Siekiant išsiaiškinti, kaip informacijos paieška internete sąveikauja su atliekamų pirkimų apimtimis, buvo analizuojami „IAB Europe“ kartu su „TNS Infratest“ ir „Google“ sukurto vartotojų elgsenos barometro duomenys. Norint suprasti padėtį regione buvo lyginama Lietuvoje ir kaimyninėse, Latvijos, Estijos ir Lenkijos šalyse atliktų pirkimų sąveika su pirkėjų veiksmais internete. Duomenų analizėje atsispindi, kad lietuviai yra vieni iš pirmaujančių pagal paskutinius atliktus pirkimus internete.
Apie atliktą analizę pasakoja UAB „Maina & Co“ vadovas Aurimas Vainauskas.
Analizuojant vartotojų barometro 2014 m. duomenis apie pardavimus namų apyvokos daiktų rinkoje, matoma tendencija, kad didžiausia interneto ir pirkimų sąsaja matosi produktų paieškoje internetu prieš juos įsigyjant. Prieš įsigydami prekę paiešką internete atliko net 74 proc. lietuvių. Kaimyninių Estijos, Latvijos ir Lenkijos pirkėjai (atitinkamai 70 proc., 76 proc., 81 proc.) prieš įsigydami prekę paiešką taip pat atliko internete.
Daugiausiai, net 29 proc. estų, apie vėliau įsigytą prekę pirmą kartą sužinojo internete ir tik 11 – 18 proc. Lietuvos, Latvijos, Estijos pirkėjų pirmiausiai apie prekę sužinojo naudodamiesi šiuo šaltiniu.
Pagal pirkimus internete pirmauja lenkai, kurių 38 proc. savo paskutinę prekę įsigijo internetu, nežymiai atsilieka lietuviai, kurių net 37 proc. respondentų teigė, paskutinę prekę įsigiję internetu. Estija, Latvija (atitinkamai 23 proc., 31 proc.) neženkliai nusileido pagal paskutinius pirkimus internetu.
Tyrimo duomenimis, pirkimo procese siekiant priimti sprendimą, kokį produktą pirkti, žmonės internetą labiausiai naudojo produktų, jų savybių ir kainų palyginimui. Estijoje, Latvijoje, Lietuvoje ir Lenkijoje (atitinkamai 83 proc., 72 proc., 71 proc., 62 proc.) respondentų teigė internetą naudoję būtent šiam tikslui.
Tačiau daugiausiai pirkimų buvo atliekama parduotuvėse/aptarnavimo salonuose. Estijoje, Latvijoje, Lietuvoje ir Lenkijoje (atitinkamai 73 proc., 59 proc., 51 proc., 58 proc.) respondentų teigė prekę įsigiję būtent parduotuvėje.
UAB „Maina & Co“, direktorius Aurimas Vainauskas paantrina atlikto tyrimo rezultatams ir teigia, kad išanalizavus praeitų metų įmonės veiklos rezultatus ši tendencija yra vyraujanti.
„Didžioji dalis pirkėjų produktų ieško internete, tačiau dažniausiai perka tik realiai pamatę prekę, bei apie ją išsiaiškinę su konsultanto pagalba. Norint pasiekti optimalaus rezultato reikia klientams suteikti galimybę produktą apžiūrėti gyvai. Praeitų metų rezultatai būtent tai ir parodo. Internetu prekę pirko 37 proc. žmonių o parduotuvėje 63 proc.”, - pasakoja UAB „Maina & Co“ direktorius Aurimas Vainauskas.
Vadovas pateikia ir reklamos kanalų, atvedančių srautus į UAB „Maina & Co“ valdomo prekinio ženklo „Kavos draugas“ interneto parduotuvę, ir pirkimų joje santykį iliustruojančius duomenis.
Daugiausiai srauto į elektroninę parduotuvę atveda „Google reklama (40 proc.), „Google paieška (19 proc.), reklaminiai skydeliai ( 16 proc.) Mažiau lankytojų srauto pritraukia „Facebook reklama (14 proc.), tiesioginiai lankytojai (7 proc.), naujienlaiškiai (3 proc.).
Didžiausią pirkinių krepšelį užsako lankytojai į elektroninę parduotuvę atėję per „Google paieškos sistemą (40 proc.), mokamą reklamą (29 proc.), tiesioginiai lankytojai (17 proc.). Šiek tiek mažiau pirkimų atlieka naujienlaiškio gavėjai (11 proc.), ir lankytojai iš Facebook (3 proc.). „Šiuo metu įmonė veikia Lietuvoje, Latvijoje, Estijoje. Praeitų metų pabaigoje buvo atidarytos elektroninės parduotuvės Suomijoje ir Lenkijoje. Šiais metais palaipsniui planuojama naujose šalyse atidaryti ir parduotuves/aptarnavimo salonus.
Priešingą internetinės prekybos situaciją nušviečia apatinio trikotažo elektroninės parduotuvės „Intymi pagunda“ vadovė Aurelija Ževžikovaitė, kuri teigia, kad didžiąją dalį produkcijos parduoda būtent internetinėje parduotuvėje ir tik nedidelė dalis prekybos vyksta klientų aptarnavimo salone.
„Mūsų pagrindinė komunikacija skatina pirkti internetu, tad elektroninėje parduotuvėje vyksta 90 proc. užsakymų. Aptarnavimo salone, kuris labiau atstoja prekių atsiėmimo punktą, parduodame tik 10 proc. produkcijos. Tačiau prieš įsigydami prekę klientai yra linkę konsultaciją gauti telefonu. Skaičiuojame, kad 2/3 pardavimų per dieną, vyksta klientams pabendravus su mūsų konsultantais. Žmogiškasis faktorius vykdant prekybą internetu išlieka lemiamas“, - pasakoja „Intymi pagunda“ vadovė Aurelija Ževžikovaitė.
Vadovės teigimu, apatinis trikotažas, naktinukai ir drabužiai – tai produktų kategorija, kurią klientams ypač norisi įvertinti gyvai. Aurelija pasakoja, kad svarbus faktorius elektroninėje prekyboje yra internetinės parduotuvės patikimumas ir patogumas, tai yra veiksniai skatinantys drąsiau rinktis internetinį apsipirkimo būdą.