Dėl galimai netinkamo namo administratoriaus darbo, vilnietis su skundu kreipėsi ir į savivaldybę, tačiau per numatytą skundo nagrinėjimo terminą jokio atsakymo negavo, o darbuotojai su vyriškiu nebendravo ir telefonu.
Įvertino netinkamai
Į naujienų portalą tv3.lt kreipęsis vilnietis Vitas pasakoja, kad jo name vamzdis įtrūko dar prieš kelis mėnesius. Atvykęs pastato administratorius pasakė, jog tai yra gyventojo kaltė, tačiau vyras su tokia darbuotojo išvada nesutiko.
„Pradėjau ginčytis, jog pagal statybos techninį reglamentą jis yra neteisus ir netinkamai atlieka savo pareigas, nes atvykęs įmonės darbuotojas nepateikė jokių ekspertizės raštų, nepadarė jokių bandymų, tiesiog apkaltino mus.
Tada kreipiausi į įmonę su pretenziniu raštu, į kurį per 10 darbo dienų turėjau gauti atsakymą, tačiau negavau. Negavęs kreipiausi į savivaldybę, mano bylą užregistravo, tačiau taip ir neištyrė per 30 kalendorinių dienų“, – pasakoja vilnietis.
Vyras prideda, kad savivaldybės darbuotojai neatsiliepė ir telefonu, tik atrašydavo žinute „perskambinsiu“.
Vitas sako, kad vandens nutekėjimą pastebėjo kaimynė, kai vieną rytą jos lubose atsirado drėgna dėmė.
„Turime draudimą, kuris padengs viską, tačiau nesinori, kad be priežasties draudimas po to brangtų“, – apgailestauja Vitas.
Jo teigimu, kol kas galutinė avarijos nuostolių suma dar skaičiuojama ir nėra aiški.
Netvarkinga santechninė įranga
Pasiteiravus patalpas administruojančios įmonės „Inservis“, ar toks atvejis yra žinomas, jos atstovas atsakė, kad bendrovė iš tiesų prieš kelis mėnesius gavo pranešimą apie tai, kad atitinkamu adresu yra užpiltas butas.
„Apžiūrėjus viršuje užpilamo buto esančio kito buto tualeto patalpą, buvo užfiksuota, kad yra netvarkingai naudojama tualeto patalpoje esanti santechninė įranga. Tualeto unitazo plastikinio gofruoto vamzdžio sujungimas su tualeto ir vonios kanalizacijos vamzdžiu yra nesandarus. Apie tai bendrovės darbuotojai informavo buto gyventojus“, – patikslina įmonės atstovas Regimantas Stankevičius.
Jo teigimu, minimas kanalizacijos vamzdis yra buto, iš kurio bėgo vanduo, savininko atsakomybės ribose ir todėl būtent buto savininkui, o ne namo administratoriui, tenka atsakomybė už buto ribose esančių vamzdynų priežiūrą, būklę ir tinkamą įrangos pajungimą prie vamzdynų.
Kodėl vamzdynas nebuvo patikrintas nuodugniau, R. Stankevičius atsako paprastai.
„Telefoniniame pokalbyje su gyventoju namo administravimo vadybininkas pateikė informaciją apie buto užpylimo priežastį bei apie tai, kad šis įvykis nėra susijęs su namo bendro naudojimo kanalizacijos vamzdynu. Todėl nebuvo ir nėra pagrindo atlikti namo bendro naudojimo kanalizacijos vamzdyno hidraulinių bandymų“, – sako R. Stankevičius.
Namą administruojančios įmonės atstovas prideda, kad po to, kai buto gyventojai buvo informuoti apie netvarkingą buto tualeto patalpoje esančios santechninės įrangos naudojimą, bendrovė iki šios dienos nėra gavusi daugiau jokių nusiskundimų dėl naujų užpylimų ar lubų drėkimo.
„Šis faktas dar kartą patvirtina, kad įvykis nėra susijęs su namo bendrojo naudojimo kanalizacijos vamzdynu“, – teigia R. Stankevičius.
Neišnagrinėjo, nes nespėjo
Vis dėlto nesutikdamas su tokiomis namo administratoriaus išvadomis, gyventojas, kaip ir minėjo, kreipėsi į savivaldybę. Tačiau skundas dėl galimai netinkamo namo administratoriaus darbo savivaldybėje užstrigęs jau kelis mėnesius.
Vilniaus miesto savivaldybės būsto administravimo skyriaus vedėja Eglė Šlajūtė sako, kad, apskritai, savivaldybės administracijai priskirtos valdytojų priežiūros ir kontrolės funkcijos vykdymas, taip pat techninės priežiūros vykdymo kontrolės atlikimas neapima teikiamų paslaugų arba atliktų darbų kokybės, konstrukcijų ir inžinerinių tinklų defektų nustatymo būdo pasirinkimo, kontrolės, todėl tokiose situacijose reikėtų imtis papildomų priemonių.
„Jeigu pareiškėjui kyla abejonių, ir nesutinka su bendrovės apžiūros metu nustatytomis lubų drėkimo priežastimis, jis gali kreiptis į atestuotus specialistus, kurie galėtų įvertinti įvykusio lubų užpylimo vandeniu priežastis. Ginčai spręstini susitarimo būdu, o nepavykus susitarti – teismine tvarka“, – patikslina E. Šlajūtė.
Savivaldybės atstovė prideda, kad gyventojo savivaldybei teikta pretenzija nebuvo laiku išnagrinėta dėl padidėjusių darbų apimčių, o atsakymą raštu planuojama pateikti kuo skubiau.