Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos Alytaus poskyrio vyresnioji valstybinė inspektorė Violeta Malaveckienė šiandien gali pateikti dviejų gyventojų skundus dėl įsigytų nekokybiškų baldų, kurių baigtis visiškai skirtinga.
Abu baldų pardavėjai – kauniečiai. Vienas visiškai nepaisė ne tik pirkėjos, bet ir inspektorės reikalavimų, kitas – ieškojo būdų, kaip greičiau padėti pirkėjai.
Į pretenzijas nereagavo
Alytiškė praėjusių metų pabaigoje Kaune, Baltų prospekte, veikiančiame baldų ir interjero centre „4 kampai“ įsigijo lenkų gamybos sofą-lovą „Sigma“. Už baldą sumokėjo 1 tūkst. 441 litą.
Prieš Kalėdas pirmąkart atlenkė sofą, kad galėtų išsimiegoti namo grįžę sūnūs, ir lūžo medinis baldo rėmas, prilaikantis apatinę čiužinio dalį iš vidinės pusės.
Moteris dėl šio gedimo kreipėsi į pardavėją – „4 kampus“ valdančios Kauno bendrovės „Vakarų personalas“ direktorių Vaidą Zubavičių. Net du kartus jam pateikė raštiškas pretenzijas dėl įsigyto baldo, prašė arba jį pataisyti, arba pakeisti kitu. Tačiau atsakymų nesulaukė. Alytiškė grąžinti pinigų už nekokybišką sofą-lovą neprašė, nes norėjo namie turėti būtent tokį baldą.
Vadovaujantis ūkio ministro patvirtintomis Daiktų keitimo ir grąžinimo taisyklėmis, pirkėjas, išsaugojęs daiktų įsigijimo čekį, su pardavėju turi sutarti dėl nekokybiškų prekių taisymo, jų keitimo ar pinigų už juos grąžinimo.
Kadangi moteris jautėsi teisi, įsigytos prekės dvejų metų garantinis terminas, suteiktas pardavėjo ir numatytas Civiliniame kodekse, toli gražu nebuvo pasibaigęs, ji pardavėjo nesiskaitymą raštu apskundė Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai. Ši alytiškės skundą persiuntė nagrinėti Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos Alytaus poskyriui.
Ketina kreiptis į teismą
Poskyrio vyresnioji valstybinė inspektorė V.Malaveckienė „Vakarų personalo“ direktorių V.Zubavičių kvietė kartu nuvykti pas alytiškę ir patikrinti sofos-lovos „Sigma“ kokybę. Bet pardavėjas tai daryti atsisakė.
Pirkėjos namuose buvo nustatyta, kad per sofos vidurį yra nulūžęs čiužinio rėmas, prilaikantis apatinę čiužinio dalį. Todėl čiužinys buvo nudribęs į apačią. Inspektorė padarė išvadą, kad sofos-lovos rėmas lūžo dėl nepatikimos konstrukcijos, nes nėra papildomos atramos per čiužinio vidurį.
Pardavėjui buvo nusiųstas patikrinimo aktas ir pasiūlyta tenkinti pirkėjos prašymą nekokybišką baldą sutvarkyti arba pakeisti. V.Zubavičius, inspektorės teigimu, pasiūlymą ignoravo motyvuodamas tuo, jog jis neteisėtas.
„Aš pirmąkart susidūriau su tokiu pardavėjo nesiskaitymu su pirkėju ir inspekcijos išvada. Jis tiesiog buvo kategoriškas ir inspekcijos, ir pirkėjos atžvilgiu“, – pabrėžė V.Malaveckienė.
Skundo tyrimo medžiaga išsiųsta Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai tolesniam tyrimui.
Alytiškė dėl nekokybiškų baldų ketina kreiptis į teismą. „Su Zubavičiumi buvo susidūrę ir kolegos iš Kauno. Jie tyrė moters skundą dėl jo įmonės parduotuvėje įsigyto žurnalinio staliuko. Kaunietei buvo atvežtas ne toks baldas, kokį ji užsisakė, moteris prašė baldą pakeisti. Tačiau pardavėjai vartotojos prašymus ignoravo“, – tvirtino Alytaus ne maisto produktų inspektorė.
Net pasiteiravo, ar viskas gerai
Su kitokiais – tolerantiškais – pardavėjais susidūrė kitas alytiškis. Tiksliau – alytiškių pora. Jie Kauno bendrovės „Velvet gallery“ prekybos centre Vilniuje „Domus galerija“ nusipirko natūralios odos itališką minkštų baldų kampą „Sect“. Už jį sumokėjo net 11 tūkst. litų. Tačiau netrukus ant vienos iš sėdimų pagalvių atsirado odos raukšlių, atrodančių neestetiškai. Pirkėjai kreipėsi į „Velvet gallery“, kad brokas būtų ištaisytas. Užsakytas naujas porolonas ir raukšlės ištaisytos.
Tada atsirado kita bėda – įdėtas per daug kietas porolonas, dėl kurio buvo nepatogu sėdėti. Alytiškiai dar kartą kreipėsi į pardavėjus. Tik šįsyk pasiūlymų nesulaukta.
Tuomet skundo iš alytiškių poros sulaukė Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos Alytaus poskyris. Vėlgi inspektorė V.Malaveckienė kreipėsi į „Velvet gallery“, prašydama tinkamai sutvarkyti alytiškių įsigytą brangų baldą.
„Įmonė rado dar vieną poroloną, kitą siuvėją. Pagaliau sėdimos pagalvės buvo sutvarkytos taip, kad pirkėjas pretenzijų nebeturėjo“, – mintimis dalijosi inspektorė.
„Velvet gallery“ atstovai ir pačios pirkėjos, ir inspektorės dar kelis kartus teiravosi, ar viskas gerai su alytiškių įsigytu itališku natūralios odos minkštu kampu.
Alma MOSTEIKAITĖ