Verslo dienraščio "Financial Times" teigimu, sektoriaus atstovai prognozuoja, kad šiais metais pasaulinės rinkos išlaidos reklamai turėtų pakilti 3 proc. - iki 324,5 mlrd. JAV dolerių. Atsigavimą labiausiai lems Jungtinių Valstijų televizijos ir žurnalų reklamos ženklus pagyvėjimas.
"ZenithOptimedia" surinkti metiniai duomenys rodo, kad reklamos rinkos augimas per kitus trejus metus paspartės, o 2005 metais pasaulinės išlaidos reklamai turėtų siekti 355,5 mlrd. dolerių.
"Publicis" reklamos grupei priklausančios "ZenithOptimedia" pusmetinėje ataskaitoje prognozuojama, kad JAV reklamos išlaidos per šiuos metus turėtų pakilti nuo 144,4 mlrd. iki 148,3 mlrd. dolerių. Toks prieaugis atitiktų ekonomikos augimo prognozes.
"ZenithOptimedia" džiaugėsi, kad Jungtinėse Valstijose perkamas rugsėjį prasidėsiančio kito televizijos sezono reklamos laikas. Šiemet išankstiniai reklamos išlaidų įsipareigojimai pasistiebė 12 proc. - iki 9 mlrd. dolerių. Ataskaitoje sakoma: "Tai kartu su kitų metų olimpinėmis žaidynėmis ir prezidento rinkimais yra pagrindiniai teigiami veiksniai neutralių bei silpnų ekonominių požymių jūroje".
Tačiau Londone įsikūrusi "ZenithOptimedia" teigė, kad Europos reklamos rinkos, kuri smuko pastaruosius trejus metus, perspektyvos yra gana miglotos. Penkiose didžiausiose regiono rinkose - Prancūzijoje, Vokietijoje, Italijoje, Ispanijoje ir Didžiojoje Britanijoje - reklamos išlaidos šiais metais turėtų sumažėti 0,7-2,6 proc.
Tarp minėtų šalių didžiausias nuosmukis laukia Didžiosios Britanijos, kurios reklamos rinka lėtai augs ir 2004-aisiais. Prognozės ypač niūrios dviems didžiausioms britų komercinėms televizijoms "Granada" ir "Carlton". Manoma, kad abi bendrovės, laukiančios priežiūros tarnybų pritarimo jų 3,4 mlrd. svarų sterlingų (5,61 mlrd. JAV dolerių) vertės susiliejimo sandoriui, kitus tris mėnesius susidurs su smarkiai smukusia reklamos paklausa.
"ZenithOptimedia" pabrėžė Europos rinkos nuosmukį teigdama, kad, pavyzdžiui, Vokietijos reklamos rinka kitąmet turėtų augti 3,5 proc., kad pasiektų bent 1997 metų lygį.
Džiugesio nekelia Japonijos padėtis. Šioje rinkoje reklamos išlaidos 2003-iaisiais sudarys 33,5 mlrd. dolerių, arba tiek pat kiek ir praėjusiais metais.
Tačiau spartesnio augimo tikimasi kitose Azijos šalyse. Kinijoje, Honkonge, Taivane ir Pietų Korėjoje reklamos išlaidos turėtų pakilti 6,6 proc. - iki 17,3 mlrd. dolerių. Tarp šių šalių menkesnio prieaugio telaukiama Honkonge, kuriame reklamos išlaidos, palyginti su praėjusiais metais, turėtų sumažėti 275 mln. dolerių.
ELTA