Puikiausios idėjos pristatyme koją gali pakišti prasta iškalba. „Inc.“ pateikia kelis paprastus patarimus, kurie padės įveikti pasitikėjimo stoką.
Visų pirma, pristatant idėją derėtų įsivaizduoti, kad esate to paties statuso kaip ir klausytojai. Kalbėdamas prieš įmonės vadovus bandykite įsijausti į jų vaidmenį. Įtikinėdamas inžinierius arba programuotojus įsivaizduokite, kad esate vienas iš jų.
Prieš berdamas žodžius darykite pauzes ir apgalvokite, koks sakinys netrukus išsprūs iš jūsų lūpų. Trumpi stabtelėjimai padės susikaupti ir suteiks kalbai rimties.
Stenkitės, kad balsas sklistų iš krūtinės gelmės, o ne gerklės ar nosies. Susijaudinę žmonės yra linkę kalbėti aukštesniu tonu, deja, klausytojams toks garsas nesuteikia didelio pasitikėjimo.
Sulėtinkite kalbėjimo tempą 20 proc. Neretai nervinę įtampą patiriantys žmonės ima kalbėti greičiau, nei įprasta. Štai kodėl daugelis pardavimo vadybininkų pasiūlymus beria greitakalbe. Patyrę pranešėjai šneka gana lėtai, tuomet auditorija gali įsiklausyti į kiekvieną žodį ir mintį.
Atsikratykite blogų kalbėjimo įpročių. Dažnai galvodami apie būsimą sakinį žmonės nevalingai nutęsia kokia nors balsę arba kartoja tą pačią frazę. Klausytojams ši maniera gali sudaryti įspūdį, kad kalbėtojas nėra užtikrintas savo žodžiais.
Niekada nebaikite teiginio tokia intonacija, kuri yra tinkama klausyti. Nežymiai pakeldami balsą sakinio pabaigoje išreiškiate abejonę savo teiginiu ir nesąmoningai reikalaujate publikos pritarimo.