Renginys, prasidėjęs 2015 m. kaip eksperimentas įrodyti, kad elektromobiliu galima įveikti atstumą tarp Vilniaus ir Palangos, šįkart startuos Palangoje (Lietuva), užsuks į Jūrmalą (Latvija) ir finišuos Pernu (Estija).
Tarptautinė trasa ir dviejų klasių lenktynės
2025 metų varžybos dalyviams žada naujus iššūkius. Nauji keliai, nepažįstama įkrovimo infrastruktūra ir skirtingi maršrutai pareikalaus tiek strateginio planavimo, tiek efektyvaus vairavimo. Pirmą kartą lenktynės vyks dvejose klasėse:
- „Verslo“ klasė: dalyviai stengsis kuo efektyviau pasiekti finišą Pernu, pasirinkdami trumpiausią maršrutą ir vengdami nereikalingų stabtelėjimų.
- „Turizmo“ klasė: laimės ekipažas, kuris per 7 valandas nuvažiuos daugiausiai kilometrų.
Dalyvauti varžybose galės iki 60 komandų, naudojančių tik nemodifikuotus elektromobilius. Registracija pirmą kartą bus atvira ne tik Lietuvoje, bet ir Latvijoje bei Estijoje. Planuojama, kad ji prasidės 2025 m. vasario pradžioje.
„Ignitis“ elektrinio mobilumo departamento vadovas Eimantas Balta teigė, kad naujasis varžybų formatas atspindi augantį įmonės įkrovimo tinklo pajėgumą. „Vystome lyderiaujantį elektromobilių įkrovimo tinklą visose Baltijos šalyse, todėl varžybų maršruto tąsa į Latviją ir Estiją yra labai tikslinga. Vasaros pradžioje Palangoje atidarėme didžiausią greito įkrovimo parką, tad simboliška, jog jis taps šių varžybų starto tašku. Tikimės, kad iki 2025 m. mūsų tinklas bus patogiai išvystytas ne tik Lietuvoje ir Latvijoje, bet ir Estijoje“, – sakė E. Balta.
Organizatoriai išbandė maršrutą
Spalį organizatoriai visą būsimų varžybų maršrutą išbandė „Renault Scenic“ elektromobiliu. Kelionė vyko saulėtą dieną, kai temperatūra siekė +10 °C, todėl energijos sąnaudos svyravo nuo 16,9 iki 19 kWh/100 km. Niekur neviršijant leistino greičio, 472 km buvo įveikti be papildomo įkrovimo, o kelionės pabaigoje baterijoje dar liko 20 km rezervo.
Į Palangą iš Vilniaus pavyko atvykti taip pat be įkrovimo pusiaukelėje – nors borto kompiuteris rodė 1 % baterijos likutį, tikslą pavyko pasiekti su 0 %. Kelionės atgal metu, Pasvalyje esančioje „Ignitis ON“ stotelėje, „Renault Scenic“ baterija įkrauta 146 kW galia.
Organizatorių teigimu, „Renault Scenic“ galėtų sėkmingai dalyvauti abiejose varžybų klasėse – tiek efektyvumo, tiek turizmo lenktynėse. Automobilis sugeba efektyviai įveikti ilgus atstumus be papildomų įkrovimų, o greitas įkrovimas suteikia jam pranašumą „Turizmo“ klasėje.