• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

32 dingę įgulos nariai ir baisiu sprogimu grasinantis 136 tūkst. tonų naftos kondensato gabenusio tanklaivio gaisras prikaustė viso pasaulio dėmesį. Vieta, kurioje šiuo metu daug laivų bando kovoti su išskirtinai blogomis oro sąlygomis ir įvykdyti išskirtinę gelbėjimo operaciją, jau pavadinta naujuoju pasaulio „bermudų trikampiu“, rašo news.com.au.

32 dingę įgulos nariai ir baisiu sprogimu grasinantis 136 tūkst. tonų naftos kondensato gabenusio tanklaivio gaisras prikaustė viso pasaulio dėmesį. Vieta, kurioje šiuo metu daug laivų bando kovoti su išskirtinai blogomis oro sąlygomis ir įvykdyti išskirtinę gelbėjimo operaciją, jau pavadinta naujuoju pasaulio „bermudų trikampiu“, rašo news.com.au.

REKLAMA

Kol kas niekaip nepavyksta paaiškinti, kas galėjo nulemti tokią milžinišką nelaimę sukėlusį tanklaivio „Sanchi“ ir sausakrūvio laivo „The CF Crystal“ susidūrimą Rytų Kinijos jūros regione, kuris jau vadinamas „naujuoju Bermudų trikampiu“. 32 įgulos narių likimas po susidūrimo yra nežinomas ir vis labiau bijoma, kad besitęsiantis gaisras gali reikšti 136 tūkstančių tonų naftos išsiliejimą ir aplinkosaugos katastrofą. Kol kas pranešama, kad JAV jūrininkai jau patikrino 3600 jūrmylių aplink nelaimės vietą – kol kas jokių įgulos narių ženklų nepastebėta. Gelbėjimo operacija vykdoma toliau, tačiau gelbėtojų pastangų efektyvumą stipriai mažina juodi ir toksiški iš degančio „Sanchi“ kylantys dūmai.

„Turint omeny, kad laivai buvo aprūpinti šiuolaikiška įranga – nuo susidūrimo saugančiomis sistemomis, radarais, laivų atpažinimo sistemomis – toks susidūrimas neturėjo įvykti. Šiam incidentui įvykti nebuvo jokių priežasčių, nes erdvės manevravimui tikrai netrūko“, - situaciją komentuoja okeanografijos ekspertas Simonas Boxallas.

REKLAMA
REKLAMA

2017 metais vokiečių laikraštis „Die Welt“ atliko pavojingiausių pasaulio jūrų tyrimą, kuriame Pietų ir Rytų Kinijos jūros buvo įvertintos kaip pavojingiausios. Jos netgi buvo prilygintos siaubingomis nelaimėmis pagarsėjusiam regionui, vadinamam Bermudų trikampiu. Šiose vietose vien 2016 metais, anot publikacijos, dingo 33 laivai.

REKLAMA

„Pagrindinė minimų nelaimių priežastis yra prasta laivų priežiūros sistema – pavyzdžiui, laivų gabentų krovinių dydis viršijo leidžiamus dydžius. Taip pat įtakos turi ir didėjantis pavojingų orų reiškinių skaičius šiame regione. Dar reikia paminėti ir saugumo standartų ir patikrų taisyklių nepaisymą“, - tvirtina ekspertai.

Nors kol kas „Sanchi“ įgulos likimas yra neaiškus, Kinijos valdžia jau kalba apie apie jos žūtį.

REKLAMA
REKLAMA

„Bandymai išsiaiškinti, ar jie gyvi, ir tuo atveju juos gelbėti, yra pirmasis prioritetas. Po to, rūpinamės nelaimės pasekmėmis – tikėtina, jog susiduriame su vienu iš TOP10 naftos išsiliejimų istorijoje“, - sako S.Boxallas.

„Al Jazeera“ praneša, kad jau gauti pranešimai apie į vandenį besiliejančią naftą. Rytų Kinijos jūros, kurią „dalijasi“ Kinija, Pietų Korėja ir Japonija, situacija yra susirūpinęs visas pasaulis. Gelbėjimo misiją jau vykdo keturi Kinijos pasiųsti gelbėjimo laivai ir trys valymo įrangą turintys laivai. Nepaisant to yra pripažįstama, kad šiuo metu neįmanoma net įvertinti žalos – jūra yra tokia nerami, kad gaisro tanklaivyje suvaldymas gali užtrukti net kelias dienas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų