Prie Palangos jūros tilto pramoginiai laivai tikriausiai nesišvartuos ir šiemet. Verslininkų negundo net ir simbolinis 1000 litų dydžio šios prieplaukos nuomos mokestis.
Pagal nuomos konkurso sąlygas verslininkai Palangos tilto prieplauka galėtų naudotis penkerius metus. Pradinis metinis nuomos dydis – 1000 litų. Praėjusiais metais kurorto valdžia per pirmąjį konkursą už tilto nuomą norėjo gauti 24 tūkst., o per antrąjį - 12 tūkst. litų.
Šiemet norinčiųjų dalyvauti konkurse paraiškos priimamos iki kovo 4 dienos, tačiau kol kas negauta nė viena paraiška.
Pasak vieno iš nedaugelio pramoginių laivų, galinčių išplaukti į jūrą, „Venus S“ savininko Rolando Kerpio, jų negundo net ir palyginti mažas nuomos mokestis. „Ketinimų dalyvauti konkurse būta, tačiau ekonominė situacija pakoregavo mūsų planus. Šiemet mes plaukiosime tik Klaipėdoje, o į Palangą net nesidairysime“, – sakė verslininkas. „Pagal saugumo reikalavimus šiuo laivu į jūrą galime plukdyti tik 12 keleivių. Be to, mūsų platumose gan trumpas plaukiojimo sezonas, audringa jūra ir neištvermingi keleiviai“, aiškino R.Kerpys.
Jis pripažino, kad konkurso sąlygą, pagal kurią penkeriems metams prieplauką prie tilto išsinuomojusi įmonė savo lėšomis ją privalėtų paruošti pagal Valstybinės vidaus vandenų inspekcijos reikalavimus, gali įvykdyti tik labai finansiškai stipri bendrovė.
Pasak Valstybinės vidaus vandenų inspekcijos direktoriaus pavaduotojo Jono Lukšos, tilto prieplaukos operatorius turėtų plūdurais pažymėti laivakelį tarp seklumų, kurių greta tilto yra net kelios, prieplaukoje įrengti švartavimosi įrangą ir specialius atitvėrimus, kad keleiviai galėtų saugiai įlipti į laivą ir iš jo išlipti, nepaslystų.
Tektų rekonstruoti ir pačią prieplauką, kurios medines dalis labai paveikė sūrus jūros vanduo, o metalinės dalys paveiktos korozijos. Kiek galėtų kainuoti tokie darbai, R.Kerpys nenorėjo prognozuoti, tačiau tikrai ne mažiau nei 100 tūkst. litų. O investuotos lėšos sugrįžtų tik tokiu atveju, jei čia būtų leidžiama ir kita veikla, ne tik švartuoti laivus ir plukdyti poilsiautojus. Pavyzdžiui, jeigu būtų leista teikti viešojo maitinimo paslaugas.
Kurorto vadovų teigimu, tokiai veiklai plėtoti tiltas yra per siauras, be to, iki jo nėra atvestas nei vandentiekis, nei kitos komunikacijos.