• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Tinklo žaidimų vaidmenimis, tokių kaip „World of Warcraft“, žaidėjai nėra intravertiški ar nevisuomeniški, teigia JAV spaudoje pasirodęs Nottinghamo Trento universiteto mokslininkų atliktas tyrimas.

REKLAMA
REKLAMA

„Tyrimas atskleidė daug įdomių „MMORPG“ žaidimų tendencijų ir aspektų, kurių iki tol mes nežinojome.“, - kalbėjo profesorius M. Griffithsas.

REKLAMA

„MMORPG“ (angl. Massive Multiplayer On-line Role-Playing Game) – internetinis žaidimas vaidmenimis, kurį žaidžia daug žaidėjų vienu metu. Žaidime vartotojai susikuria savo veikėją, kuris sąveikauja su aplinka (kariauja, keičia inventorių ir panašiai). Žaidžiant šio žanro žaidimą, žaidėjo sėkmė priklauso ne nuo jo paties, o nuo veikėjo išugdytų įgūdžių ir patirties.“, rašoma „Vikipedijoje“.

REKLAMA
REKLAMA

Pasak M. Griffithso, remiantis ankstesnių tyrimų rezultatais, galima buvo daryti išvadą, kad tokio tipo žaidimų žaidėjai yra socialiai užsisklendę savyje ir yra neaktyvūs. „Tačiau naujausios apklausos parodė, kad „MMORPG“ žaidimai skatina visuomeniškumą ir bendruomeniškumą, tad nemažai žaidėjų tampa ilgalaikiais draugais, kartais - net ir gyvenimo partneriais.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Apklausus beveik 1000 „MMORPG“ žaidėjų iš viso pasaulio, paaiškėjo, kad trys ketvirčiai jų tinkle susipažįsta su gerais draugais. Beveik pusė jų susitiko tikrame gyvenime, o vieno iš dešimties žaidėjų santykiai tampa rimti.

Tyrimo duomenys taip pat parodė, jog žaidėjai „MMORPG“ žaidimus žaidžia maždaug 22.85 valandas per savaitę. Populiariausias tokio tipo žaidimas yra „World of Warcraft“.

„Žaidėjai žaisdami tinkle susiranda nemažai naujų draugų, be to, 81 proc. žaidžia kartu su kitais šeimos nariais ar tikrais draugais. Tai rodo, kad „MMORPG“ žaidimus toli gražu žaidžia ne vien socialiai neaktyvūs, intravertiški žmonės. Virtualus pasaulis, kurį tokie žaidimai atskleidžia, padeda žaidėjams išreikšti ir realizuoti save. Galbūt to jie padaryti negali dėl savo amžiaus, socialinės padėties, lyties ir pan. Svarbiausia, kad tokiuose žaidimuose gali patirti nuotykių, linksmai praleisti laiką ar perprasti komandinio darbo subtilybes.“, kalbėjo M. Griffithsas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų