Priešingai negu 2022-aisiais, šiemet lenktynininkui net nereikėjo laukti paskutinio, penktojo, pasaulio čempionato etapo, vyksiančio spalio 12-18 dienomis Maroke. Rugsėjo 1 dieną Argentinoje baigėsi ketvirtasis pasaulio čempionato etapas ir, nors R. Baciuška su savo šturmanu Orioliu Vidaliu jame nedalyvavo, lietuvis jau po šių varžybų užsitikrino čempiono titulą.
R. Baciuška rizikavo praleisti etapą Argentinoje, nes po trijų etapų turėjo solidų pranašumą prieš artimiausius persekiotojus. Per etapus Saudo Arabijoje, Jungtiniuose Arabų Emyratuose bei Meksikoje lietuvis surinko 189 taškus.
Argentinoje vykusį ketvirtąjį pasaulio čempionato etapą – „Desafio Ruta 40“ ralį – laimėjo japonas Shinsuke Umeda. Savo sąskaitą bendroje įskaitoje jis pasipildė 50 taškų, kas leido jam pakilti į antrąją vietą. Visgi bendra jo taškų suma yra 60-čia mažesnė nei R. Baciuškos – 129. Kadangi Maroke daugiausiai bus galima surinkti 55 taškus, lietuvis jau dabar oficialiai pripažintas pasaulio čempionu.
„Būti pasaulio čempionu išties gera. Žinoma, pirmas kartas yra pirmas, jis su niekuo nepalyginamas, bet antri metai iš eilės parodo, jog tai nebuvo atsitiktinė sėkmė ir kad galiu apginti titulą. Kažkiek keista, kad taip viskas susiklostė ir čempionu tapau nedalyvaudamas dviejuose paskutiniuose etapuose“, – šypsojosi R. Baciuška.
Pasaulio ralio-reidų čempionatas, kaip įprasta, šiemet startavo prestižinėmis Dakaro ralio lenktynėmis. Ten sportininkai dėl įskaitinių taškų turėjo kautis dvi savaites. R. Baciuška Saudo Arabijoje laimėjo tris greičio ruožus, dar keturiuose buvo antras ir tik dėl apmaudžios techninės bagio problemos paskutiniuose ralio kilometruose, liko antras. Tai leido pasaulio čempionato įskaitai pelnyti 79 taškus.
„Abu Dhabi Desert Challenge“ bei „Sonora Rally“ varžybose lietuvis pranoko visus varžovus ir abiejuose etapuose surinko po maksimalius 55 taškus. Pažymėtina ir tai, kad R. Baciuška tiek JAE, tiek Meksikoje laimėjo visus greičio ruožus – po penkis, todėl iš viso per tris pasaulio pirmenybių etapus Lietuvos sportininko sąskaitoje yra net 13 laimėtų greičio ruožų. Tokios įspūdingos statistikos nėra jokioje kitoje pasaulio čempionato klasėje.
„Dakare lenktyniauti visada yra sunkiausia, nes tai – didžiausias ralis su 15 dienų lenktynėmis. Abu Dabyje buvo taip pat nelengva, nes reikėjo važiuoti kepinant 38 laipsnių karščiui, trūko oro. Meksikoje laukė kitokie iki šiol nepatirti egzotiniai išbandymai, netrūko sunkių greičio ruožų, tačiau čia turbūt buvo lengviausia pergalė lyginant su kitomis“, – prisiminė R. Baciuška.
Nors pasaulio čempiono titulas apgintas, Lietuvos lenktynininką bus galima išvysti Maroko ralyje. R. Baciuška planuoja Maroke savo jėgas išbandyti jau su T3 klasės bagiu.