• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Tūkstančius išmaniųjų skaitiklių įdiegę „Energijos skirstymo operatoriaus“ (ESO) inžinieriai teigia, kad didžioji dauguma gyventojų patenkinti naujais prietaisais, o mitus dėl esą išaugusių sąskaitų dažniausiai pavyksta išsklaidyti kartu su klientais, aptikus tinkle pamirštus elektros prietaisus.

Tūkstančius išmaniųjų skaitiklių įdiegę „Energijos skirstymo operatoriaus“ (ESO) inžinieriai teigia, kad didžioji dauguma gyventojų patenkinti naujais prietaisais, o mitus dėl esą išaugusių sąskaitų dažniausiai pavyksta išsklaidyti kartu su klientais, aptikus tinkle pamirštus elektros prietaisus.

REKLAMA

Kaip rašoma bendrovės pranešime žiniasklaidai, iš viso Alytaus regione išmanieji elektros skaitikliai įdiegti jau 57 tūkst. arba 60 proc. klientų.

Alytaus mieste įdiegta beveik 17 tūkst. išmaniųjų skaitiklių, Alytaus rajone 13 tūkst., Druskininkuose – virš 10 tūkst. Varėnos rajone išmaniuosius skaitiklius turi beveik 9 tūkst., Lazdijų rajone – beveik 8 tūkst. klientų. Iš viso šalyje išmanieji skaitikliai įdiegti 1 mln. 94 tūkst. iš maždaug 1,9 mln. ESO klientų.

„Išmanieji skaitikliai daugeliui tapo tikru palengvinimu – nebereikia nei nurašinėti, nei deklaruoti duomenų. Be to, šie skaitikliai leidžia geriau suprasti savo elektros vartojimą: jie tiksliai parodo, kada sunaudojama daugiausiai energijos, ir padeda pastebėti, kurie seni ar neefektyvūs prietaisai lemia didesnes sąskaitas.

REKLAMA
REKLAMA

Tai paprastas būdas naudoti elektrą efektyviau ir taupyti be jokių papildomų pastangų“, – pranešime cituojama Aurelija Židickytė-Orvydė, ESO išmaniosios apskaitos valdymo departamento vadovė.

REKLAMA

80 proc. sutinka pozityviai

Alytaus regione dirbantis ESO inžinierius Rimvydas Gruodys skaičiuoja, kad nuo tinklo skaitmenizacijos pradžios savo rankomis jis įdiegė apie 4,5 tūkst. išmaniųjų skaitiklių. 

„Apie 80 proc. klientų žinią apie naują skaitiklį sutinka pozityviai. Sutinku vyresnio amžiaus žmonių, kurie džiaugiasi, kad jiems nebereikės nurašinėti duomenų, deklaruoti, ypač, jei turi kolektyvinius sodus.

REKLAMA
REKLAMA

Jaunimas dažniau patenkintas, kad nukrenta deklaravimo pareiga, nes būna, kad pamiršta deklaruoti. Jiems taip patogiau: gali stebėti suvartojimą, pasirinkti biržos planą ir naudotis kitais išmaniosios apskaitos privalumais“, – pasakoja R. Gruodys.

Kitas ESO inžinierius Rytis Volkus pastebi, kad išmaniuosius skaitiklius pozityviau vertina inovacijomis besidomintys klientai, bet net skeptiškai nusiteikę pakeičia nuomonę jiems paaiškinus, kaip veiks išmanusis apskaitos prietaisas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Inžinieriui kartais tenka paneigti ir sklandančius mitus, vienas jų – esą naujieji skaitikliai fiziškai nerodo suvartotų kilovatvalandžių ir jas bus galima matyti tik gavus sąskaitą.

Sąskaitą augina pamiršti prietaisai

ESO inžinierius R. Gruodys teigia susidūręs su atvejais, kai žmonės praneša apie išaugusį suvartojimą po skaitiklio keitimo, tačiau atvykus į vietą dažnai randamas ir „kaltininkas“ – tinkle pamirštas prietaisas. 

REKLAMA

„Buvo tokių atvejų, kai žmonės sako, kad skaitiklis „prisuka“ sąskaitas, nors nėra įjungta jokių prietaisų, o atvažiuoji ir randi gyvatuką arba grindinį šildymą, kurį žmonės pamiršta išjungti, taip pat randame ir gedimų vidaus tinkle, dėl kurių išauga suvartojimas“, – prisimena R. Gruodys.

Pasak inžinieriaus, gedimai dažnai aptinkami ūkiniuose pastatuose, kur elektra jau seniai nenaudojama, tačiau yra srovės nutekėjimas ir sąskaita auga.

REKLAMA

„Ūkiniame pastate, kur šimtas metų nieko nejungta, atsiranda nutekėjimas dėl drėgmės. Tokioje aplinkoje vyksta temperatūrų svyravimai, šilta-šalta, atidrėksta paskirstymo dėžutė, ir turime srovės nutekėjimą“, – atkreipia dėmesį R. Gruodys.

ESO inžinierius pripažįsta, kad būna ir išmaniųjų elektros skaitiklių gedimų, tačiau per savo praktiką, įdiegęs 4,5 tūkst. skaitiklių per pastaruosius dvejus metus, jis susidūrė tik su 3 nekorektiškai veikiančiais prietaisais.

ESO primena, kad skaitikliai keičiami nemokamai. Atėjus eilei keisti kliento namuose esantį skaitiklį į išmanųjį, apie tai ESO atstovai informuoja telefonu, trumpąja SMS žinute ar elektroniniu paštu, jei šis nurodytas ESO savitarnos svetainėje, todėl labai svarbu pateikti savo aktualius kontaktus. Jei skaitiklis keičiamas ne kliento būsto viduje, jo dalyvavimas nėra būtinas.

Kokią nesąmonę rašot,čia apgavystės ir lupikavimas,nieko naujo nejungiam,o sąskaitos po išmaniojo išaugusios
Man sakė, kad garantinis pasibagė seno skaitiklio ir reikia keisti į išmanųjį, bet kai nesikeičiau, tai ėmė grąsinti, kad elektrą atjungs. Gerai, kad pokalbį įrašiau, tai atsikniso. Kaimynui pasakė, kad nereiks vaikščioti ir nurašinėti duomenų, dar kitam kaimynui pakeitė, jam nepranešus, o kai gavo sąskaitą, tai nepatikėjo. Galvojo, kad už skaitiklio pakeitimą tokie pinigai, bet pasirodo ne. Tiek sunaudojo naujas išmanusis skaitiklis. Taigi ESO specialistai, jeigu dirbtute vartotojo labui, tai jūsų ESO bankrutuotų. Manau, kad supratotote visi kaip lengvai daromi pinigai.
koks buvo tikslas keisti skaitikliu ,tai šalia alia išmaniojo pasijunkite paprastą ir po menesio sutikrinkite skirtumus- tik sėdint nes tai pamačius galima apalpti.
O kokios afioros vykdomos su nutolusiomis saulės elektrinėmis tai iš viso kosmosas kaip meluojama kiek jusų elektrinė pagamino
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
rekomenduojame


TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų