Reaktorių gabenantis nestandartinių krovinių laivas „Jumbo Jubilee“ penktadienį išvyko iš Norvegijos Kristiansundo uosto ir į Klaipėdą turėtų atvykti rugpjūčio 1-osios pavakarę, rodo laivų eismo sekimo portalas marinetraffic.com.
„Orlen Lietuva“ penktadienį pranešė, kad reaktorius iš Klaipėdos uosto bus išvežtas rugpjūčio 6-osios naktį.
Italijoje pagamintas reaktorius sveria apie 1,5 tūkst. tonų, jis yra 100 metrų ilgio, 6,5 metro pločio ir 10 metrų aukščio. Klaipėdoje jis bus iškrautas jūrų krovinių kompanijos „Bega“ teritorijoje – laive įrengti du kranai, kurių kiekvieno keliamoji galia siekia 900 tonų, todėl krovinius galima iškrauti ir krantinėse, kuriose nėra kranų.
Laivo savininkės Nyderlandų bendrovės „Jumbo Maritime“ atstovai teigia, kad tokie laivai gali įplaukti į beveik visus Baltijos jūros uostus ir šiame regione lankosi gana dažnai.
„Mūsų „Jumbo Jubilee“ yra gana gerai žinomas Baltijos regione ir gali įplaukti į daugumą Baltijos uostų, nes jo grimzlė yra nedidelė, o keliamoji galia didelė“, – teigiama bendrovės penktadienį BNS atsiųstame komentare.
Pasak įmonės, pasaulyje yra tik keli tokio tipo laivai: „Tik keli laivai gali pakelti tokius svorius ir efektyviai juos pristatyti į paskirties vietą“.
„Begos“ vadovas Laimonas Rimkus anksčiau teigė, kad Klaipėdos uoste tokio dydžio krovinio iki šiol nebuvo.
Reaktorius iš Klaipėdos iki Mažeikių keliaus ilgiau nei pusę mėnesio – iš anksto suplanuotu 145 kilometrų ilgio maršrutu per Klaipėdos, Kretingos, Skuodo ir Mažeikių rajonus bus vežamas vidutiniu 3 kilometrų per valandą greičiu ir tik naktimis.
Šią savaitę Klaipėdos savivaldybės Eismo saugumo komisija pritarė, kad krovinys būtų pervežamas miesto centro prieigų gatvėse, ant jų bus klojami šiam tikslui iš Nyderlandų atvežti specialūs lakštai, kurie apsaugo komunikacijas, kai kuriose gatvėse laikinai bus nukabinti šviesoforai.
Lietuvos automobilių kelių direkcija BNS anksčiau teigė, jog planuojant reaktoriaus pervežimą buvo platinamos kai kurios sankryžos, nuovažos ir keliai, sustiprinta jų važiuojamoji dalis, sutvirtintos sankasos, rekonstruoti tiltai. Jeigu keliai bus apgadinti, maršruto organizatoriai turės ištaisyti žalą.
Reaktoriaus pervežimą Lietuvoje organizuoja bendrovė „Mammoet Baltic“. Mažeikių gamykloje jis bus montuojamas giluminio naftos perdirbimo įrenginyje.
670 mln. eurų vertės gamyklos modernizavimas yra didžiausias investicijų projektas Lietuvoje per „Orlen“ veiklos istoriją nuo 2006 metų, jį numatoma baigti iki 2024 metų pabaigos.