Antradienį Seimas sutarė, jog rudenį vyksiančiuose rinkimuose į Seimą bus draudžiami vaizdo ir garso klipai per radiją ir televiziją. Nutarta, kad politinių partijų reklamą per televiziją ir radiją organizuos Vyriausioji rinkimų komisija. Tai portalui „Balsas.lt“ sakė Vyriausiosios rinkimų komisijos pirmininkas Zenonas Vaigauskas.
Anot jo, prezidentui pasirašius Politinių partijų ir politinių kampanijų finansavimo bei finansavimo kontrolės įstatymo pataisas, vaizdo ir garso klipai per radiją ir televiziją bus uždrausti naudoti ne tik per pačius rinkimus, bet visą laiką. „ Ne tik per rinkimus bus uždrausta. Kai prezidentas pasirašys, tų visų klipukų jau nebeturėtų būti rodoma“, - sakė jis.
Kaip portalui „Balsas.lt“ teigė Z. Vaigauskas, dar bus diskutuojama, kiek ir kokių klipų bus galima naudoti tuo laikotarpiu, kada nėra paskelbti jokie rinkimai.
Vyriausiosios rinkimų komisijos pirmininko teigimu, Seimo rinkimų proga vaizdo ir garso klipai per televiziją ir radiją dar gali būti rodomi, tačiau ateinančiuose prezidento rinkimuose – jų nebebus. „Vyks prezidento rinkimai, tada klipukų nieks nebus nusiteikęs rodyti. Nebent dar Seimo rinkimų proga“, - sakė jis.
Valstiečių liaudininkų frakcijos narys Artūras Skardžius portalui „Balsas.lt“ sakė, kad dabar priimtoji nauja įstatymo pataisa reglamentuoja tik klipų ir vaidybinių filmukų draudimą. Tačiau vietoj to papildomai bus organizuojami politinių partijų debatai komercinėse nacionalinėse televizijose ir radijuose.
Laiką debatams paskirstytų Vyriausioji rinkimų komisija.
Anot A. Skardžiaus, politinės kampanijos ir toliau liks finansuojamos partijų ir rėmėjų. „Partijos galės finansuotis iš savo šaltinių, tik nebebus galima rodyti klipų, filmų rinkiminės kampanijos ir agitacinės kampanijos metu“, - sakė jis.
Rimantas Smetona portalui „Balsas.lt“ sakė, kad politinių partijų ir jų keliamų kandidatų reklama bus organizuojama pagal proporcinio lygiateisiškumo principą: partijos, kurios praėjusiuose rinkimuose gavo daugiau balsų - reklamuosis daugiau, o tos, kurios jų gavo mažiau - ir reklamos gaus mažiau. „Bus atsižvelgiama į partijų laimikį praėjusiuose rinkimuose“, - sakė R. Smetona. Anot jo, proporcingumo principo laikysis tiek visuomeninis transliuotojas, tiek komercinės televizijos.
Pasak R. Smetonos, laikantis proporcingumo principo, yra užveriamos durys ir galimybės partijoms ir politikams, kurie nėra dalyvavę praėjusiuose rinkimuose ar nėra gavę pakankamai balsų. Jo teigimu, siekis įtvirtinti proporcingumo principą yra paslėptas kai kurių politinių jėgų noras išsilaikyti valdžioje.
Politinių partijų reklama turėtų būti finansuojama iš valstybės biudžeto lėšų, apskaičiuota, jog šių metų parlamento rinkimams reikia 2 mln. litų. Šie pinigai turėtų būti skirti iš VRK numatytų lėšų, kuriai iš valstybės iždo iš viso šiemet duota apie 27 mln. litų.
Kiek anksčiau Vyriausybė siūlė šiuos 2 mln. litų skirti iš partijoms jau numatytos biudžeto dotacijos (20 mln. litų 2008 metams), tačiau politinių partijų frakcijos tokiam siūlymui pasipriešino.
Seimas kiek anksčiau ketino priimti kompleksines politinių partijų finansavimą reglamentuojančių įstatymų pataisas, bet nusprendus, kad parlamentarai nespės tinkamai apsvarstyti reikiamų teisės aktų, apsiribota tik vaidybinės reklamos draudimu, kuris reiškia, jog politinės reklamos skleidimas per radiją ir televiziją būtų finansuojamas valstybės biudžeto lėšomis.