„Viskas pagal planą, labai tvarkingai, mūsų pusėje (Lietuvoje – BNS) darbai baigti, dabar jie vyksta Švedijos pusėje. Jokių nukrypimų nuo plano kol kas nėra“, – BNS komentavo „Litgrid“ atstovė Jurga Eivaitė.
2016 metų vasarį pradėjusios veikti ir dažnai gedusios 700 megavatų (MW) galios jungties remontas pradėtas rugpjūčio 16 dieną ir truks iki spalio 28 dienos. Jo metu keičiamos sausumos kabelio movos: Lietuvos pusėje – 22, o Švedijos pusėje – 98.
Garantinį remontą atlieka Danijos bendrovė NKT, perėmusi įsipareigojimus iš kabelį gaminusios ir tiesusios Švedijos kompanijos ABB. NKT subrangovė yra viena didžiausių kelių ir tiltų statybos bendrovių „Kauno tiltai“.
550 mln. eurų strateginį „NordBalt“ projektą įgyvendino „Litgrid“ ir Švedijos elektros perdavimo sistemos operatorius „Svenska Kraftnat“.
„NordBalt“ ilgis yra apie 450 km. Ją sudaro aukštos įtampos nuolatinės srovės (HVDC) povandeninis kabelis (400 km), taip pat HVDC sausumos kabeliai Lietuvos ir Švedijos pusėje bei keitiklių stotys abiejose šalyse. Prijungimo vieta Lietuvoje yra Klaipėdos pastotė, o Švedijoje – Nibru pastotė.