Vėluojantys laiškai ir siuntos tapo kasdienybe ne tik paprastiems gyventojams, bet ir valdžios institucijoms. Susirūpinę valdininkai tikėjosi radę išeitį - brangesnes paštininkų paslaugas, tačiau tai problemos neišsprendė, rašo „Lietuvos žinios“.
Jau kurį laiką nesiliaujantys pašto veiklos sutrikimai kelia nemažai rūpesčių valdininkams. Jie sulaukia skundų iš gyventojų, užsisakiusių svarbių dokumentų iš institucijų.
Užsienyje įmonę įsteigti sumaniusiai teisininkei Akvilei Mikalauskaitei kliūtimi greitai sutvarkyti būtinus formalumus tapo pažyma, kad yra neteista. Per kelias dienas registruotu laišku atkeliauti turėję dokumentai merginą pasiekė tik po 11 dienų.
Planus teko keisti
Pažymą apie (ne)teistumą reikia užsisakyti Vidaus reikalų ministerijoje (VRM). Sužinojusi apie galimybę tai padaryti internetu, A.Mikalauskaitė užpildė visus reikiamus blankus. Už skubiai, per 1 dieną, parengiamą pažymą reikėjo sumokėti 26 litus. Pervedusi pinigus mergina dokumento tikėjosi sulaukti jau po kelių dienų. "Tuomet iš karto planavau vykti į Slovakiją ir ten atidaryti įmonę", - LŽ pasakojo ji. Tačiau kelionę teko atidėti, nes registruotas laiškas su pažyma Alytų pasiekė tik po keliolikos dienų.
A.Mikalauskaitės nuomone, dėl šios situacijos kalta ne dokumentą rengusi ir registruotu laišku išsiuntusi VRM, o jo laiku nepristatęs Lietuvos paštas.
Moka brangiau
Informatikos ir ryšių departamento prie VRM direktoriaus pavaduotoja Alvyda Pupkovienė LŽ patikino, kad ministerijos darbuotojai pažymas gyventojams parengia ir išsiunčia laiku. Tai, kad laiškai adresatą pasiekia vėliau nei turėtų, anot jos, yra pašto darbo nesklandumai. "Jei žmogus pageidauja atsiimti pažymą ministerijoje, problemų nekyla, nes parengti dokumentai perduodami priėmimo skyriui, o už pašto darbą neatsakome", - aiškino ji.
Anksčiau VRM parengtas pažymas siųsdavo paprastuoju registruotu paštu. Tačiau sulaukusi gyventojų skundų, kad pažymos pristatomos per vėlai, ministerija nusprendė pirkti brangiau kainuojančias Lietuvos pašto paslaugas. "Matėme, kad dokumentų pristatymas vėluoja, tad nusprendėme mokėti daugiau ir pasirinkome laiškų siuntimo pirmumo tvarka paslaugas", - pasakojo A.Pupkovienė. Dabar ant registruoto laiško klijuojamas specialus ženkliukas, rodantis, kad laiškui turi būti teikiama pristatymo pirmenybė.
Valdininkai tikėjosi, kad brangiau kainuojančios ir greitesnį laiškų pristatymą turinčios garantuoti paslaugos bus vykęs sprendimas. Tačiau ir jis nevisiškai pasiteisino. Ministerija ir toliau sulaukia skundų dėl vėluojančių dokumentų. Dėl stringančio laiškų pristatymo ir dingusių siuntų VRM kelis kartus kreipėsi į Lietuvos paštą, tačiau aiškių atsakymų taip ir nesulaukė.
Skundžiasi ir kiti
Lietuvos pašto Ryšių su visuomene skyriaus viršininkė Jurgita Čepulytė LŽ teigė, kad skundų iš VRM įmonė nesulaukė. Vis dėlto ji pripažino, kad patys gyventojai Lietuvos paštui skundėsi laiku negaunantys korespondencijos iš VRM. "Tačiau ištyrus šiuos atvejus buvo atsakyta, kad pašto paslaugų kokybės reikalavimai nebuvo pažeisti, ir registruoti laiškai gavėjams buvo įteikti laikantis nustatytų taisyklių", - aiškino J.Čepulytė.
Kitos ministerijos dėl vėluojančios korespondencijos taip pat negaili priekaištų Lietuvos paštui. Pasak Sveikatos apsaugos ministerijos Ryšių su visuomene skyriaus vyriausiosios specialistės Linos Simonaitytės, dažnai kyla problemų dėl atsakymų į skundus ministerijai.
Ūkio ministerijos atstovas spaudai Ričardas Slapšys LŽ papasakojo neseną istoriją, kai jam skirtas laiškas ministeriją pasiekė po 2 savaičių. Šiokį tokį pašto darbo sulėtėjimą pajuto ir kiti ministerijos darbuotojai. "Suprantame, kad įmonei trūksta paštininkų ir tikimės, kad ilgainiui viskas susitvarkys", - vylėsi R.Slapšys.
Roberta Tracevičiūtė