Švietimo ir mokslo ministro Gintaro Steponavičiaus nuomone, mokslo ir studijų reformos oponentams nepavyko dar vienas bandymas pasitelkus Konstituciją stabdyti permainų aukštajame moksle procesą.
ELTA primena, jog į Konstitucinį teismą (KT) dėl valstybės skiriamo finansavimo studijoms privačiose aukštosiose mokyklose ir gerai besimokančiojo sąvokos apibrėžimo kreipėsi socialdemokratas Vytenis Povilas Andriukaitis.
KT išaiškino, kad valstybinėse aukštosiose mokyklose nemokamas mokslas laiduojamas piliečiams, kurie studijuoja valstybės užsakymu, tenkinant jos nustatytą atitinkamų sričių (krypčių) specialistų poreikį, ir kurių mokymasis atitinka įstatymu nustatytus gero mokymosi kriterijus.
Pasak ministro G. Steponavičiaus, remiantis KT išaiškinimu, galima teigti, kad įstatymo nuostatos dėl valstybinio finansavimo privačiose aukštosiose mokyklose ir gerai besimokančiojo sąvokos iš esmės neprieštarauja Konstitucijoje įtvirtintiems reikalavimams. KT apibrėždamas teiginį, kad valstybinėse aukštosiose mokyklose gerai besimokančių piliečių studijų išlaidos negali būti užkrautos patiems piliečiams, konstatavo, kad valstybei nedraudžiama pagal galimybes prisiimti ir didesnius finansinius įsipareigojimus aukštosiose mokyklose.
"Mokslo ir studijų įstatymas, reglamentuojantis, kokiu būdu valstybės finansavimas skiriamas stojantiems į aukštąsias mokyklas, sudaro sąlygas teikti valstybinį finansavimą ir privačius universitetus ar kolegijas pasirinkusiems studentams", - Švietimo ir mokslo ministerijos pranešime cituojamas G. Steponavičius.
2009 metais nevalstybinėms aukštosioms mokykloms buvo suteikta galimybė priimti iki 20 proc. atskirose programose studijuojančiųjų.
Pasak ministerijos pranešimo, KT išaiškinime teigiama, kad gerai besimokančiojo sąvoka ir jo įvertinimo sąlygos turi plaukti iš įstatymo.
"Vadinasi, įstatymas ir turi nustatyti, kokia bus rotacijos tvarka ir kaip dažnai ji vyks, nors reguliarūs pasiekimų vertinimai gali būti ir dažnesni", - teigia G. Steponavičius.
ELTA primena, jog Konstitucinis Teismas pažymėjo, kad mokymosi rezultatai pagal įstatyme nustatytus gero mokymosi kriterijus turi būti vertinami reguliariai po kiekvienos egzaminų sesijos, o kriterijai, kuriuos atitinkantys asmenys laikomi gerai besimokančiais, turi būti nustatyti įstatymu.