2013 m. balandžio 21–27 d. Lietuvoje ir visame pasaulyje jau dvyliktąjį kartą rengiama Visuotinė veiksmo savaitė – kampanija, suburianti milijonus žmonių iš beveik 100 šalių. Šių metų kampanija siekiama atkreipti dėmesį į globalų kvalifikuotų mokytojų poreikį ir svarbą visuomenės gerovei, taip pat mokytojų kvalifikacijos bei autoriteto problemas. Nors geri mokytojai lemia aukštą švietimo ir šalies pragyvenimo lygį, tačiau dažnai šios profesijos atstovai traktuojami kaip antrarūšių paslaugų teikėjai, atimant iš moksleivių galimybę gauti kokybišką aukšto lygio išsilavinimą. Ši kampanija pristato specialias rekomendacijas vyriausybėms, kaip spręsti šią problemą. Pasak Jolantos Markevičienės, „Veiksmo savaitės“ renginius Lietuvoje organizuojančio Lietuvos vaikų ir jaunimo centro atstovės, mokytojas vaikui yra beveik toks pat svarbus žmogus, kaip ir tėvai ir jo reikšmę vaiko gyvenime sunku pervertinti. „Mokytojo darbas ir profesionalumas nulemia ne tik vaiko pažymius, bet ir motyvaciją siekti savo tikslų, gebėjimą drąsiai priimti iššūkius. Visuomenė, kuri nuvertina mokytojo statusą, neskiria reikiamo dėmesio jo kvalifikacijai ir tinkamam paruošimui, rizikuoja savo ateitimi“, – teigia J. Markevičienė.
„Visuotinę veiksmo savaitę“ Lietuvoje koordinuojanti LR švietimo ir mokslo ministerija bei renginius organizuojantis Lietuvos vaikų ir jaunimo centras, kartu su partneriais Lietuvos moksleivių sąjunga ir programa „Renkuosi mokyti“, pažymi mokytojo autoriteto visuomenėje svarbą ir siūlo moksleiviams, mokytojams bei visai visuomenei balandžio 21-27 dienomis prisijungti prie įvairių renginių, akcijų, konkursų, kurių bendras šūkis „Kiekvienam vaikui reikia TIKRO mokytojo!“ Balandžio 26 d. 11–14 val. Lietuvos vaikų ir jaunimo centre (Konstitucijos pr. 25, Vilnius) rengiama moksleivių konferencija „Kokio mokytojo reikia Lietuvos ir viso pasaulio vaikams?”. Konferencijoje bus nagrinėjama, kokiomis savybėmis, gebėjimais ir kompetencijomis turėtų pasižymėti geras mokytojas; kaip skatinti moksleivių ir mokytojų tarpusavio supratimą, didinti pasitikėjimą ir pagarbą. Taip pat bus diskutuojama, kodėl mokytojo darbą renkasi nepedagoginių specialybių atstovai ir ką jame galima atrasti. Konferencijoje pranešimus skaitys Lietuvos moksleivių sąjungos atstovai, programos „Renkuosi mokyti“ dalyviai, darbo grupėse aktyviųjų metodų pagalba moksleiviai sukurs TIKRO mokytojo portretą.
Moksleiviai skatinami dalyvauti žurnalistiniame tyrime „Aš esu…, nes mano mokytojas buvo…..“ ir savo reportažuose bei straipsniuose atskleisti, kokios mokytojo savybės ir charakterio bruožai žavi ir įkvepia siekti savų tikslų, taip pat analizuoti, kaip mokytojas gali paveikti kiekvieno jų gyvenimą. Įsitraukę į ilgosios pertraukos teatrą „Gyvenimo mokytojas“ jaunuoliai kviečiami kurti pasakėčias ir jose atskleisti, kas yra svarbiausias gyvenimo mokytojas, savo kūrinius inscenizuoti ir mini spektaklius parodyti savo mokyklose ilgųjų pertraukų metu, o pasirodymus įamžinusias nuotraukas talpinti tinklapyje www.savaite.lvjc.lt Moksleiviai taip pat gali dalyvauti įvairiuose konkursuose: sentencijų – „Mokytojas iš Didžiosios raidės“, situacijų analizių – „Mokytojai + mokiniai =?“, iniciatyvų – „Mes – už viso pasaulio vaikų mokytojus!“, atvirukų mokytojui – „Labas, Mokytojau!“ ir kt. Mokyklos į renginius gali pasikviesti žymius visuomenės veikėjus bei vietos politikus ir su jais diskutuoti apie mokytojų prestižą bei apie tai, kokį svarbų vaidmenį mokytojai vaidina žmogaus gyvenime.