Jonas Krikštytojas dirba publikai: žliaugia prakaitas ir liejasi rečitatyvas, pasakojantis klausytojams, kaip, norėdamas prasimaitinti, jis plėšdavo narkotikų prekeivius, kol pagaliau surado Jėzų. Du šimtai paauglių linguoja į taktą ir dainuodami pritaria šio dievobaimingo reperio, kurio tikrasis vardas – Johnas Wesley Mooreras – pasakojimui apie nuodėmių išpirkimą. Visa tai gerai matyti dideliame „Inspiration Networks“, mažai žinomos Šiaurės Karolinos (JAV) religinės kabelinės TV bendrovės, konferencijų salės ekrane, rašo „The Forbes“. Kai kurie iš jos vadovų, žiūrėdami vaizdo klipą, šypsosi ir taip pat linguoja į taktą.
Jono Krikštytojo klipas galiausiai įtraukiamas į „Steelroots“ – krikščioniškos TV laidos paaugliams – programą. „Steelroots“ skirta sportui, muzikai ir realybės šou (laida rodoma per „I-LifeTV“ kabelinės TV kanalą). Ir tai tik viena iš 650 programų, kuriamų ir rodomų per keturis „Inspiration Networks“ priklausančius kabelinės televizijos kanalus. Penki tūkstančiai Amerikos kabelinės TV operatorių transliuoja jų signalus į 85 milijonų amerikiečių šeimų namus.
„Inspiration Networks“ direktorius Davidas Cerullo taip įvardija savo uždavinį: pasitelkus pokalbių šou, programas apie sodininkystę ir t.t. sudominti krikščionis ir atversti į tikėjimą visus likusiuosius. Tai kur kas pažangesnis kelias, priduria jis, nei „pamokymai ir pamokslavimai“, kuriuos transliuoja dauguma religinių TV kanalų.
Televizija – ne vienintelis „Inspiration Networks“ informacijos sklaidos būdas. Krikščioniškosioms vertybėms propaguoti pasitelkiamas ir internetas, mobilieji telefonai ir – artimiausiu metu –„podcast“ MP3 įrašai. Iš „Inspiration Networks“ galima parsisiųsti kiekvienos dienos pamaldas ir mobiliųjų telefonų skambučių melodijomis paverstus religinius himnus (po 5 JAV dol. už kiekvieną). Kiekvieną mėnesį sulaukiama apie 20 tūkstančių krikščionių, norinčių pasimelsti telefonu, skambučių. Pasak D. Cerullo, nepakanka būti akvariumo saugotoju. „Mes patys turime būti sielų žvejai“, - teigia jis.
Jis norėtų turėti daugiau pinigų TV programoms kurti. Pernai „Inspiration“ gavo 56 mln. dolerių pajamų ir uždirbo 4 mln. pelno. Pajamų šaltiniai skirstomi į dvi dideles grupes: 23 mln. dolerių sumokėjo maždaug šimtas 20 skirtingų krikščionybės atšakų religinių organizacijų, pradedant presbiterionais, baigiant Pietų baptistų konvencija. Dar 20 milijonų paaukojo 75 tūkstančiai rėmėjų. Antrinė įmonė „MediaComm“ – gamybinė studija, tarp kurios klientų yra „Wachovia“, „Bank of America“ ir „Nascar“ – uždirbo 8 mln. O štai reklama religiniuose kanaluose parduodama blogiau: pernai „Inspiration Networks“ iš jos gavo tik 5 mln. dolerių.
Tačiau maži reklamos pardavimai negali susilpninti D. Cerullo tikėjimo, kad „Inspiration Networks“ kada nors taps stipria žiniasklaidos bendrove. Jo valdoma kompanija atgimė po korumpuotai dvasinei organizacijai priklausiusios „PTL Heritage Media“ žlugimo. D. Cerullo tėvas Morrisas 1990 m. už 7 mln. dolerių išpirko nuostolingą kabelinės TV kompaniją, kuriai jau grėsė bankrotas. Cerullo vyresnysis norėjo propaguoti San Diege įsikūrusią savo paties religinę organizaciją „Morris Cerullo World Evangelism“. Davidas tuo metu vertėsi statybomis, jis pasiūlė tėvui šiuo TV kanalu už mokestį rodyti kitų religinių organizacijų programas ir kurti naujus šou, tokius, kaip jau minėtoji programa paaugliams „Steelroots“. 2005 m. Cerullo vyresnysis buvo apkaltintas vengimu mokėti mokesčius. Tačiau jis neigia visus kaltinimo punktus, o „Inspiration Networks“ toliau rodo jo pamokslus.
Cerullo jaunesnysis prisipažįsta, kad 1992 m. pradėjęs vadovauti šiai kompanijai negalėjo atskirti „kabelio nuo Abelio“. Tačiau jis greitai visko išmoko. Dabar krikščionis verslininkas sako, kad Dievas jam liepęs „transliuoti tikėjimą“ į kiekvieną „tamsų pasaulio kampelį“. Netoli Šarlotės miesto Šiaurės Karolinoje jis už 150 mln. dolerių stato „Inspiration Networks“ miestelį, kuriame bus priiminėjamos maldininkų grupės, rengiami susitikimai, konferencijos ir tokių atlikėjų kaip Jonas Krikštytojas koncertai. 37 hektarų ploto „Šviesos miesto“ projekte matyti septyni į dangų šaunantys spindintys bokštai ir 30 metrų aukščio kryžius. „Mes statome fabriką, kad padarytume Evangeliją visur esančia“, - tvirtina Davidas Cerullo.