Kultūros paveldo departamento (KPD) Klaipėdos teritorinio padalinio vedėjas Naglis Puteikis pareiškė ketinantis kreiptis į statybų priežiūros specialistus, kad jie įvertintų, ar „parkomatai“ senamiestyje pastatyti nepažeidžiant procedūrų.
Pagal teisės aktus, būtina suderinti įrenginių pastatymo istorinėje miesto dalyje schemą su paveldosaugininkais, o įrengiant stovos skaitiklius tai nebuvo padaryta. Specialistai davė leidimą tik vykdyti žemės darbus tvirtinant aparatus.
Be to, „Vakarų ekspresas“ išsiaiškino, kad „parkomatų“ išdėstymo schemos kūrėjų komandai vadovavo žmogus, anksčiau užėmęs aukštas pareigas skaitiklius įrengusioje bendrovėje „Urbico“.
Derino-nederino
N. Puteikiui užkliuvo ir senamiestyje pastatyti kelio ženklai, informuojantys apie mokamą automobilių stovėjimą. Esą ir jie neatitinka reikalavimų, nes yra per dideli.
„Gyventojus, norinčius senamiesčio kiemuose įrengti atitvarus, Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos valdininkai siuntinėja po įvairiausias institucijas. Taip pat - ir pas mus, nes reikia viską suderinti. Tačiau pati valdžia be jokių suderinimų pastatė krūvą „parkomatų“. Mes atlikome patikrinimą ir užfiksavome pažeidimus“, - vakar pareiškė N. Puteikis.
Jis priekaištus žėrė spaudos konferencijoje apie stovos skaitiklių sistemos veikimo rezultatus ir taip gerokai įpykdė renginio organizatorius. Savivaldybės atstovai stebėjosi tokiu Klaipėdos miesto tarybos nario N. Puteikio išsišokimu ir tvirtino, kad jis tiesiog politikuoja, nes statybos leidimas yra su visais reikiamais paveldosaugininkų leidimais.
„Mūsų žiniomis, viskas yra gerai. Jei turite kokių nors pretenzijų, kreipkitės į prokuratūrą, teismą“, - siūlė uostamiesčio vicemerė Judita Simonavičiūtė.
Tuomet, kai buvo derinamas „parkomatų“ statymas, KPD Klaipėdos teritoriniam padaliniui vadovavęs vyriausiasis valstybinis inspektorius Vitalijus Juška „Vakarų ekspresui“ negalėjo aiškiai pasakyti, ar paisyta visų procedūrų.
„Pats nesu matęs pasirašytų dokumentų, tačiau derinant dalyvavo mūsų vyriausioji specialistė Audronė Puzonienė. Mums rūpėjo archeologiniai dalykai, o tie įrenginiai į grindinį yra įgręžiami, nekasamos jokios tranšėjos. Visgi yra tik vienas parašas dėl leidimo vykdyti žemės darbus, bet pačios schemos mes nederinome. Kadangi kalbame apie senamiestį, šioje vietoje galima įžvelgti pažeidimą“, - teigė V. Juška.
Projektavo be spaudimo
„Vakarų ekspresui“ pavyko pakalbinti ir vieną iš „parkomatų“ schemos kūrėjų - konkursą laimėjusios vilniečių bendrovės „A. CONS“ akcininką Aivarą Šidlą. Konkurse dalyvavo tik du dalyviai. A. Šidla tikino, kad veikta kartu su UAB „Virgenis“ projektuotojais. Bendra darbų sąmata siekia 170 tūkst. litų.
„Mes vadovavomės Klaipėdos miesto tarybos patvirtinta tvarka. Buvo pasiūlyti du variantai: pagal vieną mokamos zonos aprėptų didesnę teritoriją ir būtų įrengta apie 300 „parkomatų“, pagal kitą - mažesnis plotas ir įrenginių kiekis. Atlikus studiją rekomenduota pasirinkti antrąjį variantą, nes jis - ekonomiškesnis ir protingesnis“, - sakė buvęs „A. CONS“ direktorius.
Paklaustas, ar bendrovė turėjo patirties įgyvendinti tokį projektą, A. Šidla tikino, jog uostamiesčio savivaldybės specialistai ieškojo įmonės, kurioje dirbtų patyrę ir kvalifikuoti žmonės.
„Asmeniškai esu padėjęs įgyvendinti mokamo automobilių statymo įdiegimą Trakuose. Laimėjome, nes pasiūlėme mažesnę kainą. Tai nėra labai stebuklingi pinigai, nes dirbo 4-5 žmonės. Teko investuoti, kad atliktume užduotis. Daug kainavo išlaidos transportui, reikėjo braižyti schemas, tirti komunikacijas, įsigyti specializuotos programinės įrangos, žemėlapius. Jokio klaipėdiečių spaudimo į didesnę ar mažesnę pusę nebuvo. Veikėme grupėje kartu su savivaldybės atstovais bendradarbiavimo principu“, - tikino jis.
Be to, pokalbininkas patvirtino, kad anksčiau dirbo UAB „Eismas“, kuri po privatizavimo tapo UAB „Urbico“, verslo plėtros direktoriumi. Žinia, „Urbico“ laimėjo Klaipėdos savivaldybės konkursą ir įrengė 144 stovos skaitiklius.
Baus griežčiau
Stovos skaitiklių sistemos vykdytojai, vakar pristatydami rinkliavos rezultatus, eilinį kartą gražbyliavo apie norą ne surinkti kuo daugiau pinigų, o sureguliuoti eismą senamiestyje ir centrinėje miesto dalyje. J. Simonavičiūtė gyventojų įpročius automobilius statyti netvarkingai palygino su kaliošų statymu.
„Vakarų eksprese“ jau rašėme, kad nuo kovo baigiasi vadinamasis „minkštasis“ kontrolės periodas, gatvėse pradės dirbti antrasis tikrintojų ekipažas, nedrausmingi vairuotojai bus baudžiami griežtai.
Pasak viešosios įstaigos „Klaipėdos keleivinis transportas“ direktoriaus Gintaro Neniškio, bauda už netvarkingai pastatytą automobilį, kai jis užima dvi vietas ir panašiai, sieks 20 litų, o už kelio ženklo nepaisymą, kai vengiama mokėti už mašinos statymą - nuo 50 iki 100 litų.
„Dabartinis ekipažas dirba po 5-6 valandas per dieną ir vidutiniškai ratus užblokuoja dvylikai automobilių. Dėl rinkliavos nepaisymo nutemptų transporto priemonių kol kas nėra“, - sakė jis.
Per pirmąjį ketvirtį iš rinkliavos planuojama surinkti apie 380 tūkst. litų. Iki šiol surinkta per 180 tūkst. litų. Liūto dalis - 118 tūkst. litų - surinkta už abonementus.
Tarp žmonių populiarėja atsiskaitymas SMS žinutėmis. Sausį jomis sumokėta už 700 litų, o per aštuoniolika vasario dienų gauta apie 1,5 tūkst. litų. G. Neniškio tvirtinimu, nuo trečiadienio trumposiomis žinutėmis mokėti gali ne tik bendrovės „Omnitel“, bet ir „Bitės“ vartotojai.
Kovo mėnesį uostamiesčio Taryba dar kartą keis rinkliavos tvarką.
Denisas Nikitenka