Naująjį sezoną repertuarą atnaujinantis Lietuvos nacionalinis operos ir baleto teatras (LNOBT) žiūrovams pasiūlys šešias premjeras: tris operas, du baletus ir vieną lietuviško kūrinio pastatymą. Operos ir baleto gerbėjų laukia ir ne tokia maloni naujiena - ilgainiui bilietai į teatro spektaklius brangs, o pigesnių bilietų skaičius mažės.
LNOBT generalinis direktorius Gintautas Kėvišas pasidžiaugė, kad per penkis mėnesius renovuoto teatro sezonas bus pradėtas, kaip ir buvo planuota, spalio 1-ąją Boriso Eifmano baleto "Rusiškasis Hamletas" premjera ir teatro Paramos fondo inauguracija.
Šįmet, be B. Eifmano baleto, dar numatomos Giuseppe Verdi operos "Rigoletas" ir Franzo Leharo operetės "Linksmoji našlė" premjeros, o 2004-ųjų pirmąjį pusmetį - Richardo Wagnerio opera "Skrajojantis olandas" ir Balio Dvariono "Dalia" autoriaus gimimo 100-ųjų metinių minėjimui, taip pat amerikiečių choreografijos vakaras. Nacionalinis šio sezono veikalas - į stacionarią sceną perkeliamas Broniaus Kutavičiaus sceninis diptichas "Ugnis ir tikėjimas".
Operos trupę papildys trys jauni solistai, po naujųjų - dar du, dirbsiantys pagal ilgalaikes sutartis, atjaunės ir baleto trupė. Teatro politika - mažinti etatinių kūrybinių darbuotojų skaičių, mat operos trupė, pasak direktoriaus, galinti egzistuoti su 15 etatinių solistų, o kiti dirbtų pagal terminuotas sutartis.
Pasak G. Kėvišo, sezono pagrindą sudaro naujausi pastatymai. Kitąmet žadama iš esmės atnaujinti beveik visą repertuarą, o 2005-aisiais operą "Borisas Godunovas" planuoja statyti Eimuntas Nekrošius, bendradarbiaujant su Florencijos ir Rygos operos teatrais. Teatro planuose - ir retai statoma G. Verdi opera "Likimo galia".
Nors valstybės finansavimas teatrui nesąs pakankamas, teatro vadovas nelinkęs dramatizuoti ir toliau tikisi solidžių rėmėjų dėmesio. Pasak G. Kėvišo, jau pasirašyta rėmimo sutarčių 600 tūkst. Lt, tęsiamos sutartys su teatro mecenatais "Omnitel", "Siemens" bei generaliniu rėmėju "Švyturys", ilgalaikį teatro rėmimą numato ir Skandinavijos oro linijos (SAS).
Siekiant dar labiau padidinti salės užpildymą ir teatro pajamas, laipsniškai augs bilietų kainos, mažės pigesnių bilietų skaičius, o brangieji bilietai dar labiau brangs, neslėpė direktorius.
Naują sezoną teatras pradės geriausiu šių laikų choreografu pripažinto Boriso Eifmano spektaklio "Rusiškasis Hamletas" premjera. Pasak į Vilniaus sceną spektaklį perkeliančios choreografo asistentės Olgos Kalmykovos, tai pats sudėtingiausias ir įdomiausias B. Eifmano spektaklis, labiausiai išgarsinęs choreografą pasaulyje. Dėl specifinės šokio technikos, akrobatinių elementų spektaklis nėra lengvas akademinio baleto trupei, tačiau asistentė sakė jau pažįstanti Lietuvos baleto trupę ir dirbanti lengviau ir greičiau negu prieš keletą metų statant B. Eifmano "Raudonąją Žizel".
Spektaklio dailininkas Viačeslavas Okunevas sakė, kad "Rusiškuoju Hamletu" vadinamas caras Pavelas I - paslaptingiausias Rusijos valdovas, o jo santykių su motina - Jekaterina Didžiąja dramatizmas ir sudaro spektaklio fabulos pagrindą. Baletas apibūdinamas kaip bendražmogiškas, turtingos dramaturgijos, kinematografiškas. Tai ne istorinė parafrazė, o apmąstymas apie sudėtingus žmonių jausmus ir santykius.
Imperatorės Jekaterinos partiją spektaklyje atliks Eglė Špokaitė, Kristina Kanišauskaitė, Olga Konošenko, caraitį Pavelą šoks Nerijus Juška, Aurimas Paulauskas, Eligijus Butkus. Favorito vaidmenį rengia Aurelijus Daraškevičius, Edvardas Smalakys, Aleksandras Molodovas. Natali partiją kuria Julija Repet, Inga Cibulskytė, Miki Hamanaka. Spektaklyje skamba Ludwigo van Beethoveno ir Gustavo Mahlerio kūrinių ištraukų fonogramos.
Paskutinius baleto štrichus sudėlios pats B. Eifmanas, rugsėjo 27 dieną atvykstantis į Vilnių "palaiminti" premjerinio spektaklio.
ELTA