Vilniuje kovo 17 dieną skambėsiantis Džiuzepės Verdžio (Giuseppe Verdi) „Requiem“ – bene paskutinė proga Lietuvoje gyvai išgirsti solistę dainuojančią soprano partiją.
„Žinote, yra labai sudėtinga numatyti, ką tavo balsas norės veikti po ketverių, trejų metų ar netgi kitais metais. Keičiasi balsas, keičiasi pats kūnas, ir reikia reaguoti laiku, stengtis nuspėti, ką tas balsas norės veikti ateityje. Kai buvo mano perėjimas iš mecosoprano į sopraną, irgi viskas vyko palaipsniui, be jokio nutraukimo. Dar norisi sudainuoti aukšto dramatiško soprano partijų Vagnerio operose (...), o po to pradėsiu grįžti į tą mecosopraninį repertuarą“, - pirmadienį Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre (LNOBT) surengtoje spaudos konferencijoje kalbėjo V. Urmanavičiūtė-Urmana.
Didingąjį Dž. Verdžio „Requiem“ LNOBT scenoje kartu su operos primadona dainuos jos vyras tenoras Alfredas Nigras (Alfredo Nigro), gruzinų mecosopranas Anita Archvilišvili, italų bosas Rikardas Dzanelatas (Riccardo Zanellato), du chorai – Operos teatro ir Kauno valstybinis choras. LNOBT simfoniniam orkestrui diriguos Robertas Šervenikas.
Pasak solistės, pirmą kartą Verdžio „Requiem“ ji atliko Berlyne 1994 m. vasarą 20 tūkstančių klausytojų auditorijai. „Čia soprano partija yra labai įvairi, nors tai daugiausia lyriškas dainavimas, bet yra tokių prasiveržimų, ypač paskutinėje dramatiškoje dalyje “Libera me", kurioje dainuoja sopranas ir choras.
Šįkart į gimtinę sugrįžusi solistė bus pagerbta ir savo Alma Mater – Lietuvos muzikos ir teatro akademija ketvirtadienį savo absolventei suteiks garbės daktarės vardą.
Jau suplanuota ir V. Urmanavičiūtės-Urmanos viešnagė rudenį – tuomet solistė koncertuos savo gimtojoje Marijampolėje.
„Paprastai, kai grįžtu, tai ir dainuoju, kas yra labai blogai, nes aš tada pradedu daug šnekėti, o balso stygoms tai labai kenkia. Nebūna tokių tikrų susitikimų, pramogų, reikia saugotis, kad neperšaltum. Dainuoti Lietuvoje man yra ypatingas jausmas, nes žinau, kad mane myli, laukia. Dainuodama salėje matau savo mamą, daug pažįstamų veidų, todėl reikia būti atsargiai, kad neprarasčiau dėmesio“, – prisipažįsta garsiausių pasaulio scenų žvaigždė.
Balandį ir gegužę solistės laukia Pjetro Maskanjo (Mascagni) operos „Kaimo garbė“ spektaklių serija Paryžiaus Bastilijos operoje, vėliau - koncertinis „Toskos“ atlikimas Amsterdame ir dainų vakaras Vienoje, o birželį savo įtemptą kūrybinį pusmetį primadona užbaigs pagrindinės partijos debiutu Kerubinio (Cherubini) „Medėjoje“ Valensijos teatre Ispanijoje.