• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Šiuolaikinių automobilių kūrimas yra viena sudėtingiausių užduočių pasaulyje. Dabar automobilių kūrėjai dirba ne vienoje, bet keliose komandose, konsultuojasi su kolegomis iš kitų departamentų, kurie dirba kituose žemynuose, privalo atsižvelgti į Europos, Azijos, Šiaurės ir Pietų Amerikos reglamentus, saugumo reikalavimus. 
Kiekvienas gamintojas naują modelį kuria maždaug 4 - 5 metus - tai yra automobilių pramonės vidurkis. Žinoma, karts nuo karto pasitaiko įvairiausių išimčių : „Mercedes Benz“, kuri kai kuriuose modelius kuria 7 ar net 8 metus arba „Alfa Romeo“, kuri naujausią „Giulia“ sedaną sukūrė per mažiau nei trejus metus. Tuo tarpu šios istorijos herojaus - „Mazda MX-5“ kūrimas užtruko šiek tiek daugiau nei keturis metus.
Pirmasis eskizas
„Mazda MX-5“ visuomet buvo laikomas vienu geriausiu klasikinės komponuotės automobiliu. Mažas svoris, puikus pakabos balansas, žvitrūs ir smagūs varikliai, kompaktiškumas bei prieinamumas leido „MX-5“ tapti populiariausiu kabrioletu pasaulyje.
Naujausio modelio kūrimo darbai prasidėjo 2011 metais. Tuomet didžiulė dizainerių grupė iš JAV, Europos bei Japonijos susirinko į susitikimą, kuriame buvo siekiama pasidalinti idėjomis ir įžvalgomis koks turėtų būti naujos kartos „MX-5“ - automobilis, kuris visuomet nustato kompaktiškų kabrioletų standartus.
Tuomet į susitikimą atvyko ne tik „Mazda“ vyriausiasis dizaineris, Ikuo Maeda, bet ir „MX-5“ projekto vadovas bei šio modelio vyriausiasis dizaineris Masashi Nakayama. Savo amato specialistai norėjo sužinoti kaip jų kolegos iš kitų žemynų įsivaizduoja naujos kartos modelį, kiek jis turi sverti, kokius privalumus jis turi turėti, kokių technologijų trokšta vairuotojai.
Iš trijų „Mazda“ dizaino studijų susirinkę specialistai, sugrįžę į savo darbo vietas Tokijuje, Frankfurte bei Irvine - pradėjo naujos kartos modelio kūrimo darbus. Visų trijų dizaino studijų darbuotojai privalėjo per tam tikrą laiko tarpą sukurti savo koncepciją ir viziją, kurias vėliau įvertins „Mazda“ vadovai.

Šiuolaikinių automobilių kūrimas yra viena sudėtingiausių užduočių pasaulyje. Dabar automobilių kūrėjai dirba ne vienoje, bet keliose komandose, konsultuojasi su kolegomis iš kitų departamentų, kurie dirba kituose žemynuose, privalo atsižvelgti į Europos, Azijos, Šiaurės ir Pietų Amerikos reglamentus, saugumo reikalavimus. 
Kiekvienas gamintojas naują modelį kuria maždaug 4 - 5 metus - tai yra automobilių pramonės vidurkis. Žinoma, karts nuo karto pasitaiko įvairiausių išimčių : „Mercedes Benz“, kuri kai kuriuose modelius kuria 7 ar net 8 metus arba „Alfa Romeo“, kuri naujausią „Giulia“ sedaną sukūrė per mažiau nei trejus metus. Tuo tarpu šios istorijos herojaus - „Mazda MX-5“ kūrimas užtruko šiek tiek daugiau nei keturis metus.
Pirmasis eskizas
„Mazda MX-5“ visuomet buvo laikomas vienu geriausiu klasikinės komponuotės automobiliu. Mažas svoris, puikus pakabos balansas, žvitrūs ir smagūs varikliai, kompaktiškumas bei prieinamumas leido „MX-5“ tapti populiariausiu kabrioletu pasaulyje.
Naujausio modelio kūrimo darbai prasidėjo 2011 metais. Tuomet didžiulė dizainerių grupė iš JAV, Europos bei Japonijos susirinko į susitikimą, kuriame buvo siekiama pasidalinti idėjomis ir įžvalgomis koks turėtų būti naujos kartos „MX-5“ - automobilis, kuris visuomet nustato kompaktiškų kabrioletų standartus.
Tuomet į susitikimą atvyko ne tik „Mazda“ vyriausiasis dizaineris, Ikuo Maeda, bet ir „MX-5“ projekto vadovas bei šio modelio vyriausiasis dizaineris Masashi Nakayama. Savo amato specialistai norėjo sužinoti kaip jų kolegos iš kitų žemynų įsivaizduoja naujos kartos modelį, kiek jis turi sverti, kokius privalumus jis turi turėti, kokių technologijų trokšta vairuotojai.
Iš trijų „Mazda“ dizaino studijų susirinkę specialistai, sugrįžę į savo darbo vietas Tokijuje, Frankfurte bei Irvine - pradėjo naujos kartos modelio kūrimo darbus. Visų trijų dizaino studijų darbuotojai privalėjo per tam tikrą laiko tarpą sukurti savo koncepciją ir viziją, kurias vėliau įvertins „Mazda“ vadovai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Mazda MX5 eskizas


Kiekvienai komandai buvo pasakyta, jog naujos kartos „MX-5“ privalo išlaikyti šiems modeliams būdingas proporcijas ir išmatavimus. Naujasis modelis privalo išlikti kompaktiškas, o vairuotojas ir keleivis privalo būti automobilio viduryje, šalia galinės ašies.
2011 metų liepą „Mazda“ vadovams buvo pristatyti pirmieji 1/4 mastelio koncepciniai modeliai, kurie vėliau galėtų patekti į serijinę gamybą.
Po pakankamai ilgų diskusijų, „Mazda“ vadovai nusprendė išrinkti dvi koncepcija, kurios labiausiai tenkina jų lūkesčius. „Mazda MX-5“ projekto vadovas ir šios kompanijos vyriausiasis dizaineris nusprendė, jog į tolimesnį etapą privalo žengti Japonijoje ir JAV esančių dizaino studijų projektai.
Jungtinių Valstijų dizaino studijos darbuotojai norėjo, jog naujos kartos „MX-5“ atrodytų agresyviai, pasižymėtų aštriomis kėbulo linijomis. Tuo tarpu Japonijos dizaino studijos projektas atrodė solidžiau, elegantiškiau ir vientisiau. Tad vietoj to, kad pasirinktų tik vieną koncepciją ir ją tobulintų, „Mazda“ vadovai nusprendė sujungti dvi koncepcijas į vieną.

REKLAMA

Mazda studija


Dviejų dizaino studijų darbuotojai keitė ir tobulino modelio koncepciją ne vieną kartą. Dizainerių delegacijos iš JAV beveik kiekvieną mėnesį skrisdavo į „Mazda“ būstinę Japonijoje, kurioje specialistai diskutuodavo, kritikuodavo arba pagirdavo savo kolegas, kurie kaskart akcentuodavo norą sukurti modelį panašų į pirmos kartos „MX-5“. Tuo tarpu į sekantį etapą patekę „Mazda“ specialistai iš JAV siekė, jog naujos kartos „MX-5“ taptų agresyvesnis, patrauklesnis platesnei masei vairuotojų.

REKLAMA
REKLAMA

Pirmasis prototipas


Automobilio eksterjero kūrimo procesas nebuvo itin lengvas. Didžiulė komanda leido pastebėti klaidas, ištobulinti galutinę koncepciją. Tuo tarpu automobilio interjero kūrimo komanda buvo žymiai kuklesnė ir mažesnė. Ją sudarė vos du žmonės, kurie daugiau nei šešis mėnesius dalinosi idėjomis ir jas vėliau pritaikė pirmuosiuose „Mazda MX-5“ prototipuose.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Mazda MX5 koncepcijos


Galutinis produktas
Ketvirtosios kartos debiutas įvyko 2014 metų rugsėjį. Tuomet „Mazda“ nusprendė į pristatymą pakviesti net 1500 svečių, kurie turėjo galimybę pirmieji pamatyti ir pačiupinėti modelį, kuriam buvo keliami itin aukšti tikslai.
Ilgas ir duobėtas automobilio kūrimo kelias atsipirko su kaupu, nes 2016 metais „MX-5“ iškovojo „Pasaulio metų automobilio“ titulą, „Gražiausio pasaulio automobilio“ titulus. Be to, išankstinių užsakymų skaičius pranoko visus „Mazda“ lūkesčius.
2016 metais Europoje buvo parduota daugiau kaip 13 000 skirtingų „MX-5“ modifikacijų. Pirmą kartą šio modelio istorijoje, „MX-5“ buvo populiaresnis Europoje negu Jungtinėse Valstijose, kuri visuomet buvo traktuojama kaip pagrindinė „MX-5“ rinka. 2016 metais JAV buvo parduoti 9465 kabrioleto vienetai.

GALERIJA


REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų