Prekybos tinklai pripažįsta, kad artėjant Kalėdoms pirkėjai iš anksto rūpinasi šventiniu stalu ir dovanomis, todėl ir parduotuvėse apsilanko dažniau, ir perka daugiau.
Prekybininkai prasitarė, kada pirkėjų būna daugiausia, o kada apsipirkti galima išvengiant didesnių susibūrimų.
Pirkėjai šlavė aliejų ir konservus
„Iki komunikacijos vadovė Gintarė Kitovė svarstė, kad šiemet pirkėjų skaičius tikrai auga ir iki Kalėdų jis jau esą nemažės.
„Praktika rodo, kad paskutinės savaitės iki Kalėdų yra pačios aktyviausios, kai į krepšelius bei vežimėlius keliauja visos Kūčioms bei Kalėdoms reikalingos prekės, paskutinės dovanos.
Pirkėjų srautas šį savaitgalį buvo apie 6 proc. didesnis nei tuo pačiu laikotarpiu praėjusiais metais“, – prasitarė G. Kitovė.
Jos nuomone, šį savaitgalį žmonės pirko gausiau ir dėl artėjančių švenčių, ir dėl to taikytų nuolaidų ar akcijų.
„Iš lentynų buvo šluojamas aliejus, konservuotos prekės, šaldyti produktai, saldainių dėžutės bei daugelis kitų prekių. Visi ieško būdų sutaupyti prieš šventes, todėl tokių pasiūlymų metu pirkėjų susidomėjimas – tikrai didžiulis“, – tikino tinklo atstovė.
Ji užsiminė, kad šio tinklo parduotuvėse didžiausios eilės būna savaitgaliais ir po įprastų darbo valandų.
„Tačiau didesnį pirkėjų skaičių galima sutikti ir per pietus, o senjorai prieš šventes aktyviai naudojasi jiems suteikiama nuolaida krepšeliui, tad rytais iki 11 valandos dažniau lankosi mūsų parduotuvėse“, – nurodė G. Kitovė.
Šventėms ruošiasi iš anksto
„Lidl“ viešųjų ryšių vadovė Lina Skersytė paaiškino, kad visada prieš didžiąsias metų šventes pirkėjų srautai pagausėja. Tad esą natūralu, kad jau ir šiuo metu, likus kiek daugiau nei savaitei iki švenčių, jaučiami didesni pirkėjų srautai.
„Visgi kalėdinę prekybą pradėjome gana anksti, dar pirmosiomis lapkričio dienomis, kad pirkėjai galėtų sklandžiau apsipirkti ir susiplanuoti šventinius pirkinius.
Kaip ir ankstesniais metais, taip ir šiemet, žmonės šventėms ruoštis pradėjo anksčiau, todėl ir mūsų kalėdinė kampanija bei šventinis asortimentas palaipsniui lentynas pradėjo pasiekti nuo pat lapkričio pradžios“, – pasakojo L. Skersytė.
Jos teigimu, pirkėjai iš anksto įsigyja ilgesnio galiojimo produktus šventiniam stalui, dekoracijas, dovanas, įvairius žaislus vaikams, taip pat saldumynų.
„Visgi tikėtina, kad didžiausias pirkėjų antplūdis bus jaučiamas paskutinį savaitgalį prieš didžiąsias šventes, kadangi paskutinėmis dienomis prieš šventes pirkėjai labiau keliauja įsigyti įvairių šviežių produktų – pavyzdžiui, mėsos ar žuvies gaminių, vaisių ir daržovių, pieno produktų ar pan.“ – komentavo tinklo atstovė.
Anot jos, natūralu, kad daugiau pirkėjų būna piko valandos vakare, apie 17–18 val., o mažesnis srautas yra ryte.
L. Skersytė rekomendavo pirkėjams naudotis tinklo programėle, kurioje galima matyti pasirinktos parduotuvės užimtumą bei valandas, kada pirkėjų srautai būna mažesni. Esą tai padės lengviau susiplanuoti apsipirkimo laiką.
Tuo metu „Norfos“ atstovas spaudai Darius Ryliškis patarė šio tinklo parduotuvėse apsipirkti „praktiškomis valandomis“: šiokiadieniais ryte iki 10 val. ir vakare nuo 20 val., kai parduotuvėse žmonių būna mažiausiai.
Sudėtinga ir pirkėjams, ir darbuotojams
„Maximos“ Komunikacijos ir korporatyvinių ryšių departamento direktorė Indrė Trakimaitė-Šeškuvienė pripažino, kad šis laikotarpis tiek darbuotojams, tiek ir pirkėjams yra pats intensyviausias.
„Būtent dabar, likus kiek daugiau nei savaitei iki Kūčių ir Kalėdų, prasidėjo pasiruošimo šventėms įkarštis.
Kaip pernai, taip ir šiemet mūsų tinklo parduotuvėse pirkėjų srautai palaipsniui auga jau nuo gruodžio pradžios, kai žmonės visą savo dėmesį pradeda skirti ne tik dovanoms, bet ir šventinio meniu planavimui, rūpinasi ingredientais būsimiems patiekalams – iš pradžių perka bakalėjos produktus, o dabar auga ir šviežio maisto pardavimai“, – vardijo I. Trakimaitė-Šeškuvienė.
Pasak jos, šį savaitgalį pirkėjai į tinklo parduotuves sugužėjo norėdami pasinaudoti kainų pasiūlymais.
„Siekdami savo klientams palengvinti pasiruošimą rūpinamės ne tik suteikdami mažas kainas ar gilias nuolaidas, bet ir telkdami gausesnes darbuotojų pajėgas darbui parduotuvėse, kad atvykę apsipirkti pirkėjai tai padaryti galėtų greičiau ir nelaukiant eilėse“, – tikino pašnekovė.
Jos teigimu, kasmet šventiniu periodu į pagalbą kolegoms parduotuvėje atvyksta padėti administracijoje dirbantys darbuotojai, mokantys veikti tiek kasoje, tiek ir salėje.
Taip pat pirkėjai informuojami ir skatinami rinktis ne tik didesnio formato, bet ir mažesnes parduotuves, kuriose jie šventiniam stalui taip pat gali rasti viską.
„Kad eilėse reikėtų lūkuriuoti kuo mažiau tuo pačiu siūlome atvykti apsipirkti tada, kada pirkėjų srautai yra mažesni – ryte iki 11 val. arba vakare nuo 17 val.“ – nurodė I. Trakimaitė-Šeškuvienė.
Siūlo patiems skenuoti kainas
„Rimi“ ryšių su visuomene ir korporatyvinės atsakomybės vadovė Eglė Krasauskienė patvirtino, kad šiemet, kaip ir praėjusiais metais, pastebima, kad pirkėjai ruošiasi Kalėdoms ir Naujiesiems metams iš anksto.
„Gruodžio mėnesį, natūralu, prekybos centruose užsuka daugiau pirkėjų – jie ne tik planuoja savo šventinį stalą, bet ir renkasi dovanas ar šventines dekoracijas.
Na, o dėl pirkėjų srautų – tai kaip ir kitais metų laikais daugiausia jų darbo dienos vakare arba savaitgaliais, ramesni periodai – darbo dieną vidudienį“, – informavo E. Krasauskienė.
Tačiau ji patikino, kad visuomet stengiamasi operatyviai atliepti pirkėjų poreikius apsipirkti patogiai ir greitai.
„Tad ne tik piko metu dirba daugiau reguliarių kasų, bet ir prie savitarnos kasų būna daugiau nei vienas darbuotojas, kuris padeda apsipirkti greičiau ar išspręsti kokius nors kylančius klausimus“, – pasakojo tinklo atstovė.
Be to, anot jos, itin taupantiems laiką rekomenduojamas mobilusis prekių skenavimas:
„Jo pagalba iškart prekybos salėje telefonu ir tinklo programėle skenuojamos prekės dedamos tiesiai į pirkinių maišus, o už jas atsikaityti pavyks savitarnos kasoje ir, mūsų skaičiavimais, tai padeda praleisti prie savitarnos kasos keturis kartus mažiau laiko.“