„Oro navigacijos“ vadovas Saulius Batavičius sako, kad šis pokytis taps lūžiu gerinant karšto oro balionų skrydžių sąlygas.
„Kadangi būtinybė aviacijoje naudoti sertifikuotus meteorologinius duomenis yra neginčijama, džiaugiuosi, kad greitai rasta išeitis panaudoti kitokius, labiau karšto oro balionų skrydžių specifiką atitinkančius meteorologinius duomenis“, – pranešime sakė S. Batavičius.
Jo vertinimu, nesutampančių duomenų problema paaiškėjo tik po to, kai birželio pradžioje įsigaliojo naujos karšto oro balionų skrydžių taisyklės ir oreiviams ėmus kvestionuoti skrydžių vadovų sprendimus.
Pagal susitarimą su Lietuvos hidrometeorologijos tarnyba oreiviai disponuos prognoziniais vėjo krypties bei greičio duomenimis 850 hPa lygyje.
„Oro navigacijos“ vadovas birželio pabaigoje teigė, kad skirtingų meteorologinių duomenų naudojimas yra vienas svarbiausių aspektų, kuris „kelia įtampą ir tam tikrą neapibrėžtumą, kai oro baliono pilotui sąlygos atrodo palankios, o skrydžių vadovas pagal sertifikuotus duomenis aiškiai mato, kad ne“.
Aviacijos bendruomenė naujas taisykles sukūrė ir priėmė bendru kompromisu, tačiau praktinis jų taikymas rodo, kad reikia korekcijų.