Greitas ir itin galingas sportinis automobilis – kiekvieno vyro svajonė. Tačiau tik nedaugeliui ji įgyvendinama – retas gali sau leisti tokią prabangą. Panevėžietis automobilių mechanikas Arūnas Giedrys nusprendė pats garaže sukonstruoti efektingą „Lotus Super 7“ kopiją.
„Turiu draugų Latvijoje, kurie taip pat užsiima automobilių konstravimu. Nuvykęs pas juos pamačiau, ką jie daro, ir labai užsidegiau noru pačiam ką nors sukonstruoti“, – prieš trejus metus lemtingą kelionę į Latviją prisiminė A.Giedrys.
Pasak 37-erių metų mechaniko, „Lotus Super 7“ modelis buvo pasirinktas dėl paprastesnės kėbulo gamybos. „Tarkime „Cobros“ sportinio automobilio kėbulas yra gana sudėtingas – apvalios formos, durelės ir kiti niuansai. Kad nekiltų papildomų problemų, dėl palyginti nesudėtingos konstrukcijos pasirinkau būtent „Lotus Super 7“ modelį“, – paaiškino pašnekovas.
Pažymėtina, kad automobilis buvo konstruojamas ne pagal parsisiųstus brėžinius. A.Giedrys, padedamas tėvo, automobilį surinko pagal savo brėžinius ir technologijas, panaudojo daugybę savos gamybos detalių.
Anksčiau tik motociklą „čioperį“ bandęs gaminti A.Giedrys atskleidė, kad kruopštus darbas vyko net pusantrų metų.
„Šį automobilį kartu su tėvu konstravome pusantrų metų. Ši veikla surijo visą mūsų laisvalaikį, nes triūsėme kasdien po darbo“, – pasakojo A.Giedrys.
Gamino pagal savo brėžinius
„Automeros“ įmonėje dirbantis auksarankis meistras visus mazgus paėmė iš vieno automobilio – 1996 metų „BMW Compact“. Į gaminamą prototipą buvo įmontuotas 1,8 litro darbinio tūrio benzininis variklis, pasiekiantis 100 AG.
Galinis tiltas buvo paliktas originalaus BMW, o priekinės šakės buvo savos konstrukcijos. Visą rėmą panevėžietis taip pat sukonstravo pats.
„Skaičiavimus atlikome ir patį rėmą gaminome patys. Nenorėjome pasinaudoti kieno nors idėja, tiesiog siekėme pasidaryti patys. Visą elektros instaliaciją su „Alto“ vyrukų pagalba taip pat pasidarėme. Salonas, išskyrus sėdynes, taip pat buvo įrengtas mūsų pastangomis“ , – pasakojo meistras.
Neskaitant milžiniškų darbo ir laiko sąnaudų, elektros inžinieriaus išsilavinimą turinčiam automobilių mechanikui šis malonumas atsiėjo apie 20 tūkst. litų.
Tačiau A.Giedrys savo pasigamintu „Lotus Super 7“ prototipu į gatvę išrieda ne taip jau dažnai.
„Paprasčiausiai neturiu laiko. Vasarą teko truputį pasivažinėti, tačiau dėl darbų nėra kada juo mėgautis“, – paaiškino mechanikas.
Priregistravo Estijoje
Paklaustas, kas buvo sunkiausia konstruojant šį automobilį, pašnekovas pripažino, kad keli žili plaukai atsirado po to, kai sužinojo, jog savadarbę transporto priemonę neįmanoma priregistruoti mūsų šalyje.
„Draugų latvių padedamas susiradau panašių automobilių gaminimu užsiimančius estus. Tada teko automobilį nuvaryti į Estiją, čia buvo atliktos visos reikalingos ekspertizės. Estai patikrino visą gamybos technologiją, stabdžių, vairo ir kitas sistemas, atliko kitus įvairius skaičiavimus. Po tų procedūrų gavome visus sertifikatus ir automobilį priregistravome vieno pažįstamo esto vardu.
Grįžęs jau be jokių problemų savadarbę transporto priemonę priregistravau Lietuvoje“, – didžiausią kliūtį prisiminė pašnekovas.
„Ne, ne, ne! – į klausimą, ar ateityje dar ką nors panašaus planuoja konstruoti, persižegnojęs atsakė A.Giedrys. – Tai buvo paskutinis mano kūrinys. Dar vieno automobilio tikrai neapsimoka gaminti tiek finansiniu, tiek laiko požiūriu.
Naudos iš to tikrai nėra. Tai galėtų būti kaip hobis, tačiau tada darbas užtruktų dešimt metų. Nors ir esu užsikrėtęs konstravimo manija, galiu drąsiai pasakyti, kad ateityje daugiau nieko nebegaminsiu. Tam pomėgiui per daug laiko negali skirti, juk yra šeima, darbas.“
Arnas ADOMAVIČIUS
„Lotus Super 7" kopijas gamina ne tik pavieniai entuziastai. Jūsų dėmesiui trumpas reklaminis filmukas, kuriame pristatomos britų kompanijos „Caterham" gaminamos legendinio „Lotus" modelio kopijos.