Susikrauti savo daiktus į kartonines dėžes paskatino ne nesutarimai su kitais broliais, o pasibaigusi sutartis su tuometiniu „Maserati“ markės valdytoju – Adolfo Orsi. Kadangi „Maserati“ broliai šios markės valdymą 1937-aisiais perdavė Orsi šeimai, jie be jokių kliūčių galėjo palikti „Maserati“ kompaniją ir daryti ko tik širdis geidžia. Būtent taip jie ir padarė.
Trijų brolių kompanija surado savyje drąsos sukonstruoti sportinį bolidą iš dalių, prie kurių turėjo priėjimą, todėl natūralu, jog „O.S.C.A.“ įkūrėjai, pavyzdžiui, pagrindinį ir svarbiausią komponentą – variklį, pasiskolino iš „Fiat“, kėbulo dalys atkeliaudavo iš Gino Morelli, Nino Morelli, Rolando Morelli įkurtų dirbtuvių, o vėliau automobilių kėbulai buvo gaminami ir kitų žymių specialistų. Pavyzdžiui, Pietro Frua ir Alfredo Vignale.
Tuo tarpu Maserati broliai užsiimdavo tuo kas jiems patikdavo labiausiai – visus komponentus sudėlioti į vieną didžiulę krūvą ir sustyguoti jų veikimą taip, jog teiktų didžiausią vairavimo malonumą.
Automobilių sporto dalyvė
Lenktynės ir noras pademonstruoti viršenybę, pranašumą prieš savo kaimyną, kolegą ar lenktynininką, ko gero, yra kiekvieno italo kraujyje.
Troškimą dalyvauti lenktynėse demonstravo visi Italijos automobilių gamintojai. Visi. Ir tai kuo puikiausiai parodo pagal kokius kriterijus dažniausiai kuriami itališki automobiliai. Dinamika ir važiavimo savybės – svarbiausia, visa kita – aj, bus gerai. Ne išimtis buvo ir „O.S.C.A.“.
Italijos automobilių pramonės mastais, mažyčiukė kompanija, vedama Maserati brolių, automobilių sporto arenoje debiutavo 1951-aisiais. Italijoje vykusiose Formulės 1 varžybose, kuriose „O.S.C.A.“ vardu paženklintas bolidas lenktynes baigė 9-oje vietoje.
Sekantys bandymai, 1952, 1953 ir 1958 metais buvo ne ką geresni. „O.S.C.A.“ automobiliu vairavę pilotai varžybų nebaigdavo dėl technikos gedimų arba dėl lenktynininkų padarytų klaidų. Vis dėlto, „World Sportscar Championship“ pirmenybėse šiam gamintojui sekėsi netgi labai neblogai. 1954 metais gamintoja užėmė 4-ą vietą, 1957 – 6-ą vietą, o 1961 metais – vėl 4-ą vietą.
Po eilės puikių pasirodymų skirtingose automobilių sporto varžybose, Italijoje įsikūrusi „O.S.C.A.“ tarptautinėje arenoje sparčiai išgarsėjo po to, kai 1955-aisiais „Osca MT4 Simpson Special 1500cc Streamliner“ Jungtinėse Valstijose esančiose druskų lygumose pagerino net 18-a greičio rekordų.
Atgimimas
Didžiulę išliekamąją vertę turintis prekinis ženklas visuomet buvo ambicingų verslininkų dėmesio centre. Istorinę vertę turintis vardas visuomet leis lengviau įsilieti į tam tikrą automobilių grupę negu visiškai naujas, niekam nežinomas raidžių kratinys.
Artėjant naujam tūkstantmečiui, buvęs „Zagato“ lyderis Luca Zagato ir dėl automobilių pamišęs verslininkas iš Japonijos – Shozo Fujita, pasiryžo atkurti kadaise nemažą šurmulį kėlusią markę.
Sustygavę naujos markės atgaivinimo planą, du verslininkai į pagalbą pasikvietė Ercole Espada. Ypatingai talentingą dizainerį, kurio darbai kalba patys už save. Jis sukūrė už eilę BMW modelių, ne vienerius metus dirbo su „Alfa Romeo“, „Fiat“ ir „Lancia“ dizaineriais, tad Lucai Zagato jis atrodė kaip idealus kandidatas.
Pagal pirminį sumanymą, naujasis modelis turėjo būti įdomesnė alternatyva tuomet gamintiems „Ferrari“ ir „Porsche“ modeliams, tačiau tokį tikslą išsikelia praktiškai kiekvienas. Tuo tarpu naujai atgimusios „O.S.C.A.“ markės vadovai manė, jog jų pranašumas bus unikalumas. Visose įmanomose srityse.
Pavyzdžiui, automobilio ilgis siekė vos 4,09 metro. Aukštis – tik 1,15 metro. Tuo tarpu automobilio kėbulas buvo patupdytas ant itin lengvos, bet stiprios vamzdelinės konstrukcijos, o galinius išvaizdaus kupė ratus suko 2,5 litro, 235 arklio galių išvystantis „Subaru“ variklis. Taip, tai nebuvo pats pajėgiausias agregatas, tačiau jis turėjo pajudinti vos 780 kilogramų sveriančią mašiną.
Pirmasis sportiško kupė prototipas buvo pavaizduotas 1999 ir vėliau – 2001 metais. Tuomet žiniasklaidos atstovai buvo šeriami informacija, jog „O.S.C.A. 2500 GT“ į serijinę gamybą pateks artimiausiu metu, tačiau šie ambicingi planai taip ir liko tik ambicingais planais.
Iki šiol nėra aišku kodėl Luca Zagato ir jo partneris nusprendė nežengti pačio svarbiausio žingsnio į priekį, tačiau šiuo metu aišku viena. „O.S.C.A.“ ruošėsi pasiūlyti įdomų, išskirtinį ir svarbiausia – protingai įkainotą kupė, kurį galėjo įsigyti ne tik pasaulio turtingieji, bet ir darbininkų klasės atstovai.