• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Va­kar Šiau­lių mies­to sa­vi­val­dy­bė­je pri­sta­ty­ta olan­dų kom­pa­ni­jos NA­CO pa­reng­ta Šiau­lių oro uos­to iš­vys­ty­mo stra­te­gi­ja iki 2027 me­tų. Jai įgy­ven­din­ti rei­kė­tų 230 mi­li­jo­nų li­tų in­ves­ti­ci­jų. Oro uos­to per­spek­ty­va sie­ja­ma su kro­vi­nių ga­be­ni­mu.

REKLAMA
REKLAMA

Pers­pek­ty­va – kro­vi­nių oro uos­tas

NA­CO at­sto­vai jau tre­čią kar­tą pri­sta­ti­nė­jo va­di­na­mą­jį „Mas­ter pla­ną“ – Šiau­lių oro uos­to iš­vys­ty­mo ci­vi­li­nėms reik­mėms stra­te­gi­ją.

REKLAMA

Šiau­lių oro uos­tui NA­CO siū­lo orien­tuo­tis į kro­vi­nių ga­be­ni­mą ir tap­ti jų pa­skirs­ty­mo cent­ru. Juo­lab kad ša­lia oro uos­to ku­ria­si Pra­mo­nės par­kas ir Lo­gis­ti­kos cent­ras, ku­riuo­se ga­li kur­tis eks­pe­di­to­riai ir lo­gis­ti­ne veik­la už­sii­man­čios įmo­nės.

REKLAMA
REKLAMA

Pa­lan­ki tam ir oro uos­to geog­ra­fi­nė pa­dė­tis, ge­ros būk­lės ae­rod­ro­mo ki­li­mo-tū­pi­mo ta­kas, ku­ria­me ga­li leis­tis bet ko­kio dy­džio or­lai­viai.

Šiau­lių oro uos­to įmo­nės veik­lai yra su­pla­nuo­ta šiau­ri­nė ae­rod­ro­mo da­lis. Šios te­ri­to­ri­jos pa­nau­do­ji­mo ga­li­my­bės ir ana­li­zuo­tos. Ta­čiau plėt­ra sie­ja­ma ir su ka­riš­kių zo­na, nes čia ir da­bar vei­kia pe­ro­nas, yra or­lai­vių sto­vė­ji­mo aikš­te­lės.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ci­vi­li­nio oro uos­to iš­vys­ty­mui rei­kės mo­der­ni­zuo­ti kro­vi­nių ap­tar­na­vi­mą, sta­ty­ti kro­vi­nių ter­mi­na­lą, iš­vys­ty­ti san­dė­lių ūkį, iš­plės­ti esan­tį pe­ro­ną ar sta­ty­ti nau­ją, op­ti­mi­zuo­ti pa­te­ki­mą į oro uos­tą. Siū­lo­ma įreng­ti tie­sio­gi­nį va­žia­vi­mą į bū­si­mą Lo­gis­ti­kos cent­rą.

REKLAMA

Šiau­lių oro uos­tas da­bar uži­ma 7 pro­cen­tus kro­vi­nių ga­be­ni­mo rin­kos ša­ly­je. Per me­tus ga­be­na 3,5 tūks­tan­čio to­nos kro­vi­nių. 2027 me­tų vi­zi­ja – 65 tūks­tan­čiai to­nų per me­tus, 1-3 orlaiviai per dieną. Pa­ly­gi­ni­mui teik­tas kai­my­nų pa­vyz­dys – tiek kro­vi­nių 2010 me­tais ga­be­no vi­si Len­ki­jos oro uos­tai.

REKLAMA

Ke­lei­vių ve­ži­mo ga­li­my­bė neat­me­ta­ma, bet ji sie­ja­ma, kaip da­bar, su už­sa­ko­mai­siais rei­sais ir ka­riš­kių reik­mė­mis. Dėl ke­lei­vių Šiau­liams ir to­liau bū­tų sun­ku kon­ku­ruo­ti su Vil­niaus, Kau­no, Pa­lan­gos ar Ry­gos oro uos­tais.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Iš kur gau­ti šim­tus mi­li­jo­nų li­tų?

In­ves­ti­ci­joms į nau­jus ob­jek­tus rei­kė­tų 230 mi­li­jo­nų li­tų. Šiau­lių oro uos­to įmo­nės pa­ja­mos per pa­sta­ruo­sius tre­jus me­tus vi­du­ti­niš­kai kas­met su­da­rė 5 mi­li­jo­nus li­tų, o pel­nin­gu­mas bu­vo ne­di­de­lis,

REKLAMA

Nei pa­čiai įmo­nei, nei Sa­vi­val­dy­bei ne­rea­lu sa­vo biu­dže­tuo­se at­ras­ti šim­tus mi­li­jo­nų li­tų oro uos­to plėt­rai. Ki­ti šal­ti­niai ga­lė­tų bū­ti – vals­ty­bės, Eu­ro­pos Są­jun­gos pa­ra­mos lė­šos ir pri­va­čios in­ves­ti­ci­jos.

REKLAMA

Sa­vi­val­dy­bei siū­lo­ma įsi­leis­ti pri­va­čius ope­ra­to­rius į at­ski­ras oro uos­to veik­las, pa­nau­do­ti vie­šo­sios ir pri­va­čios par­tne­rys­tės ga­li­my­bes.

„Ne­for­ma­lus“ for­ma­tas

NA­CO kon­sul­tan­tų at­lik­to dar­bo pri­sta­ty­mas vy­ko ne­for­ma­lia­me iš­plės­ti­nia­me mies­to Ta­ry­bos na­rių pa­si­ta­ri­me. Oro uos­to iš­vys­ty­mo vi­zi­ja su­do­mi­no tik 10 Ta­ry­bos na­rių iš 31. Pa­si­ta­ri­me da­ly­va­vo Ka­ri­nių oro pa­jė­gų Avia­ci­jos ba­zės va­das pul­ki­nin­kas-lei­te­nan­tas Vid­man­tas Rak­le­vi­čius, Šiau­lių oro uos­to įmo­nės at­sto­vai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

NA­CO va­kar tei­kė ga­lu­ti­nį sa­vo dar­bo va­rian­tą, bet pa­si­ta­ri­mo da­ly­viai pa­si­ge­do ne vie­no konk­re­taus at­sa­ky­mo. Taip pat al­ter­na­ty­vų siū­ly­mo. Su­si­gin­čy­ta dėl pe­ro­no sta­ty­bos va­rian­tų.

Pla­no ren­gė­jai ne­ga­lė­jo pa­teik­ti konk­re­čių skai­čia­vi­mų, kiek ga­li kai­nuo­ti nau­ja pe­ro­no sta­ty­ba, o kiek esa­mo pe­ro­no iš­plė­ti­mas. Neat­sa­kė ir į klau­si­mą, kiek įva­žia­vi­mų į ci­vi­liams ati­tek­sian­čią oro uos­to te­ri­to­ri­ją konk­re­čiai siū­lo įreng­ti: „Ma­žiau­siai vie­ną“.

REKLAMA

Šiau­lių oro uos­to įmo­nės at­sto­vai pa­si­ge­do konk­re­čių plėt­ros eta­pų įvar­di­ji­mo. Vie­nas iš jų, Al­gir­das Ul­či­nas, įmo­nės Avi­ci­jos sau­gu­mo sky­riaus va­do­vas, „Šiau­lių kraš­tui“ tei­gė, jog kol kas „tik pra­ran­da­mas lai­kas“ in­ves­tuo­to­jams pri­trauk­ti. Už­sie­nio in­ves­tuo­to­jų siū­ly­mų sta­ty­ti kro­vi­nių ter­mi­na­lą yra jau da­bar.

REKLAMA

Avia­ci­jos ba­zės va­das V. Rak­le­vi­čius per­spė­jo, jog vi­są oro uos­to te­ri­to­ri­ją, ku­ri yra vals­ty­bės, val­do ir pri­žiū­ri ka­riš­kiai, re­mon­tas bei re­konst­ruk­ci­jos tu­ri bū­ti de­ri­na­ma su Kraš­to ap­sau­gos mi­nis­te­ri­ja, Lie­tu­vos ka­riuo­me­ne.

REKLAMA
REKLAMA

„Jei­gu ma­no­te, kad už­ten­ka, jog at­siun­tė­te pla­ną Avia­ci­jos ba­zei, tai to neuž­ten­ka“, – sa­kė V. Rak­le­vi­čius.

Me­ras Jus­ti­nas Sar­taus­kas ne­slė­pė, jog dar ne­ži­no, „kas bus tos stra­te­gi­jos priė­mė­jas“. Ji ne­de­rin­ta su Kraš­to ap­sau­gos mi­nis­te­ri­ja, nors vi­sos oro uos­to te­ri­to­ri­jos šei­mi­nin­kai yra ka­riš­kiai, nei su Su­si­sie­ki­mo mi­nis­te­ri­ja.

J. Sar­taus­ko tvir­ti­ni­mu, tuos „na­mų dar­bus“ Sa­vi­val­dy­bei pa­čiai rei­kės pa­da­ry­ti.

Kai ku­rie Ta­ry­bos na­riai rea­ga­vo vi­siš­kai skep­tiš­kai: „Pa­dė­si­me tą už 458 tūks­tan­čius li­tų reng­tą stra­te­gi­ją į stal­čių.“

NA­CO kon­sul­tan­tams „Mas­ter pla­ną“ reng­ti už­sa­kė mies­to Sa­vi­val­dy­bė, ga­vu­si tam tiks­lui ES pa­ra­mos lė­šų. ES lė­šos su­da­ro 372 tūks­tan­čius li­tų, 86 tūks­tan­čius li­tų tu­rės už šią stra­te­gi­ją pri­dur­ti pa­ti mies­to Sa­vi­val­dy­bė.

Rūta JANKUVIENĖ

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų