• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Japonijos mokslininkai perspėja apie pasaulyje sparčiai plintantį vadinamųjų jaunųjų interneto atsiskyrėlių socialinį reiškinį. Ypač jis įsikerojo Japonijoje, kur vadinamieji „hikki“ – socialinių ryšių vengiantys jaunuoliai, panirę į virtualią tikrovę ir užsisklendę savo namuose – tapo rimta šios šalies visuomenės problema.

REKLAMA
REKLAMA

„Hikki“ yra japoniško žodžio „Hikikomori“ santrumpa: taip vadinami žmonės, savo noru pasitraukę į didesnę ar mažesnę socialinę izoliaciją. Pasak Japonijos mokslininkų, šis reiškinys yra apėmęs didelę maždaug 24 - 29 m. amžiaus jaunimo dalį, kurie renkasi atsiskyrėlių gyvenimo būdą ir sėdi užsidarę namuose po 6 mėnesius ar ilgiau. Kai kurie „hikki“ gyvena kaip atsiskyrėliai metų metais.

REKLAMA

Japonijos vyriausybės duomenimis, 2010 m. šalyje gyveno apie 700 000 „hikki“, kurių vidutinis amžius siekė 31 metus.

Pasak japonų mokslininkų, nors „hikki“ fenomenas Japonijoje buvo žinomas dar toli gražu iki pasaulinio kompiuterių tinklo atsiradimo, internetas smarkiai prisideda prie jaunų atsiskyrėlių skaičiaus didėjimo.

REKLAMA
REKLAMA

Paprastai tokie jaunuoliai dienų dienas praleidžia savo namuose priešais kompiuterio ekraną ir atsitraukia nuo jo tik tada, kai reikia nusiprausti, nueiti į tualetą ar į artimiausią parduotuvę nusipirkti maisto. Paprastai tokie žmonės gyvena iš socialinių pašalpų arba yra išlaikomi savo tėvų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Japonijos mokslininkai pastebi, kad su šia problema vis labiau susiduria ir šiuolaikinė Vakarų šalių visuomenė. 20 - 32 m. amžiaus sociopatų, siekiančių kuo mažiau kontaktuoti su išoriniu pasauliu ir įsitraukusių į virtualų bendravimą, skaičiaus auga ir JAV, ir Europoje.

Psichologai šį socialinį fenomeną aiškina dabartinės jaunų žmonių kartos egoizmu ir nenoru prisiimti jokios atsakomybės už savo gyvenimą. Specialistų teigimu, daugumai tokių jaunų atsiskyrėlių būtina psichologinė pagalba.  

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų