Kūrybinis susivienijimas „LT identity“ nuo kovo 11-osios kviečia susipažinti su nauja estetine linija „Baltai“. Vilniaus turizmo ir informacijos centre atidaroma paroda bus pirmasis netikėtos idėjos žingsnis.
Tema „Baltai“ trumpai pristatoma kaip gamtos traukos ir asmenybės šaknų paieškos urbanistinėje XXI a. erdvėje. Nauja estetika gali būti netikėta gerai susipažinusiems ir sekantiems „LT identity“ projektus, tuo pačiu tai bus švaresnis, santūresnis, aiškesnis kūrybinis etapas, į kurį įsilieja ir nauji Lietuvos kūrėjai.
Šiuolaikinis baltas, naujausias technologijas naudojantis natūralumo paieškoms komunikaciniame chaose – kas jis? Ko jis ieško ir kaip palengvinti jo keliones? „Visuomet įkvėpimo ieškojome aplinkoje, kurioje gyvename; norime kurti istoriją dabar, gerbti aplinką ir gilias savo kultūrines tradicijas“, – pristatydama parodą kalba viena „LT identity“ įkūrėjų dizainerė Jolanta Rimkutė. Kūrėja pabrėžia, kad „Baltų“, kaip ir ankstesnių kūrėjų kolekcijų eksponatai – rūbai bei daiktai – pasižymi dideliu funkcionalumu, kaip priešprieša besaikiam vartojimui, o nauja estetinė kryptis kasdienei aplinkai prideda tikrumo, grynumo, net pagarbos ir sakralumo.
Parodoje bus eksponuojami marškinėliai, apsiaustai, džemperiai, universalūs krepšiai bei amuletai. Pilkų tonų, laisvų besitransformuojančių formų gaminiai pažymėti senovės baltų simboliais, kurių kiekvienas turi išskirtinę prasmę. Tai – žaltys arba aitvaras, trys devynetai, eglutė arba Laimos pėdutės ir kiti. Paroda bus pirmasis „Baltų“ idėjos etapas, o vėliau ją periodiškai papildys naujos išraiškos formos ir požiūrio kampai.
„Džiaugiamės galėdami tapti tokio projekto dalimi. Kūrybinės iniciatyvos visuomet prideda vertės bet kuriai veiklos sričiai, tikimės, kad mūsų centro lankytojai – tiek miesto svečiai, tiek vilniečiai – šia paroda bus maloniai nustebinti. O patys jaučiamės prisidedantys prie modernaus, laisvo, atviro ir kūrybingo Vilniaus įvaizdžio formavimo“, – priimdama „Baltus“ į Vilniaus turizmo ir informacijos centrą kalba jo direktorė Jolanta Beniulienė.
„LT identity“ – žinomiausia drabužių dizainerių Ievos Ševiakovaitės ir Jolantos Rimkutės kūrybos pakraipa, aprėpianti ne tik drabužius, bet ir įvairus kitus kasdienius daiktus. Projektą „Baltai“ drauge vysto grafikos dizaineris Edvardas Kavarskas įsiliejęs į „LT identity“ 2009 metais. Šiais metais komandą papildė architektas Denis Bondar ir daiktų dizainerė Eglė Skuodaitė. Vaizdo filmą, pristatantį „Baltus“, kuria kino menininkų komanda „pvz.lt“. Muzikiniu renginio apipavidalinimu rūpinasi „Minimal.lt“ komanda.
Įvairių sričių specialistus projekte vienija tikėjimas, kad save kuriame čia ir dabar, esame naujos tapatybės lietuviai, kurių kišenėse yra vietos ir pagarbai praeičiai, ir drąsiam žingsniui ateities link. Savo darbais „LT identity“ siekia analizuoti esamą kultūrinę lietuvių patirtį ir ieškoti naujų simbolių bei kūrybiškai ir pozityviai juos interpretuoti.
Paroda „Baltai“ Vilniaus turizmo ir informacijos centre (Vilniaus g. 22) veiks nuo kovo 11-osios, penktadienio iki kovo 27-osios. Vilniaus gatve skubančių praeivių žvilgsnius „LT identity“ kūryba, eksponuojama ne tik centro viduje, bet ir vitrinoje, patrauks dar neužsukus vidun. Parodos lankymas – nemokamas, centras dirba kasdien, o jo vitrina šviečia ištisą parą.