Visas mokesčių ir kitokias permainas atlaikęs desertinis baras Laisvės alėjos centre pirmą kartą ilgam - net porai mėnesių užrakino savo duris. Personalas paleistas nemokamų atostogų, nes baro savininkė teigia nepakelianti finansinės naštos, kuri dar labiau padidėjo, kai nuo vasario pakilo elektros kainos.
Uždaryta ir „Konrado kavinė“, besiglaudusi viename iš Laisvės alėjos kiemų. Skelbimai apie nuomojamas ar parduodamas komercines patalpas Laisvės alėjoje kabo ant daugelio vitrinų. Net „nuo Smetonos laikų“ buvęs garsus „Metropolis“, atkūrus Lietuvos Nepriklausomybę keitęs savo profilį (tai kavinė, tai picerija, tai jaunimo klubas ar šventinių prekybos mugių bazė), atrodo, tarsi jau „išleidęs paskutinį kvapą“.
„Sunkiausia pasakyti savam darbuotojui, kad nebegali jo išlaikyti ir privalai atleisti iš darbo“, – nelinksmai apie pačias sunkiausias smulkųjį verslą užgriuvusias problemas pasakojo tik pernai į Laisvės alėją sugrįžusio legendinio „Pieno baro“ direktorė Danutė Černiuvienė.
„Poetas Kęstutis Navakas, kada mes barą atidarėme, kai iš jo patalpų pasitraukė nuomininkas - bankas, džiaugėsi, kad tai - „unikalus pavyzdys, kaip bandelės įveikė tvirtą valiutą“. Džiaugėmės ir mes, bet dabar mums jokio džiaugsmo nėra. Už elektrą verslas moka bene pagal penkis tarifus. Dieną ji brangiausia – 60 centų už kilovatvalandę.
„Būtent dieną daugiausiai verdame, kepame (ir bandeles, ir kepsnius), indus plauname, kavą malame naudodami elektrą. Mūsų lankytojai juk nori šviežiai pagamintų valgių. Patalpas šildome taip pat elektra. Klientams vilioti ir šviesią dieną apšvietimo neišjungiame, kad per langus matytųsi. Bet kai sumažėjo lankytojų (ir toliau jų vis mažėja, nes žmonės neturi pinigų kasdien maitintis bare ar kavinėje), o išlaidos padidėjo, išsilaikyti neįmanoma nevarant darbuotojų į gatvę“, - sako bendrovės vadovė.
Kauno miesto mero Andriaus Kupčinsko vieši raginimai kauniečiams bendromis pastangomis atgaivinti Laisvės alėją – pagrindinę miesto arteriją, – verslininkų nuomone, yra tušti populistiniai šūkiai. Turėdamas kavinukę kur nors Savanorių prospekte, verslininkas produktus, kurių centralizuotai niekas nepristato, gali atsivežti savuoju transportu be papildomų išlaidų. Laisvės alėjoje verslą aptarnaujančiam transportui privalu išpirkti leidimus: lengvajam automobiliui kas mėnesį tai kainuoja 200, sunkvežimiui – 500 litų. Valstybė ką tik dar papildomai apmokestino transportą.
Laisvės alėjos užeigų klientai irgi neturi galimybių nemokamai (išskyrus vakarus ir savaitgalius) pastatyti savų mašinų jos prieigose. Tai – dar viena lemtinga ir nenaudinga aplinkybė kažkada buvusiai labiausiai tinkama komercijai Kauno gatvei.