Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
Kadaise automobilių industrijos lopšys buvo ne Vokietija, Prancūzija ar Italija. Britai yra viena iš tų tautų, kurie daugelį metų stebindavo pasaulį savo šalyje sukurtais automobiliais, o importinių prekių jiems tiesiog nereikėjo. Tačiau britams paragavus japoniškos, vokiškos ar itališkos produkcijos, angliškų automobilių paklausa smuko drąstiškai. Pavyzdžiui ketvirtame dešimtmetyje D.Britanijoje buvo net 147 automobilių gamintojai, kai tuo tarpu devintame dešimtmetyje jų liko tik 63!
Kas paskatino tokį drastišką pasikeitimą? Daugelis iki šiol kaltina japonus, kurie daugelį metų tyrinėjo britus ir stengė sukurti automobilius, kurie atrodytų ir elgtųsi kelyje kaip anglų inžinieriaus svajonė, tačiau nesugestu kiekvienoje išvykoje į parduotuvę. Japonai ne kartą bandė kopijuoti britiškus „Triumph“ ar „MG“ markės automobilius, tačiau ne visi plagiatai buvo vykę. Vis dėlto vienas japoniškas produktas, kuris buvo sukurtas vadovaujantis britiškomis vertybėmis, tapo labai populiaru visame pasaulyje.
Tai buvo „Datsun Roadster“, kuris pasauliui buvo pristatytas 1963 metais. Pirmieji modeliai gavo 1.5 litro, 85 arklio galias išvystančius variklius. Nors šiuolaikiniais standartais tai yra labai mažai, tačiau galiniais ratais varomas ir labai lengvas kabrioletas sugebėjo nustebinti ne vieną automobilių temą rašantį žurnalistą.
Šiandien „Datsun Roadster“ yra mėgstamas dėl tų pačių priežasčių, dėl kurių jį dievino tuometiniai pirkėjai ir žurnalistai. Puikaus valdymo, informatyvaus vairo mechanizmo ir patikimumo. Nors šis automobilis labiau tiktų kolekcionieriui, tačiau vienas šio modelio entuziastas nusprendė nenurašyti seno kabrioleto ir šiek tiek jį modernizuoti.
Pradėkime nuo to, jog senas 1.5 litro agregatas buvo pakeistas į modernesnį ir aukštus sūkius mėgstantį „SR20DE“ motorą. Šis keturių cilindrų, dviejų litrų agregatas išvysto 140 arklio galių ir sugeba pasiekti 7500 aps/min ribą. To turėtų užtekti itin lengvam kabrioletui ar ne?
Kadangi automobilio savininkas yra automanas, variklis neišliko standartinis. Vyrukas sumontavo „Jim Wolf“ kamerą, „Sentra“ išmetimo kolektorių, „Walbro 255“ kuro pompą. Toliau sekė „B&M“ mechaninę pavarų dėžė, „Jim Wolf“ variklio kompiuteris, „NISMO“ spyruoklės ir stabilizatorius, „Mazda RX-7“ stabdžių diskai.
Kadaise automobilių industrijos lopšys buvo ne Vokietija, Prancūzija ar Italija. Britai yra viena iš tų tautų, kurie daugelį metų stebindavo pasaulį savo šalyje sukurtais automobiliais, o importinių prekių jiems tiesiog nereikėjo. Tačiau britams paragavus japoniškos, vokiškos ar itališkos produkcijos, angliškų automobilių paklausa smuko drąstiškai. Pavyzdžiui ketvirtame dešimtmetyje D.Britanijoje buvo net 147 automobilių gamintojai, kai tuo tarpu devintame dešimtmetyje jų liko tik 63!
Kas paskatino tokį drastišką pasikeitimą? Daugelis iki šiol kaltina japonus, kurie daugelį metų tyrinėjo britus ir stengė sukurti automobilius, kurie atrodytų ir elgtųsi kelyje kaip anglų inžinieriaus svajonė, tačiau nesugestu kiekvienoje išvykoje į parduotuvę. Japonai ne kartą bandė kopijuoti britiškus „Triumph“ ar „MG“ markės automobilius, tačiau ne visi plagiatai buvo vykę. Vis dėlto vienas japoniškas produktas, kuris buvo sukurtas vadovaujantis britiškomis vertybėmis, tapo labai populiaru visame pasaulyje.
Tai buvo „Datsun Roadster“, kuris pasauliui buvo pristatytas 1963 metais. Pirmieji modeliai gavo 1.5 litro, 85 arklio galias išvystančius variklius. Nors šiuolaikiniais standartais tai yra labai mažai, tačiau galiniais ratais varomas ir labai lengvas kabrioletas sugebėjo nustebinti ne vieną automobilių temą rašantį žurnalistą.
Šiandien „Datsun Roadster“ yra mėgstamas dėl tų pačių priežasčių, dėl kurių jį dievino tuometiniai pirkėjai ir žurnalistai. Puikaus valdymo, informatyvaus vairo mechanizmo ir patikimumo. Nors šis automobilis labiau tiktų kolekcionieriui, tačiau vienas šio modelio entuziastas nusprendė nenurašyti seno kabrioleto ir šiek tiek jį modernizuoti.
Pradėkime nuo to, jog senas 1.5 litro agregatas buvo pakeistas į modernesnį ir aukštus sūkius mėgstantį „SR20DE“ motorą. Šis keturių cilindrų, dviejų litrų agregatas išvysto 140 arklio galių ir sugeba pasiekti 7500 aps/min ribą. To turėtų užtekti itin lengvam kabrioletui ar ne?
Kadangi automobilio savininkas yra automanas, variklis neišliko standartinis. Vyrukas sumontavo „Jim Wolf“ kamerą, „Sentra“ išmetimo kolektorių, „Walbro 255“ kuro pompą. Toliau sekė „B&M“ mechaninę pavarų dėžė, „Jim Wolf“ variklio kompiuteris, „NISMO“ spyruoklės ir stabilizatorius, „Mazda RX-7“ stabdžių diskai.