• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Panevėžio maršrutinių taksi įmonių savininkai imasi žygių, kad Savivaldybė sumažintų jų paslaugų įkainį.

REKLAMA
REKLAMA

Privačių vežėjų asociacijos „Maršrutas“ prezidentas Laimis Valavičius mina valdininkų slenksčius ir tikisi, kad Savivaldybė ne tik pratęs po mėnesio ar dviejų pasibaigsiančias sutartis su privačiais vežėjais, bet ir sutiks atpiginti bilietus. Maršrutinių taksi įmonių savininkai skaičiuoja galintys keleivius vežti net 30 ct pigiau, nei jiems yra nustačiusi Savivaldybė.

REKLAMA

L.Valavičius įsitikinęs, kad valdininkai, prieš metus patvirtinę 10 ct didesnę maršrutinių taksi bilietų kainą nei Autobusų parkui, klastojo statistinius duomenis šitaip tikėdamiesi nušluoti nuo kelio savo įmonės konkurentus.

Dabar Panevėžio maršrutinių taksi bilietas kainuoja 1,60 Lt perkant spaudos kioskuose ir 1,90 Lt – iš vairuotojo. Pasak L.Valavičiaus, nustatydama tokį įkainį Savivaldybė rėmėsi Lietuvos statistikos departamento duomenimis, kad 2008 m. vežėjų vidutinis mėnesinis darbo užmokestis siekė 2500 Lt.

REKLAMA
REKLAMA

Pasak asociacijos prezidento, toks atlyginimas panevėžiečiams vairuotojams – nepasiekiamas. Panevėžio teritorinės statistikos valdybos duomenimis, tais metais mūsų apskrityje transporto srities darbuotojų vidutinis atlyginimas tesiekė 1300 Lt.

„Jei į tarifą įskaičiuotume ne 2500 Lt, o 1300 Lt, bilieto kaina būtų 1,30 Lt, tai yra 30 ct mažiau, nei yra šiuo metu. Neabejoju, kad tokius tarifus apskaičiavusius valdininkus galėtume paduoti į teismą ir laimėtume“, – mano L.Valavičius.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pakibę ant plauko

Maršrutinių taksi įmonės skaičiuoja patyrusios nuostolių dėl praėjusių metų pradžioje Savivaldybės pabrangintų važiavimo bilietų. Pasak L.Valavičiaus, vien jo įmonė dėl išaugusių kainų per mėnesį perveža 6 tūkst. keleivių mažiau nei 2008-aisiais.

REKLAMA

„Ar manote, kad sumažinus kainas greitai keleivius persiviliotume? Kitų miestų vežėjų patirtis rodo, kad tai užtrunka bent pusantrų metų“, – „Sekundei“ teigė L.Valavičius. Pasak jo, privatūs vežėjai taip pat sutiktų vežti keleivius lengvatinėmis kainomis, kaip tą daro Autobusų parkas.

REKLAMA

„Savivaldybė, o ne Autobusų parkas atlieka socialinę funkciją, nes ji savo bendrovei dotuoja lengvatinius bilietus. Maršrutinių taksi įmonės noriai irgi to imtųsi, jei tik Savivaldybė leistų“, – pabrėžė L.Valavičius.

Tačiau privatūs vežėjai neturi garantijų, ar po poros mėnesių jiems iš viso neteks trauktis iš Panevėžio, nes verslininkų su Savivaldybe pasirašytos sutartys baigiasi balandį ar gegužę.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Asociacijos prezidentas skaičiuoja, kad nepratęsus sutarčių būtų uždarytos 18 įmonių ir pragyvenimo šaltinio netektų apie 70 panevėžiečių.

Netrukus pasibaigsiančių sutarčių teisėtumas L.Valavičiui kelia abejonių, mat sutartis pasirašė teismo neteisėtai išrinktu meru pripažintas Povilas Vadopolas bei į korupcijos skandalą įsivėlęs ir dėl to pareigų netekęs buvęs Savivaldybės administracijos direktorius Stasys Karčinskas.

REKLAMA

„Situacija tokia, kad privatūs vežėjai Panevėžyje baigia funkcionavimą, nes ankstesni miesto vadovai palaikė Savivaldybei priklausantį Autobusų parką“, – tikina L.Valavičius.

Valstybei prasiskolino

Maršrutiniai taksi – ne pirmieji vežėjai Panevėžyje, panorę pritraukti klientų atpiginę paslaugą. Prieš savaitę 20 ct įkainius sumažino taksi firmos.

REKLAMA

Tačiau keleiviams veikiausiai neverta tikėtis, kad atpigs ir Autobusų parko važiavimo bilietai. Savivaldybės vadovams bendrovės ekonominę padėtį pristatęs Autobusų parko direktorius Rimantas Petukauskas patikino, kad sumažinti tarifai atneštų nuostolių.

„Pamažinus bilietų kainą keleivių padaugėtų labai nedaug, o mes finansiškai praloštume“, – mano R.Petukauskas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Per 2009-uosius Autobusų parko paslaugomis besinaudojančių keleivių sumažėjo apie 16 proc. Dėl to įmonė neteko daugiau nei 2 mln. Lt pajamų. Įmonės vadovas pripažįsta, kad keleivių sumažėjimą lėmė ne tik sunkmetis, bet ir nuo praėjusių metų pradžios pakilusios bilietų kainos.

Tačiau, R.Petukausko teigimu, autobusų bilietus atpiginti būtų įmanoma nebent tada, jei Seimas sutiktų vežėjams sumažinti pridėtinės vertės mokestį (PVM). Jis skaičiuoja, kad vien dėl pernai panaikintos lengvatos PVM išaugus iki 21 proc. įmonė per metus į valstybės biudžetą priversta sumokėti daugiau nei 3 mln. Lt. R.Petukauskas pripažįsta: Autobusų parko finansinė padėtis dabar tokia, kad sumokama tik dalis PVM. Savivaldybės bendrovė valstybei skolinga apie 2,5 mln. Lt.

REKLAMA

„Dabar visi didžiųjų miestų autobusų parkai nemoka PVM. Nežinau, kam nuo to geriau, kad į valstybės biudžetą neįplaukia pinigai. Jei PVM sumažintų bent 10 proc., mes tiek pat galėtume atpiginti bilietus“, – tvirtino R.Petukauskas.



Kvaili arba korumpuoti

Autobusų parko vadovas įsitikinęs: privatūs vežėjai leidžia sau piginti paslaugą, nes užsidirba slėpdami mokesčius valstybei.

REKLAMA

„Apie šešėlinį parazitinį verslą net nenoriu diskutuoti. Maršrutiniuose taksi bilietai masiškai neduodami, vairuotojai oficialiai dirba tik už pusę minimalaus atlyginimo, o pats asociacijos prezidentas L.Valavičius deklaruoja atlyginimo negaunantis. Europos Sąjungoje vienai krypčiai tenka vienas vežėjas. Tokia sistema turėtų egzistuoti ir Lietuvoje, bet pas mus teisės aktai ne tokie. Austrai vežėjai sako: jūsų valdžioje arba kvailiai, arba korumpuoti. Žinau, kad ne kvaili, vadinasi, lieka antras variantas“, – piktinosi R.Petukauskas.

Inga KONTRIMAVIČIŪTĖ

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų