OKT/ Vilniaus miesto teatras netrukus baigs vienuoliktąjį sezoną – gegužės 6-7 dienomis Teatro arenoje spektakliais Antono Čechovo „Dėdė Vania“ (režisierius – prancūzas Eric Lacascade) ir brolių Presniakovų „Vaidinant auką“, režisuotą teatro meno vadovo Oskaro Koršunovo.
Tačiau iš viešojo teatro gyvenimo OKT pasitraukia tik Lietuvoje – gastrolių sezonas dar nesibaigia. Labiausiai užsienio publiką domina naujausias O. Koršunovo savajame teatre sukurtas spektaklis, Williamo Shakespeare'o „Hamletas“. Šio spektaklio trupė praėjusią savaitę grįžo iš gastrolių Rumunijoje, kur atidarė tarptautinį Shakespeare'o festivalį Craiovoje.
Septintą kartą organizuojamas festivalis šiemet skirtas vienai pjesei – Danijos princo tragedijai. „Hamleto“ konsteliacija. Shakespeare'as ir naujasis teatrališkumas“ – tokia tema apjungia didžiulę dviejų savaičių festivalio programą. Joje – dešimtis festivalio organizatorių atrinktų išskirtinai įdomių, novatoriškų „Hamleto“ pastatymų iš viso pasaulio. Įdomu tai, kad pirmąjį festivalio vakarą buvo suvaidintas OKT/Vilniaus miesto teatro spektaklis, o rytoj (gegužės 4 d.), uždarymo dieną, savąjį „Hamletą“, režisuotą Eimunto Nekrošiaus, vaidins Meno forto aktoriai.
Šiame lietuviškame „vainike“ atidūrė tokios pasaulinio garso trupės, kaip Berlyno Schaubühne su Thomaso Ostermeierio režisuotu „Hamletu“, taip pat viena novatoriškiausių pasaulio teatro trupių, Niujorko „The Wooster Group“. Šią trupę prieš keletą dešimtmečių įkūręs garsus amerikiečių teatro teoretikas ir praktikas Richardas Schechneris taip pat atvyksta į Craiovą su egzotiška trupe iš Šanchajaus teatro akademijos. Amerikiečių teatro legenda Robertas Wilsonas atvažiuoja susitikti su žiūrovais į žymiojo savo spektaklio „Hamletas – monologas“ vaizdo įrašo peržiūrą. Platų festivalio apžvalgos lauką liudija ir vienos stipriausių japonų tradicinio teatro trupės Ryutopia Noh iš Niigatos „Hamleto“ dalyvavimas.
„Koršunovo „Hamletas“ sukurtas šaižios, kartais žiaurios formos, kuri laužo postmodernizmo taisykles“, rašė po OKT spektaklio rumunų recenzentas, pabrėždamas, kad režisierius maksimaliai išvystė moteriškuosius vaidmenis, Ofelijos (Rasa Samuolytė) ir Gertrūdos (Nelė Savičenko), žavėdamasis Antano Jasenkos muzika, „puikiai tinkančia Koršunovo visatai.“ „Didelis spektaklio pasiekimas – maksimalus teatro kaip veidrodžio (...) metaforos išeksploatavimas.“
Craiovos festivalis OKT trupei ir jos meno vadovui – išskirtinės ne tik dėl aukštai iškeltos spektaklių meninio lygio kartelės. Svarbi festivalio dalis – seminarai, diskusijos, kūrybinės dirbtuvės, parodų atidarymai, knygų, DVD ir CD pristatymai, koncertai – organizuojant visa tai bendradarbiauta Tarptautine teatro kritikų asociacija (IATC), Europos Shakespeare'o festivalių rengėjų asociacija, universitetų katedromis ir pan., todėl festivalio renginius stebi ypač reikli tarptautinė publika: nuo teatro menininkų praktikų, teatrologų, šekspyrologų iki festivalių operatorių ir t.t.
Tačiau ne tik OKT „Hamletas“ intriguoja užsienio festivalių organizatorius. Gegužės pabaigoje į Jeruzalę, Izraelio festivalį (Israel festival) keliauja vienas iš ilgiausiai OKT repertuare (jau vienuolika metų) esančių spektaklių, Williamo Shakespeare'o ,„Vasarvidžio nakties sapnas“. Izraelio festivalis išsiskiria itin solidžia tradicija – jis rengiamas jau greitai penkis dešimtmečius. Kasmet vykstančio festivalio užuomazgos siekia 1961 metus, kai Cezarėjos romėniškame teatre buvo pradėtos rengti muzikos dienos. Nuo tada jo programa išsiplėtė ir šiandien apima visus atlikėjų menus, o jo šeimininku nuo 1982-ųjų tapo Jeruzalės miestas. Per tris pavasario savaites įvairiose festivalio aikštelėse pasirodys menininkai iš viso pasaulio: šalia įdomiausių šiandienos Izraelio menininkų, pasirodys britai, amerikiečiai, argentiniečiai, gruzinai, vokiečiai, danai, islandai, prancūzai, lenkai, korėjiečiai, japonai, indai – aktoriai, šokėjai, džiazo ir klasikinės muzikos atlikėjai.
Bet prieš Izraelį OKT trupė skris priešinga kryptim – gegužės 14-15 dienomis dar vienas spektaklis pagal Shakespeare'ą, „Įstabioji ir graudžioji Romeo ir Džuljetos istorija“ bus vaidinama Islandijoje, nemažiau solidžios tradicijos, šiemet jubiliejiniame, 40-tajame Reikjaviko Menų festivalyje. Tai vienas seniausių ir respektabiliausių menų festivalių Šiaurės Europoje, kuriame dalyvauja Islandijos ir užsienio šalių menininkai. Festivalio renginiai vyks daugelyje vietų Reikjaviko miesto centre, jo programoje – koncertai, dramos ir operos spektakliai, šokis ir apie dvidešimtį fotografijos parodų. OKT „Įstabioji ir graudžioji Romeo ir Džuljetos istorija“ festivalio anonsuose minima kaip vienas labiausiai intriguojančių gausios programos (kurioje dalyvaus menininkai iš JAV, Kanados, Malio, Ispanijos, Škotijos, Vokietijos, Maroko, Suomijos, Danijos, Norvegijos) renginių.
Akimirka iš spektaklio „Įstabioji ir graudžioji Romeo ir Džuljetos istorija“
Tarp gastrolių OKT aktoriai ir režisierius Oskaras Koršunovas užsidarys repeticijų salėje: bus toliau dirbama prie Maksimo Gorkio „Dugne“, kurio peržiūrą ketinama netrukus parengti žiūrovams. Spektaklyje vaidins prieš porą metų sulydyta „Hamleto“ komanda: OKT atramos Rasa Samuolytė, Dainius Gavenonis, Vaidotas Martinaitis, Darius Gumauskas ir kiti, bei geriausi Klaipėdos teatro aktoriai, nebe pirmą kartą vaidinantys O. Koršunovo režisuotuose spektakliuose, Nelė Savičenko ir Darius Meškauskas („Hamleto“ karalienė Gertrūda ir princas Hamletas). Gorkio pjesę „Dugne“ O. Koršunovas praėjusį sezoną režisavo Norvegijoje, Oslo Nacionaliniame teatre – praėjusio amžiaus pradžioje Rusijoje parašyta pjesė, kalbantį apie visuomenės dugne atsidūrusius žmones, pasirodė esanti stulbinamai aktuali tiek Norvegijai, tiek Lietuvai. Neįprastai prasidėjo „Dugno“repeticijos: praėjusių metų pabaigoje „Hamleto“ trupei iškeliavus mėnesio turnė po Prancūziją – tarp vakarais vaidinamų gastrolinių spektaklių, tarp persėdimų iš traukinio į traukinį, tarp vis kitų viešbučių ir scenų, kristalizavosi pirmieji „Dugno“ sceniniai vaizdiniai.
Beruošiant „Dugną“ susitikimui su žiūrovais priartės į vasarai suplanuotos gastrolės: Shakespeare'o festivalis Gdanske, į kurį keliaus “Hamletas" ir “Vasarvidžio nakties sapnas" ir dar viena danų princo istorijos kelionė į Barseloną.
Akimirka iš spektaklio “Vasarvidžio nakties sapnas"