„Kad atsirado lėktuve problemos, galėjo nujausti Palangos skrydžių centro kontrolės vadovas, kai „An-2“ pilotai neatsiliepė į ryšį, nepranešė apie save, jau 16.30 val., kai buvo bandymas susisiekti ir to nepavyko. O aeronautikos centras, kuris vykdo paiešką, pranešimą gavo tik 17.50 val., tai jūs galite matyti, kiek laiko užtęsė. Formaliai jie sulaukė, kol turėjo atvykti, po to dar pusę valandos palaukė, ar jis nenusileido kažkur kitur ir tik tada pranešė“, - po tyrimą dėl lėktuvo paieškos atliekančio NSGK posėdžio žurnalistams sakė A.Paulauskas.
„Jie formaliai laikėsi (terminų), bet man atrodo, kad buvo galima sureaguoti. Čia nuo kiekvieno priklauso, ar skaityti instrukciją, ar elgtis pagal situaciją. Jie laikėsi labai griežtai instrukcijų, taip ir parašyta. Bet jei nerandi ryšio su lėktuvu, galima ir anksčiau pradėti paiešką“, - kalbėjo komiteto vadovas.
Į klausimą, ar imsis iniciatyvos trumpinti reakcijos laiką, lėktuvui nenusileidus, A.Paulauskas sakė, jog „dabar dar tiesiai sunku atsakyti“. „Reikia su specialistai pakalbėti, kiek tokių atvejų būna. Jie sako, kad būna tokių atvejų, kad nusileidžia lėktuvas, bet negauna signalo, ar mobilus išsikrovė, ar nepareigingas pilotas. Ir šįkart jie siuntė į Juodkrantę policijos ekipažą pažiūrėt, ar nenusileido Juodkrantėj“, - sakė komiteto vadovas.
Trečiadienį komiteto posėdyje taip pat buvo išklausytas valstybės įmonės „Oro navigacija“ generalinis direktorius Algimantas Raščius. Jis pranešė, kad lėktuvo apžiūros ir iškėlimo darbus vykdančios Nyderlandų įmonės „Mammoet“ ir kitų specialistų komanda, dėl štormo trečiadienio naktį grįžusi į Klaipėdą, vėl į jūrą išplauti ketina ketvirtadienio naktį. Penktadienio rytą prognozuojamos geros oro sąlygos ir tinkamai pasirengę specialistai galėtų vykdyti lėktuvo iškėlimo darbus.
Taip pat komitetas trečiadienį išklausė Krašto apsaugos ministerijos viešųjų ryšių specialistus, vieno iš nukritusio lėktuvo pilotų dukrą Brigitą Mačiulytę. Ji liudijo uždarame posėdyje ir po jo žiniasklaidai sakė nekomentuosianti, nes emociškai per daug sunku dar kartą kartą kalbėti lėktuvo dingimo ir paieškos eigą. Kitą posėdį komitetas planuoja penktadienį.
Iš Geteborgo į Klaipėdą skridęs „An-2“ su patyrusiais lietuviais pilotais Adolfu Mačiuliu ir Alvydu Selmistraičiu virš Baltijos jūros dingo gegužės 16-osios popietę. Po trijų parų lėktuvas rastas Baltijos jūros dugne, už daugiau nei 100 kilometrų nuo kranto, 124 metrų gylyje. Vėliau nustatyta, kad orlaivyje yra bent vieno piloto kūnas.
Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo draudžiama.