Nugalėtojas renkamas atsižvelgiant į daugybę įvairių parametrų: dizainą, surinkimo kokybę, valdymo savybes, technologinę pažangą, variklių efektyvumą ir pan.
Kiekvienais metais Danijoje surengta bandymų stovykla komisijos nariams leidžia išbandyti ne vieną, bet keletą skirtingų to paties modelio versijų.
Kiekvienas komisijos narys gauna 25 taškus, kuriuos turi paskirti bent penkiems konkurso dalyviams. Daugiausiai balsų surinkęs modelis tampa konkurso nugalėtoju.
Šiemet į finalinį septynetą pateko skirtingų segmentų atstovai, kurie daugeliui gali atrodyti, jog neturi nieko bendro su šia nominacija. Vis dėlto, į „Europos metų automobilio“ titulą šiemet pretendavo: „Alpine A110“, „Citroën C5 Aircross“, „Ford Focus“, „Jaguar I-Pace“, „Kia Ceed“, A klasės „Mercedes Benz“ ir „Peugeot 508“.
Šį kartą komisijos narių favoritais tapo „Jaguar I-Pace“ ir sportiškas kupė „Alpine A110“. Vis dėlto, šį kartą nugalėtojo titulas buvo įteiktas britiškam SUV, kurio pergalė nebuvo itin lengva.
Suskaičiavus visų komisijos narių balsus, „Alpine A110“ ir „Jaguar I-Pace“ surinko po 250 taškų.
Organizatoriai norėdami sužinoti laimėtoją, iš naujo pradėjo skaičiuoti komisijos narių suteiktus balus. Tik šį kartą buvo kreipiamas dėmesys į tuos, kurie „Alpine A110“ ar „Jaguar I-Pace“ modeliams davė maksimalų balų skaičių.
Nemažai komisijos narių balsų gavo „Kia Ceed“ (247 balai), „Ford Focus“ (235 balai) ir prancūziškas „Citroen C5 Aircross (210 balų).
Keletas įdomių faktų apie konkursą:
- 2001 metais „Alfa Romeo 147“ konkurso nugalėtoju tapo vos 1 taško persvara
- „Fiat“ yra daugiausiai (devynis) „Europos metų automobilio“ titulų iškovojęs gamintojas. Antroje vietoje – „Renault“.
- 213 taškų – didžiausias taškų skirtumas, kuris skyrė pirmoje (Volkswagen Golf) ir antroje pozicijoje (Toyota GT86) buvusius automobilius.
- 1998 metais „Europos metų automobilio“ titulą iškovojusi „Alfa Romeo 156“ iš visų komisijos narių surinko 454 taškus. Iki šiol ne vienas konkurse dalyvavęs modelis nesugebėjo pagerinti šio rodiklio.