Konkurencijos taryba tyrimą pradėjo gavusi informacijos iš Biodegalų asociacijos dėl bendrovės „Neste Lietuva“ skleidžiamos reklaminės kampanijos „Švaresni degalai. Švaresni plaučiai“. Įvairiais kanalais nuo 2018 m. balandžio 30 d. iki lapkričio 29 d. skelbtoje reklamoje buvo nurodyta, kad naudojant „Neste“ degalus yra išmetama iki 20 proc. mažiau CO2 dujų, pavyzdžiui: „Švaresni degalai. Švaresni plaučiai. Sumažink CO2 net iki 20 proc.“; „Siūlome degalus, kurie mažina taršą ir išskiria net iki 20 proc. mažiau CO2“; „sumažink taršą, o CO2 net iki 20 proc. su NESTE degalais“; „Ačiū, kad mažini taršą ir CO2 net iki 20 proc.“ ir kt.
Tyrimą atlikusi Konkurencijos taryba nustatė, kad bendrovės „Neste Lietuva“ skleista reklama klaidino vartotojus, nes šie galėjo suprasti, jog naudojant „Neste“ degalus yra išmetama iki 20 proc. mažiau CO2, palyginti su kitais mažmeninėje rinkoje parduodamais degalais. Vis dėlto „Neste Lietuva“ reklamuojamus degalus lygino ne su savo ar kitose degalinėse parduodama produkcija, o su mineraliniais, t. y. be bio ar multifunkcinių priedų, degalais, kurių reklamos skleidimo laikotarpiu vartotojai negalėjo įsigyti.
„Bendrovės skleistoje informacijoje buvo siekiama pristatyti „Neste“ degalus kaip geresnius tam tikrų parametrų atžvilgiu ir tokiu būdu skatino pirkėjus įsigyti būtent šią produkciją. Vidutinis vartotojas galėjo suprasti, kad „Neste“ degalai yra ekologiškesni, mažiau taršesni nei kitų degalinių parduodami degalai. Jeigu bendrovė reklamoje būtų pateikusi išsamią informaciją, kad jos degalai yra lyginami su mineraliniais degalais, vartotojai būtų galėję susidaryti kitą nuomonę ir galbūt būtų pasirinkę kitą degalinių tinklą“, – sakė Konkurencijos tarybos Nesąžiningos komercinės veiklos tyrimo grupės vadovė Ditė Anilionienė.
Konkurencijos taryba, įvertinusi ilgą reklaminės kampanijos sklaidos trukmę ir didelį mastą, bendrovei „Neste Lietuva“ skyrė 8 688 Eur baudą.
Nutarimas per 30 dienų nuo jo priėmimo dienos gali būti skundžiamas Vilniaus apygardos administraciniam teismui.
Tai paskutinis Konkurencijos tarybos baigtas tyrimas dėl Reklamos įstatymo pažeidimų. Nuo 2019 m. gegužės 1 d., įsigaliojus Reklamos įstatymo pataisoms, Konkurencijos tarybos vykdytas klaidinančios reklamos ir lyginamosios reklamos priežiūros funkcijas perėmė Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba.