V. Andrejevas sako iki trečiadienio turėjęs vienokį supratimą, kodėl jo nemėgsta ministerija, tačiau po paskutinių įvykių, kai teisėsauga paskelbė, jog korupcija įtariamas Lietuvos verslo konfederacijos (LVK) vadovas Valdas Sutkus galimai siekė sumenkinti buvusio susisiekimo ministro Roko Masiulio reputaciją, jam kilo klausimų, jog kelių statybos įmonės gali siekti jį nuversti iš posto – jų darbo kokybę tiek R, Masiulis, tiek V. Andrejevas dažnai kritikuodavo.
„Iki vakar turėjau savo supratimą, kodėl galėčiau būti nemėgiamas ministerijos – tai yra dėl politinių užsakymų nevykdymo, dėl siekio, kad rangovai ištaisytų broką, ką jie šiandien ir vykdo“, – spaudos konferencijoje sakė V. Andrejevas.
„Vakarykštė istorija išties užduoda naujų klausimų, ar galėtų būti taip, kad rangovai atsiskaitytų arba darytų kitokią įtaką, kad nepatogus vadovas būtų patrauktas iš pareigų“, – svarstė jis.
Kaip pavyzdį V. Andrejevas pateikė jo vadovavimo metu išaugusius delspinigius už netinkamai įvykdytas sutartis.
„Kelių direkcija ne kartą teikė ataskaitas, kurios aiškiai rodė, kad iki 2018 metų, iki man pradedant vadovauti delspinigių, pavyzdžiui, buvo taikoma 100-170 tūkst. eurų per metus. Man pradėjus vadovauti, mes pradėjome aiškiai vadovautis sutarties nuostatais, delspinigių sumos 2018 metais išaugo iki 2,8 mln. eurų“, – pasakojo Kelių direkcijos vadovas.
R. Masiulio į postą paskirtas V. Andrejevas sako su V. Sutkumi bendravęs tik Seimo komitetuose, tuo metu teisėsaugos tyrime taip pat sulaikyti bendrovių „Kauno tiltai“ ir „Šiaulių plentas“ vadovai turėjo „agresyvias pozicijas“.
„Komitete arba susitikimuose su Susisiekimo ministru minėtųjų įmonių vadovų pozicijos buvo pakankamai agresyvios, nes jie aiškiai deklaravo, kad jų pajamos mažėjo dvigubai. „Šiaulių plento“ atveju tarp rangovų, kurie turi sutartis su Kelių direkcija, delspinigių sumos buvo vienos didžiausių“, – sakė Kelių direkcijos vadovas.
Susisiekimo ministerija atlieka tyrimą dėl V. Andrejevo veiklos – jam asmeniškai, kaip ir visai direkcijai, priekaištaujama dėl neefektyviai panaudojamų lėšų ir lėtai asfaltuojamų žvyrkelių.
V. Andrejevas anksčiau BNS sakė, kad jei jam bus skirta tarnybinė nuobauda, o išvados bus netinkamos ir pažeis jo teises, jis skųs sprendimą teismui. Dėl pernai jam pirmą kartą skirtos nuobaudos jis ginčą laimėjo.
Dėl V. Andrejevo ateities diskutuota ir Seime, svarstant Kelių direkcijos pertvarką į valstybės įmonę – kai kurie opozicijos parlamentarai mano, kad taip siekiama iš posto išversti direkcijos vadovą.
Ministerijai žadėjus skelbti pertvarkytos direkcijos vadovo konkursą, V. Andrejevas ketvirtadienį sakė manantis, kad konkurso tikriausiai net nebus – ketvirtadienį priimtos Darbo kodekso pataisos numato, kad valstybės ir savivaldybių įmonių vadovai vieneriems metams galės būti skiriami be konkurso.
„Sprendimas (Seimo – BNS) yra priimtas nuo rugsėjo 1 dienos įsteigti valstybinę įmonę, tačiau konkursai į vadovo pareigas nėra skelbiami ir greičiausiai net nebus, nes laiko jau nėra. Jei esu teisingai informuotas, šiandien priimtas Darbo kodekso pakeitimas (Seime priimtas gegužės 21 dieną, o šiomis dienomis pasirašė prezidentas – BNS) , kuris leidžia paskirti bet kokį vadovą iš gatvės, be konkurso. Matyt, kad nebus kur dalyvauti“, – sakė jis.
Pasak V. Andrejevo, Darbo kodekso pataisos įsigalios rugpjūčio 1-ąją, o jis birželio 1-ąją gavo susisiekimo ministro Jaroslavo Narkevičiaus įspėjimą apie atleidimą nuo rugsėjo 1-osios.