Bendrovė „Žaibo ratas Vilnius“ parodos ekspozicijoje „Žalioji linija“ pristatys automobilį „SAAB Turbo Biopower“ su įdiegtais BioPower turbininiais varikliais, kurie gali naudoti benziną, E85 kurą arba bet kokį jų abiejų mišinį.
„BioPower“ modelis yra pirmasis, kuriame suderinta „Turbo“ ir E85! Be to, tam užtenka tik vieno kuro bako. Variklio jutikliai iškart ir bet kuriuo metu automatiškai nustato kuro mišinio kokybę ir pasirūpina variklio priderinimu. Jei nėra E85, paprasčiausiai galima pripilti benzino. Tai vartotojui suteikia laisvę nuo degalinių tinklo. Todėl ir atsirado pavadinimas „Flexi-Fuel Vehicle“ (FFV).
Dėl elektronikos sureguliavimo ir didesnio oktaninio skaičiaus (104 RON), SAAB turbininis „BioPower“ variklis sukuria 30AG daugiau galios ir 40Nm didesnį sukimo momentą nei jo benzininis atitikmuo. Pagreitėjimas nuo 60 iki 100km/h, ketvirta pavara, tik per 7,9 sekundes, palyginti su 9,6 sekundėmis, jei naudojamas tik benzinas. „SAAB Turbo BioPower“ yra pirmasis FFV automobilis, kuris pademonstravo tokius vairavimo charakteristikų privalumus, naudodamas E85 kurą. Dėl aukštesnės kokybės „BioPower“ charakteritikų pagrindiniai skirtumai apsiriboja korozijai atsparesniu varikliu, vamzdelių medžiagomis bei tepalais, sureguliuota programine įranga ir elektronika bei stipresniais stabdžiais.
Vairuojant „SAAB Turbo BioPower“ automobilį, varomą E85 kuru vietoje įprasto benzino, anglies dioksido į aplinką išmetama net 80% mažiau.
Ateitis prasideda dabar
CO2 yra vienos iš šilumą sulaikančių dujų, kurios sukelia pasaulio atšilimą, sukurdamos vadinamąjį šiltnamio efektą. Benzininiai ir dyzeliniai varikliai išskiria CO2 dujas, kurios iki tol milijonus metų glūdėjo žaliavinėje naftoje Žemės gilumoje.
Bioetanolis kaip alternatyvi kuro rūšis pasaulyje vis labiau populiarėja ir dabar yra vienas iš pagrindinių įprastinio kuro pakaitalų. Atsinaujinantis jo šaltinis pats savaime yra natūralus, ar tai būtų miško ūkio žaliava, ar įvairūs žemės ūkio produktai, augimo procesui naudojantys CO2. Javai, auginami bioetanolio gamybai, pakartotinai naudoja CO2, kuris susidaro degimo metu bioetanoliu varomuose varikliuose.
Standartizuotas bioetanolio pagrindu sukurtas kuras yra vadinamas E85 ir susideda iš 85% etanolio ir 15% benzino. Milijonai automobilių, varomų E85 kuru, jau dabar važinėja daugelio šalių – JAV, Brazilijos, Švedijos ir kt. – keliais.
Saugokime aplinką
SAAB dalyvauja BEST (Bioethanol for Sustainable Transport) projekte, kurį iš dalies finansuoja Europos Komisija. BEST yra ketverių metų projektas, prasidėjęs 2006 metais, kuriame trys automobilių gamintojai, dešimt vietovių, penki bioetanolio gamintojai ir keturi universitetai glaudžiai bendradarbiauja, kad pagreitintų bioetanolio kaip automobilių kuro Europoje įvedimą ir platinimą.
SAAB užima lyderio poziciją daugelyje rinkų, suburdamasvisus tarpininkus bendrai veiklai ir naujiems BEST projektams. Vyriausybės, bioetanolio gamintojai, E85 platintojai, automobilių gamintojai turėtų susivienyti ir drauge populiarinti alternatyvųjį kurą.