Pirmadienį nuskendusiame kruiziniame laive „Costa Concordia“ rasti dar dviejų žmonių kūnai. Nelaimės aukų skaičius jau išaugo iki 15.„Netoli interneto kavinės rasti dar dviejų moterų kūnai“, – žurnalistams teigė operacijai vadovaujantis Franco Gabrielli.
„Negalime pasakyti, kokios jos tautybės. Kūnai iš laivo dar neiškelti“, – sakė jis ir pridūrė, kad jų DNR bus lyginami su mėginiais, paimtais iš dingusių žmonių artimųjų.
Po nelaimės dingusiais dar laikomi 17 žmonių, nors pareigūnai teigia, kad dar mažiausiai vienas žmogus, moteris iš Vengrijos, laivu galėjo keliauti be bilieto. Jos pavardės laivo keleivių sąraše nėra, jos nėra ir tarp išsigelbėjusių.
Italijos civilinės saugos agentūra pirmadienį davė leidimą pradėti pumpuoti kurą iš nuskendusio kruizinio laivo „Costa Concordia“.
„Davėme leidimą pradėti pumpavimą“, – žurnalistams teigė agentūros vadovas F. Gabrielli ir pridūrė, kad tuo pat metu gali būti tęsiami ir gelbėjimo darbai.
Kuro išpumpavimo darbams atlikti jau pasamdyta olandų kompanija „Smit“. Anot aplinkosaugininkų, tai būtina atlikti, kad būtų užkirstas kelias potencialiai ekologinei katastrofai didžiausiame Europos jūrų draustinyje, praneša naujienų agentūra AFP.
Anot pakrančių apsaugos atstovų, bakams, kuriuose yra beveik 2,4 tūkst. tonų degalų, ištuštinti prireiks 28 dienų. Darbus ketinama pradėti antradienį. Anot pareigūnų, 130 savanorių pasirengę nedelsiant imtis veiksmų valyti pakrantę, jei kuras išsilietų.
„Smit“ darbuotojai kurą pumpuos į netoliese esantį laivą, o tuo pat metu į bakus pils vandenį, kad laivas nepradėtų judėti. Operacijos metu aplink laivą bus trimis eilėmis išdėliotos plūduriuojančios užtvankos, turinčios pagelbėti, jei kuras nutekėtų.
Pasak F. Gabrielli, iš laivo jau būta „taršos“. Daugiausia tai medžiagos, buvusios laive, tačiau ne bakuose esantis kuras.
Italijos gamtos apsaugos agentūra savo interneto tinklalapyje teigia, kad ištyrus aplink laivą paimtus vandens mėginius, kol kas angliavandeninių juose nerasta.
F. Gabrielli taip pat teigė, kad gelbėtojai taip pat bando pašalinti šiukšles iš laivo vidaus, nes irstantys maisto produktai, baldai ir drumzlinas vanduo „sunkina“ darbus.
„Laivas stabilus, taigi nereikia jokios intervencijos iš išorės. Nėra jokio pavojaus, kad laivas toliau grims“, – teigė jis, reaguodamas į nerimą, kad ant šono pavirtęs laivas vis labiau skęsta.