„Opel“ imasi stilingojo savo gamos flagmano „Insignia“ atnaujinimo. Būtent į jį bus pradėtas montuoti naujasis gamintojo dyzelinių variklių gamą papildęs „BiTurbo“ agregatas. Gamintojo duomenimis, 2,0 l motoro galia siekia 195 AG, o sukimo momentas – 400 Nm. Skelbiama, kad priekiniais ratais varomo sedano su mechanine transmisija degalų sąnaudos su šiuo varikliu yra 4,9 l/100 km.
2,0 l dyzelinis „BiTurbo“ variklis (nuotr. Gamintojo)
Dviem nuosekliai sujungtomis turbinomis aprūpintas dyzelinis variklis vidutiniame segmente yra naujiena, taigi šiuo atveju pagyrūniški „Opel“ teiginiai apie tai, kad šią technologiją kompaniją padarys prieinamą platesniam pirkėjų ratui iš esmės yra teisingi. Motoras bus montuojamas į visus „Insignia“ kėbulus su šešių laipsnių mechanine arba automatine transmisija. Taip pat bus siūlomas tiek su priekiniais, tiek ir su keturiais varomais ratais. Skelbiama, kad „BiTurbo CDTI“ versijos kaina Vokietijoje prasidės ties 33,405 eurų (maždaug 115,2 litų). Visose versijose su mechanine transmisija bus montuojama „Start/Stop“ sistema.
Analogas šešių cilindrų dyzeliniams agregatams
„Tokio galingumo ir sukimo momento šiame segmente dažniausiai būna segmente šešių cilindrų, trijų litrų darbinio tūrio dyzeliniai. Mūsų siūloma „BiTurbo“ konstrukcija, net ir esant mažesniam variklio darbiniam tūriui, leidžia išvystyti didesnę galią, o degalų sąnaudos bei tarša išlieka 30 proc. mažesnės“, – kalbėjo „Insignia“ vyresnysis inžinierius Volkeris Scharfas.
Gamintojo teigimu, naujasis variklis sukurtas taip, kad įsibėgėjant galia būtų perteikiama greitai ir tolygiai. Kaip „Opel“ pavyko tęsėsi šiuos pažadus sužinosime, kuomet išbandysime pirmuosius automobilius, tačiau dinamikos charakteristika atrodo daug žadančiai: priekiniais ratais varomas „Insignia“ modelis 100 km/h greitį išvystys per 8,7 sekundės, o maksimalus greitis sieks 230 km/h.
Nuoseklaus turbinų jungimo privalumai
Oro nukreipimo schema (nuotr. Gamintojo)
„Opel“ parengtoje „BiTurbo sistemoje dviejų skirtingų dydžių turbinos dirba drauge arba kiekviena atskirai. Mažesnė (aukšto slėgio) turbina greitai įsisuka esant mažesniems variklio sūkiams, o kasdieninėje situacijoje tai reiškia, kad paspaudus akceleratoriaus pedalą, trauką pajusime po mažesnio uždelsimo ir vėlavimo. „Opel“ skelbia, kad esant 1500 aps./min, gaunamas 320 Nm sukimo momentas, o esant 1750 aps./min. išvystomas jo maksimumas ‒ 400 Nm.
Aukšto slėgio turbokompresorius ir mažas tarpinis oro aušintuvas (nuotr. Gamintojo)
Siekiant sumažinti slėgio nuostolius taip pat buvo įrengtas mažas tarpinis oro aušintuvas, prijungtas tik su mažesne turbina ir naudojamas esant mažoms apsukoms. Esant vidutiniams variklio sūkiams, abi turbinos veikia kartu: iš pradžių didesnioji (žemo slėgio) turbina suslegia įeinantį orą, o po to mažesnioji jo slėgį padidina. Apsauginis vožtuvas kontroliuoja, kad dalis išmetamųjų dujų keliautų į didesniąją turbiną. Esant didesnėms apsukoms (per 3000 aps./min), visos degimo dujos keliauja į didesniąją turbiną, taip garantuojamas tolygus galios tiekimas esant didesniam greičiui.