namo, į banką, parduotuvę ar kur kitur, su savimi turite pasiimti ir keletą kilogramų ar daugiau sveriantį dviratį, arba palikti jį ir rizikuoti neberasti.
Kelias dešimtis sveriantį segvėjų geriausia laikyti garaže. Tiesa, specialistai sako, kad saugumo sumetimais ar dėl specialių sąlygų neturėjimo jis kartais laikomas ir butuose. Tačiau tai sukelia ne tik transportavimo nepatogumus, bet ir užima papildomos vietos namuose. Paliekant segvėjų mieste jį galima saugiai prirakinti specialia spyna.
Visai kas kita – riedučiai. Prie parduotuvės dažniausiai jų palikti nereikia, tad vienintelis galintis iškilti klausimas – kur juos dėti darbe. Kadangi riedučiai neužima daug vietos, atkeliavus į tikslą ir persiavus batais riedučius galima pasidėti tiesiog po darbo stalu. Namuose riedučiai daug vietos neužima spintoje, balkone ar net batų dėžėje.