Kaip teigė Lietuvos automobilių sporto federacijos Ralio komiteto pirmininkas ir šių varžybų vadovas Darius Šileikis, kurio užduotis ir buvo parengti starto „7bet Gravel Fest Rally – Lazdijai tvarką, ši procedūra išties atsakinga.
Grubi klaida priskiriant ekipažams jų realaus greičio neatspindinčius starto numerius galėtų įnešti nemažai chaoso – greitesni dalyviai fiziškai imtų lenkti lėtesnius, kiltų pavojingų situacijų dėl dulkių, o vėliau tektų nagrinėti ekipažų prašymus dėl laiko kompensacijų. Dariaus Šileikio teigimu, būtent starto tvarkos sustygavimas leidžia surikiuoti dalyvius taip, kad tokių situacijų būtų išvengta.
„Yra toks dalykas kaip greičio indeksas. Tarkime, kas praėjusį ralį įveikė greičiausiai, per kiek laiko ekipažas pravažiavo sportinius kilometrus. Tačiau vertinu ne tik praėjusio ralio greičio indeksą. Šiuo metu skaičiuoju tiek praėjusio sezono, tiek šio sezono indeksą. Kai kuriems vairuotojams, kurie šiemet įsigijo naujus automobilius, skaičiuoju nuo šių metų Visagino ralio. Nes buvo tokių, kas šiemet nusipirko N5 automobilius, kai kas persėdo į R2.
Tuomet kita užduotis yra iš greičio indekso pašalinti anomalijas. Kas yra anomalija? Tai lėtesnis važiavimas nei įprastai. Tarkime dėl dulkių, dėl pramušto rato, dėl kitų techninių problemų, dėl kurių ekipažas negalėjo važiuoti sau įprastu greičiu ir susigadino greičio indeksą. Tai į tokius dalykus reikia atsižvelgti ir indeksas skaičiuojamas pašalinus šias anomalijas.
Kita medalio pusė starto tvarkai sudėlioti – kaip atskaitos taškas taip pat imamas ir vienas stabiliausias ekipažas. Anksčiau tokiu vairuotoju buvo laikomas Vytautas Švedas. Jis su savo „Mitsubishi Lancer EVO“ buvo labai stabilus – ne tik finišuodavo praktiškai visuose raliuose, bet tą darydavo stabiliose pozicijose ir neturėdavo gedimų. Tokiu atveju imi jį kaip atskaitos tašką, kaip vienetą ir aplink jį dėlioji greitesnius ir lėtesnius vairuotojus.
Tokiu atveju, kai atvyksta lenktyniauti Lietuvoje retai apsilankantis arba pirmą kartą atvykstantis dalyvis, vėl reikia skaičiuoti greičio indeksą. Tarkime Martins Sesks, kuris startuos Lazdijuose. Jei jis važiuotų su R5 automobiliu, tai be abejonės jam būtų suteiktas pirmasis starto numeris. Dabar jis važiuos su kiek silpnesniu R4 automobiliu, todėl dėliojant starto tvarką teko peržiūrėti jo rezultatus iš kitų ralių, lyginti juos su ten važiavusiais kitais ekipažais, kurie taip pat šiemet lenktyniavo ir Lietuvoje.
Taigi, čia daug skaičiavimo ir aritmetikos. Aišku, pasitaiko, kad kartais prašauni, tačiau varžybų eigoje įvyksta pergrupavimas ir ekipažai surikiuojami jau pagal tarpinius rezultatus tame ralyje. Svarbiausia starto tvarkos esmė, kaip jau ir minėjau, kad ekipažas netrukdytų lenktyniauti už savęs esančiam, o jam pačiam netrukdytų esantis priekyje“, - sakė „7bet Gravel Fest Rally – Lazdijai“ varžybų vadovas Darius Šileikis.
„7bet Gravel Fest Rally – Lazdijai“ varžybose pirmasis starto numeris suteiktas Martyno Samsono ir Ervino Snitko duetui. Antroji starto pozicija suteikta Vlado Jurkevičiaus ir Aisvydo Paliukėno tandemui. Trečiasis starto numeris puikuosis ant Giedriaus Notkaus ir Daliaus Strižano „Škoda Fabia R5“ durelių. Ketvirtuoju numeriu varžybas pradės Vaidotas Žala ir Ivo Pūkis. Penktasis numeris skirtas svečiui iš Latvijos Martinui Seskui su šturmanu Renarsu Franciu. Jų tautiečiai Emils Blūms ir Didzis Eglitis startuos šeštoje pozicijoje. Septintasis numeris priskirtas Rokui Steponavičiui su Dovydu Ketvirčiu. Aštunti per starto arką važiuos Nedas Radišauskas su Justu Vičiūnu. Giedrius Firantas su Matu Valiuliu gavo devintą starto numerį, o dešimtuką užbaigs Linas Vaškys ir Laurynas Paškevičius.
Iš viso šiose varžybose startuos 70 ekipažų iš penkių šalių – Lietuvos, Latvijos, Estijos, Lenkijos ir Ukrainos.