„Buvau užsiregistravusi, atvykau laiku, o laukti teko apie valandą“, – pasakojo moteris. Nijolė tvirtino, kad eilė nebuvo ilga, laukė keletas pagyvenusių žmonių. Pasak jos, viena moteriškė užėjo ir iškart išėjusi pasakė: „Dabar kavutę geria.“
Nijolei buvo atlikti tyrimai, bet reikėjo papildomų, tad į šeimos gydytoją kreipėsi, kad išrašytų siuntimą.
„Užėjus į kabinetą kažkas paskambino ir gydytoja 5–7 minutes kalbėjo apie nešienautas pievas, kur ką nuvežti, aptarė egzaminų rezultatus. Jaučiausi labai nepatogiai, nežinojau, kaip elgtis – išeiti iš kabineto ar toliau klausytis asmeninio pokalbio. Gydytoja neatsiprašė nei prieš atsiliepdama, nei po pokalbio. Siuntimą išrašė, nepaklausiusi širdies, neapžiūrėjusi manęs“, – pasakojo savo nuoskaudas moteris.
Nijolė atkreipė dėmesį, kad patekti pas jos šeimos gydytoją, kuri priima tik vieną dieną per savaitę, apskritai yra sudėtinga. O užsiregistravus, ne pirmą kartą dar tenka ir laukti. Moteris gyvena kaime. Kad atvyktų paskirtu laiku, ją į PSPC atvežė ukmergiškis sūnus, iki pietų atsiprašęs iš darbo, į kurį turėjo sugrįžti. Jam taip pat teko gaišti laiką.
Nijolė teiravosi, dėl ko kreipiantis į šeimos gydytojus susidaro eilės – dėl registratorių ar gydytojų kaltės? Pasak jos, konsultacijų poliklinikoje, kiek teko kreiptis, gydytojai visada priima punktualiai – tada, kada yra paskirtas laikas.
PSPC vyriausioji gydytoja Gitana Čepienė teigia, kad dėl eilių prie kabinetų nekalti nei gydytojai, nei registratoriai. Yra kitos priežastys. Paaiškino, kad pagal nustatytą tvarką gydytojas per darbo dieną turi priimti 24 pacientus, todėl jie registruojami kas 15 min. Tačiau ne kiekvienam pacientui šio laiko pakanka, kai kurių apžiūrai prireikia ir 30 minučių.
Be to greta registruotų pacientų, gydytojai prioriteto tvarka turi priimti ir neregistruotus, kuriems skubiai reikia suteikti būtinąją pagalbą.
Ketvirtadieniais PSPC vyksta gamybiniai susirinkimai, kurie atima dalį pacientams skirto laiko. Tačiau kai kurie gydytojai registruoja pacientus ir susirinkimo laiku, o apžiūri juos vėliau.
Kai kurie pacientai ateina gerokai anksčiau, nei paskirtas laikas, ir įsiprašo priimami, taip išbalansuodami eilę.
Pasitaiko, kad užstringa „esveikatos“ sistema ir gydytojas negali užbaigti darbo – išrašyti recepto paskirtiems vaistams ar nedarbingumo pažymėjimo – tol, kol sistema neveikia. Tenka laukti.
Eilės gali susidaryti ir tais atvejais, kai gydytojas pavaduoja atostogaujantį ar sergantį gydytoją ir turi priimti kitos apylinkės pacientus.
G.Čepienė atkreipė dėmesį, kad žmonės yra įsijautrinę ir pirminis konfliktas dažnai vyksta jau registruojantis, nes daugelis pacientų nori būti priimti čia ir dabar, nors jų reikalas nėra skubus. „Kai yra ūmus atvejis, mes priimame nedelsdami. Bet kitais atvejais, pavyzdžiui, dėl recepto vaistams pratęsimo, kai liga gydytojui žinoma, pratiname savo pacientus registruotis iš anksto“, – sakė ji.
G.Čepienė teigė, kad susirinkimų metu yra aptariami gydytojų etikos klausimai. Kavos gėrimas ar asmeniniai pokalbiai telefonu pacientų priėmimo metu su etika prasilenkia ir to neturi būti. Kaip ir nedera konsultuoti vieno paciento telefonu, kai kabinete yra kitas pacientas. Vyriausioji gydytoja pažadėjo, kad susirinkime dar kartą kolektyvui primins šiuos dalykus.
Taip pat sakė, kad gydytojai pacientus turi apžiūrėti visais atvejais – net atvykus tik siuntimo. Išskyrus keletą išimčių: kai yra gautas tyrimo atsakymas; kai ligos eiga yra žinoma ir dėl jos pratęsiamas ilgalaikis nedarbingumas; kai išrašomas pakartotinis siuntimas dėl tos pačios priežasties, kai pacientas buvo apžiūrėtas ne ilgiau nei prieš savaitę ir jo būklė per tą laiką nesikeitė.
Vyriausioji gydytoja sakė, kad kiekvienas atvejis yra individualus ir būtina žinoti visas aplinkybes. Patikino, kad administracija kiekvieną kartą reaguoja į tokius pranešimus – jei žino gydytojo pavardę, vyksta pokalbis. Tačiau vis dar yra gydytojų, turinčių įsisenėjusių neigiamų įpročių.