Draudikai ragina vairuotojus pasirūpinti saugia kelione automobiliu ir primena, kad laiku vasarinių padangų nepasikeitę vairuotojai gali sulaukti baudos iš policijos pareigūnų, o įvykus eismo įvykiui, rizikuoja prarasti teisę į draudimo bendrovės žalos atlyginimą.
„Eismo priežiūros tarnybos pareigūnams ir draudikams nustačius, kad avarijos priežastis – netinkamos padangos, draudimo bendrovė gali atsisakyti atlyginti žalą, nes šiuo atveju transporto priemonė traktuojama kaip techniškai netvarkinga“, – teigia UADB „Ergo Lietuva“ Žalų administravimo skyriaus vadovas Nerijus Giedraitis.
Pasak jo, susirūpinti turėtų ne tik tie, kurie vis dar važinėja vasarinėmis padangomis. Ar padangų protektoriaus gylis atitinka keliamus reikalavimus turėtų patikrinti universaliomis padangomis ne pirmą sezoną važinėjantys vairuotojai.
Temperatūrai nukritus žemiau 7 laipsnių Celcijaus, važinėti su vasarinėmis padangomis tampa itin pavojinga. Sukietėjęs vasarinių padangų gumos mišinys nebeužtikrina pakankamo sukibimo su kelio danga, taigi su jomis yra sunkiau pajudėti iš vietos, stabiliai įveikti posūkius, o stabdymo kelias pailgėja mažiausiai dvigubai.
„Ankstesniais metais esame užregistravę įvykių, kurių metu dėl netinkamų padangų transporto priemonės buvo sugadintos nepataisomai ir patirta žala viršijo 50 tūkst. litų. Pastebėjome, kad daugelis vairuotojų taupumo sumetimais su žieminėmis padangomis važinėjo visą vasarą. Žieminių padangų gumos mišinys nėra pritaikytas eksploatuoti, kai temperatūra yra aukšta, taigi vasaros laikotarpiu jos sparčiai dyla.
Neramu, kad vairuotojai, tikėdamiesi, kad padangos per vasarą beviltiškai nenudilo, rizikuodami savo ir kitų eismo dalyvių sveikata bei turtu, pasiryš su tomis pačiomis padangomis važinėti ir žiemą“, – pasakoja UADB „Ergo Lietuva“ Žalų administravimo skyriaus vadovas.
Pasak N. Giedraičio, kelių eismo teismo taisyklėse numatyta, kad vasarinių padangų protektoriaus rašto gylys turi būti ne mažesnis kaip 1,6 mm, tuo tarpu žieminių – 3 mm.