Artėjant Vėlinėms eismas Lietuvoje suintensyvėja kelis kartus, o draudikai fiksuoja 15 proc. daugiau pranešimų apie įvykius, iš kurių 80 proc. - nelaimės kelyje. Draudimo bendrovės „PZU Lietuva“ ekspertai teigia, kad nemaža dalis eismo įvykių įvyksta dėl netinkamų automobilių padangų. Jei eismo įvykį sukėlęs automobilis yra su mažesnio negu 3 mm protektoriaus padangomis, draudikai įvykį gali laikyti nedraudžiamuoju.
Žalų departamento direktorius Modestas Žilionis tvirtina, kad net ir nedidelė avarija paprastai pridaro daugiau nuostolių, nei kainuoja komplektas žieminių padangų. Vairuotojai turėtų pasirūpinti savo ir savo artimųjų saugumu, nes eismo sąlygos šiuo metų laiku yra daug sudėtingesnės.
„Dalis vairuotojų, net ir iškritus pirmajam sniegui, važiuoja su nepakeistomis padangomis. Tačiau ne mažesnį pavojų kelia ir tie automobiliai, kurių padangos pakeistos į žiemines, tačiau senas, nudėvėtas, reikalavimų neatitinkančias padangas. Dauguma mūsų šalies vairuotojų nežino, koks yra oficialus mažiausias leidžiamas padangų protektoriaus gylis. Todėl kelius porai dienų užplūdus automobiliams, šiemet ir vėl padaugės eismo įvykių, kurių kaltininkės netinkamos padangos“, - teigia žalų departamento direktorius Modestas Žilionis.
„Goodyear Dunlop“ vadovas Baltijos šalims Elmantas Latkauskas priminė, kad 93 proc. Lietuvos vairuotojų mano, jog nustatytas mažiausias leidžiamas padangų protektoriaus gylis yra mažesnis nei oficialiai leistinas. Vairuotojai įsitikinę, kad įstatymas leidžia žiemą naudoti padangas, kurių protektoriaus gylis mažesnis nei 3 mm. Dar 75 proc. tyrime dalyvavusių Lietuvos vairuotojų tvirtino, kad galima naudoti padangas, kurių protektoriaus gylis neatitinka reikalaujamo minimumo.
„Vaizdžiai tariant, padangos sukibimo su keliu plotas yra vos vieno delno dydžio. Šis plotas priklauso nuo protektoriaus gylio. Jei automobilis važiuoja padangomis, kurių protektoriaus gylis netgi nesiekia oficialaus leidžiamo minimumo, jis yra tarsi ant ledo. Tuomet nei naujausias automobilis, nei labiausiai patyręs vairuotojas negali apsaugoti nuo pavojų“, - teigia „Goodyear Dunlop“ ekspertas.
E. Latkauskas pabrėžia, kad renkantis padangas svarbu įvertinti, kokioms aplinkos sąlygoms ir kelių būklei jos yra sukurtos. Pavyzdžiui, naujausia „Goodyear“ dygliuota padanga „UltraGrip Ice Arctic“ sukurta specialiai šalto klimato sąlygoms Europos Šiaurės ir Baltijos šalių regionuose. Nedygliuota žieminė padanga „UltraGrip Ice+“ pasižymi stabdymo ir valdymo savybėmis važiuojant apledėjusiu ar apsnigtu keliu.
Žalų departamento direktorius Modestas Žilionis priminė, kad nuo lapkričio šalies keliuose draudžiama važinėti su vasarinėmis padangomis, o automagistralėse reikia sumažinti greitį. Daugiau dėmesio saugumui turėtų skirti ir pėstieji – tamsiuoju paros metu būtina užsisegti atšvaitus.