• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Pagalbą iškvies automobiliai

Pardavėjai – už naujovę, nes ji leistų laimėti vadinamąją auksinę valandą, itin svarbią gyvybei

 Edvardas Špokas, Irma Janauskaitė, LRT televizijos naujienų tarnyba, LRT.lt

Po dvejų metų visuose naujuose Europos Sąjungoje parduodamuose automobiliuose, planuojama, turės veikti automatinė pagalbos iškvietimo sistema. Lietuvos bendrasis pagalbos centras ir automobilių pardavėjai – už naujovę, nes ji leistų laimėti vadinamąją auksinę valandą, itin svarbią gyvybei.

REKLAMA
REKLAMA

Naujų mašinų brangimas dėl „eCall“ sistemos, skaičiuojama, būtų minimalus.

Specialistų teigimu, jei į avariją patekę automobiliai turėtų automatinę pagalbos iškvietimo sistemą, būtų didesnė tikimybė, kad žmonės būtų išgelbėti.

REKLAMA

„Įvykus avarijai svarbi kiekviena minutė. Jei pagalbos tarnybos automatiškai informuojamos apie įvykį ir gali nustatyti, kur jis įvyko, jos gali dažniau padėti išgelbėti gyvybes ir užkirsti kelią nukentėjusiojo būklės blogėjimui. Tyrimai rodo, kad apie 50 proc. mirčių ištinka per pirmąsias avarijos minutes. 30 proc. – per pirmąsias valandas“, – tokią statistiką vardija Siimas Kallasas, Europos Komisijos narys, atsakingas už transportą.

REKLAMA
REKLAMA

Įvykus avarijai ir išsiskleidus oro pagalvėms sistema pati susisiektų su Bendrojo pagalbos centro operatoriais, leistų jiems nustatyti įvykio vietą, automobilio modelį. Aktyvuoti sistemą būtų galima ir rankiniu būdu, jei vairuotojui pasidarė bloga ar jis tapo avarijos liudininkais.

Tikimasi, kad pagalbos dėl naujovės nukentėjusieji galės sulaukti dvigubai greičiau nei dabar, o tai išgelbėtų iki 3 tūkst. žmonių per metus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ar sistema veiks sklandžiai, anot Lietuvos bendrojo pagalbos centro vadovo, priklausys ne tik nuo automobilių gamintojų ir gelbėtojų.

„Tai nebus paprasti skambučiai „112“ – kiekvienas turės savo identifikatorių, tad jie šiek tiek kitaip turėtų keliauti tinklais. Ryšių reguliavimo tarnyba turėtų nurodyti ryšio operatoriams, kaip jie turi keliauti. O jau Bendrojo pagalbos centro uždavinys – mokėti priimti tuos skambučius, juos dekoduoti ir perduoti reikalingą informaciją pagalbos tarnyboms“, – komentavo Bendrojo pagalbos centro viršininkas Artūras Kedavičius.

REKLAMA

Specialistai tikina, kad pati sistema sugebės įvertinti įvykio sudėtingumą – taip tikimasi apsisaugoti nuo piktnaudžiavimo atvejų. Be to, Europos Komisija neigia ir baimes dėl sekimo: esą vietos nustatymo sistema įsijungs tik paspaudus pagalbos mygtuką.

Skaičiuojama, kad pagalbos iškvietimo sistemos įranga vienam automobiliui kainuos apie 350 litų.

Automobilių pardavėjų teigimu, Lietuvos vairuotojus ji pasieks vėliau nei kitas šalis.

„Kaip žinia, registruojamų automobilių amžius yra 9 metai, o bendras parko vidurkis yra 17 metų. Tad naudotų automobilių pirkėjai pradės tokiais automobiliais naudotis, tarkime, 2024 m., o bendrame kontekste visi tokius dalykus turės jau vėliau – 2030 m.“, – svarstė Autoverslininkų asociacijos generalinis direktorius Mindaugas Beišys.

REKLAMA

Europos Komisija derasi su draudikais, kad jie kompensuotų pagalbos iškvietimo sistemos diegimą ir į naudotas mašinas. Privalomai sistema būtų diegiama tik naujuose automobiliuose nuo 2015 m. spalio mėnesio. Aišku, jei tam pritars Europos Taryba ir Parlamentas.

Automatinę pagalbos iškvietimo sistemą Briuselis skatina diegti jau dešimt metų, tačiau iki šiol ją turi tik mažiau nei procentas automobilių visoje bendrijoje. Be to, ne visose šalyse veikia ir pati sistema.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų