Kiekvienai komandai buvo pasakyta, jog naujos kartos „MX-5“ privalo išlaikyti šiems modeliams būdingas proporcijas ir išmatavimus. Naujasis modelis privalo išlikti kompaktiškas, o vairuotojas ir keleivis privalo būti automobilio viduryje, šalia galinės ašies.
2011 metų liepą „Mazda“ vadovams buvo pristatyti pirmieji 1/4 mastelio koncepciniai modeliai, kurie vėliau galėtų patekti į serijinę gamybą.
Po pakankamai ilgų diskusijų, „Mazda“ vadovai nusprendė išrinkti dvi koncepcija, kurios labiausiai tenkina jų lūkesčius. „Mazda MX-5“ projekto vadovas ir šios kompanijos vyriausiasis dizaineris nusprendė, jog į tolimesnį etapą privalo žengti Japonijoje ir JAV esančių dizaino studijų projektai.
Jungtinių Valstijų dizaino studijos darbuotojai norėjo, jog naujos kartos „MX-5“ atrodytų agresyviai, pasižymėtų aštriomis kėbulo linijomis. Tuo tarpu Japonijos dizaino studijos projektas atrodė solidžiau, elegantiškiau ir vientisiau. Tad vietoj to, kad pasirinktų tik vieną koncepciją ir ją tobulintų, „Mazda“ vadovai nusprendė sujungti dvi koncepcijas į vieną.
Dviejų dizaino studijų darbuotojai keitė ir tobulino modelio koncepciją ne vieną kartą. Dizainerių delegacijos iš JAV beveik kiekvieną mėnesį skrisdavo į „Mazda“ būstinę Japonijoje, kurioje specialistai diskutuodavo, kritikuodavo arba pagirdavo savo kolegas, kurie kaskart akcentuodavo norą sukurti modelį panašų į pirmos kartos „MX-5“. Tuo tarpu į sekantį etapą patekę „Mazda“ specialistai iš JAV siekė, jog naujos kartos „MX-5“ taptų agresyvesnis, patrauklesnis platesnei masei vairuotojų.
Automobilio eksterjero kūrimo procesas nebuvo itin lengvas. Didžiulė komanda leido pastebėti klaidas, ištobulinti galutinę koncepciją. Tuo tarpu automobilio interjero kūrimo komanda buvo žymiai kuklesnė ir mažesnė. Ją sudarė vos du žmonės, kurie daugiau nei šešis mėnesius dalinosi idėjomis ir jas vėliau pritaikė pirmuosiuose „Mazda MX-5“ prototipuose.
Galutinis produktas
Ketvirtosios kartos debiutas įvyko 2014 metų rugsėjį. Tuomet „Mazda“ nusprendė į pristatymą pakviesti net 1500 svečių, kurie turėjo galimybę pirmieji pamatyti ir pačiupinėti modelį, kuriam buvo keliami itin aukšti tikslai.
Ilgas ir duobėtas automobilio kūrimo kelias atsipirko su kaupu, nes 2016 metais „MX-5“ iškovojo „Pasaulio metų automobilio“ titulą, „Gražiausio pasaulio automobilio“ titulus. Be to, išankstinių užsakymų skaičius pranoko visus „Mazda“ lūkesčius.
2016 metais Europoje buvo parduota daugiau kaip 13 000 skirtingų „MX-5“ modifikacijų. Pirmą kartą šio modelio istorijoje, „MX-5“ buvo populiaresnis Europoje negu Jungtinėse Valstijose, kuri visuomet buvo traktuojama kaip pagrindinė „MX-5“ rinka. 2016 metais JAV buvo parduoti 9465 kabrioleto vienetai.