Oro bendrovė per tris dienas buvo priversta atšaukti 2,618 tūkst. skrydžių. Dėl streiko – jau 14-o nuo 2014 metų balandžio – nukentėjo daugiau kaip 315 tūkst. keleivių.
Streikuojantys „Lufthansa“ pilotai reikalauja, kad jų darbo užmokestis būtų padidintas vidutiniškai 3,66 proc. per metus, ir nori, kad šis padidinimas būtų atgaline data pritaikytas paskutiniams penkeriems metams.
Pasak profsąjungos, pilotų darbo užmokestis tuo laikotarpiu buvo įšaldytas ir jų perkamoji galia dėl infliacijos „gerokai sumažėjo“, nors „Lufthansa“ tuo metu užsidirbo milijardinį pelną.
Vokietijos aviakompanija „Deutsche Lufthansa AG“ gali nustoti egzistavusi, jeigu patenkins streikuojančių pilotų profsąjungos „Cockpit“ reikalavimus dėl atlyginimų padidinimo, pareiškė bendrovės vadovas Carstenas Spohras.
Jo teigimu, nesutarimai su pilotais liudija ne griežtą kompanijos valdymą, o kovą už bendrovės ateitį. Jeigu „Lufthansa“ negalės sumažinti išlaidų, ji negalės konkuruoti rinkoje, kompanijos vadovą cituoja „Bloomberg“.
Šiuo metu kompanijos pilotai streikuoja jau keturioliktą kartą, jau dvejus metus tebesitęsiant ginčui su vadovybe dėl darbo apmokėjimo. Atlyginimai kompanijoje nebuvo didinami maždaug penkerius metus, todėl profsąjunga reikalauja padidinti atlyginimus pilotams daugiau nei 20 proc., kas atitiktų metinį padidinimą 3,66 proc.
Pati „Lufthansa“ profsąjungos poziciją pavadino „visiškai nesuprantama“ ir ragina siekti susitarimo, o ne eskaluoti problemą.
„Cockpit“ reikalaujamas atlyginimų padidinimas ... yra gerokai didesnis už tą, kurį gavo kitos darbuotojų grupės. Nesuprantama, kodėl profsąjunga reikalauja didžiausio atlyginimų padidinimo jau ir taip geriausiai apmokamai darbuotojų grupei“, – sakė „Lufthansa“ personalo vadovė Bettina Volkens.
„Lufthansa“ vadovybė yra pasiūliusi padidinti darbo užmokestį 2,5 proc., tačiau „Cockpit“ pareiškė, kad dėl tokio pasiūlymo „net neverta derėtis“. Vienas iš vadovaujančių „Lufthansa“ darbuotojų pareiškė, kad įvykdyti pilotų reikalavimą dėl didesnio darbo užmokesčio padidinimo „nėra įmanoma“, nes „mes savo pilotams jau mokame gerokai daugiau negu mūsų konkurentai“.
Šeštadienį dėl streiko nebus vykdomi tolimieji skrydžiai iš Vokietijos.
Oro bendrovė pranešė, kad keleiviai, turintys bilietus į tuos skrydžius, gali nemokamai pasikeisti skrydžio datą arba gali gauti kelionės geležinkeliu čekius.
„Lufthansa“ taip pat užsakė tūkstančius viešbučių kambarių įstrigusiems keleiviams. Keleiviams, neturintiems galiojančios vizos, kuri jiems leistų patekti į Vokietijos teritoriją, Frankfurto oro uoste parūpintos sudedamosios lovos.
Vokiečių dienraštis „Bild“ rašo, kad streikas įmonei atsieina maždaug 10 mln. eurų per dieną. Be to, jis kenkia „Lufthansa“ prekės ženklo įvaizdžiui.
Praėjusieji metai bendrovei „Lufthansa“ buvo tiesiog siaubingi, nes ne vienas streikas jai kainavo šimtus milijonų eurų. Didžiausia Europos oro vežėja pastaruosius dvejus metus vis nesutaria su pilotais, įgulų nariais ir antžeminių tarnybų darbuotojais dėl atlyginimų ir nori mažinti išlaidas, nes jai tenka vis labiau konkuruoti su pigių skrydžių įmonėmis ES šalyse bei Persijos įlankos šalių oro linijų bendrovėmis.
Pernai lapkritį buvo surengtas ilgiausias „Lufthansa“ istorijoje streikas, kuris truko savaitę ir dėl kurio įmonei teko atšaukti 4,6 tūkst. skrydžių. Tuomet kompanija prarado 463 mln. eurų.