• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vartotojai jau seniai suprato, kad reklamos paskirtis – girti prekę ir skatinti ją įsigyti. Kartais reklama taip pat siekiama paveikti nuomonę ar suaktyvinti kokį nors reiškinį, bet esama ir tokių atvejų, kai pirmine funkcija tampa šokiravimas.

REKLAMA
REKLAMA

Neseniai internete buvo išplatintas ir įvairių diskusijų sukėlė „reklaminis“ vaizdelis, kuris stebėtinai priminė lenteles su psichologinės pagalbos tarnybų numeriais, ant sostinė tiltų kabintas per savižudybių prevencijai skirtą socialinę akciją.

REKLAMA

Ant tiltų kabančiose lentelėse buvo rašoma „Yra žmonių, kuriems tu rūpi“,  bet „naujoje“ lentelės versijoje puikuojasi jau kitas tekstas: „Yra valstybių, kurioms tu rūpi, nešok nuo tilto, šok į lėktuvą“. Lentelėje taip pat pateikiamas „rūpestingų“ šalių sąrašas – Norvegija, Airija, Jungtinė Karalystė, o kaip „oficialus vežėjas“ nurodoma lietuvių itin pamėgta pigių skrydžių kompanija „Ryanair“.

REKLAMA
REKLAMA

Socialinis akibrokštas ar spjūvis konkurentams?

Naujienų portalas „Balsas.lt“ susiekė su Lietuvos nacionalinės reklamos asociacija (LINARA), kurios prezidentas Tomas Jankauskas, paklaustas, ar tokia reklama yra etiška, sakė: „Tikrai ne. Tai atrodo kaip pigus plagiatas be jokios idėjos. Nėra jokio ryšio tarp „šok nuo tilto“ ir „šok į lėktuvą“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Abejoju, ar tikrai oro vežėjas „Ryainair“ yra šios reklamos užsakovas. Tai gali būti ir šios kompanijos konkurentų akibrokštas, siekiant pakenkti bendrovės reputacijai. Žiūrėdamas į  šią reklamą nematau jokios racijos ar minties, pastebiu tik skatinimą, norą sukiršinti, turint omenyje tai, kokioje padėtyje Lietuva yra šiandien“, – kalbėjo T. Jankauskas.

REKLAMA

Pašnekovo teigimu, tokia provokacija atrodo labai pigiai, o pati mintis išsišoka savo cinizmu: „Televizijos laidų vedėjas Vytautas Šapranauskas yra pajuokavęs, kad kas paskutinis išvyks iš oro uosto, tegul išjugia šviesą.“

T. Jankauskas pasakojo, kad yra ne vienas atvejis, kai socialinė reklama „pasitarnauja“ kuriant komercinę reklamą, bet, anot tai daroma kur kas išradingiau, panaudojamos apgalvotos detalės, išreiškiama  tam tikra idėja, akcentuojamas elementų suderinamumas.

REKLAMA

Asociacijos vadovas teigė, kad savo konkurentus gąsdinti antireklama labai populiaru Amerikoje, tuo užsiima net didieji prekybos tinklai.

„Sunku patikėti, kad tai būtų avialinijų reklama, nes tuomet ši kompanija išsikastų sau duobę“, – mintimis apie reklamos lentelės turinį dalijosi pašnekovas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Gretinti savižudybes ir emigraciją – pasityčiojimas

Tarptautinės migracijos organizacijos Vilniaus biuro atstovo Mantas Jersovas, paklaustas, kaip derėtų vertinti tokią „reklamos“ įdėją, ironizuodamas atsakė taip pat klausimu: „Ar kompanija norėjo pasakyti, kad jos lėktuvais skraido savižudžiai?“

REKLAMA

Kalbėdamas apie patį savižudybės ir emigracijos sugretinimą, M. Jarsovas sakė: „Šią reklamą vertinu kaip socialiai neatsakingą ir neetišką. Gaila, kad žaidžiama skaudžiais žmogaus išgyvenimais ir šaiposi iš organizacijų, dirbančių su savižudybių prevencija. Tokia reklama parodo, kad jos kūrėjai nesupranta nei apie savižudybę, nei apie emigraciją galvojančių žmonių“, – sakė pašnekovas.

REKLAMA

Specialisto teigimu, šia reklama skatinama neatsakinga emigracija: „Žinant dabartinį anti-imigracinį šalių nusiteikimą, sakyti, kad lietuviai rūpi kitoms šalims ir jų ten laukiama išskėstomis rankomis, yra labai neatsakinga. Migracija nesprendžia dvasinių žmogaus problemų. Migracija gali būti sprendimas, jeigu žmogus pasiruošė, apgalvojo ir įvertino visus „už“ ir „prieš“ bei žino, ko ten važiuoja“, – kalbėjo M. Jersovas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Už skatinimą emigruoti – bauda

Nuolat augantys emigrantų skaičiai jau nieko nebestebina, bet įdomus faktas yra tai, kad Lietuvoje šiuo metu galiojančiame Administracinių teisės pažeidimų kodekse (ATPK) yra 207 straipsnis, pavadintas „Sistemingas raginimas arba kurstymas emigruoti“.

Šiame straipsnyje numatyta, kad bauda nuo 1 tūkst. iki 2 tūkst. litų turi būti skiriama kiekvienam, kuris „sistemingai ragina arba kursto žodžiu, raštu arba kitokiu būdu Lietuvos Respublikos piliečius emigruoti į užsienį“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų