• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Neringos valdžia planuoja jau šio birželio pradžioje atnaujinti skrydžius į Kuršių neriją. Aerodromas čia yra ir toks susisiekimas prieš kelerius metus vyko, tačiau dėl pasienio zonos reikalavimų kariškiai jį uždraudė. Vis dėlto, neringiškiams susitarti pavyko ir su jais, ir su UNESCO atstovais. Tik Kuršių nerijos nacionalinio parko darbuotojai į tokią mintį žiūri atsargiai. Triukšmo bei taršos nepageidauja ir dalis vietinių gyventojų.

Neringos valdžia planuoja jau šio birželio pradžioje atnaujinti skrydžius į Kuršių neriją. Aerodromas čia yra ir toks susisiekimas prieš kelerius metus vyko, tačiau dėl pasienio zonos reikalavimų kariškiai jį uždraudė. Vis dėlto, neringiškiams susitarti pavyko ir su jais, ir su UNESCO atstovais. Tik Kuršių nerijos nacionalinio parko darbuotojai į tokią mintį žiūri atsargiai. Triukšmo bei taršos nepageidauja ir dalis vietinių gyventojų.

REKLAMA

Nuo 2017-ųjų kovo šalia Nidos esančiame aerodrome nenusileido nė vienas lėktuvas. Nors 2016-ųjų vasarą objektas buvo iškilmingai atidarytas, tačiau netrukus orlaiviams čia tūpti ir kilti uždraudė kariškiai dėl pasienio zonos reikalavimų. Tačiau neringiškiams su jais pavyko susitarti. Kariškiai vis dar draudžia šioje zonoje atlikti sportinius, rekreacinius ir pramoginius skrydžius, tačiau nebeprieštarauja civiliniams, jei bus sukurtas oficialus oro koridorius.

„Tas vadinamas AN-24 „kukurūznikas“, kuris veža iki 12 žmonių, kuriam nereikia ilgo įsibėgėjimo, kiek suprantu, toks lėktuvėlis dar galėtų nusileisti, o didesni, tai čia jau fiziškai negalėtų atskristi“, – sako Neringos meras Darius Jasaitis.

REKLAMA
REKLAMA

 Tokiai minčiai pritaria ir UNESCO atstovai. Turizmo specialistai aiškina, kad Nidos aerodrome vienu metu galės nusileisti ne daugiau 12 – 14 lėktuvėlių. Visi jie turės būti privačių asmenų, kurie į Kuršių neriją galės tik atskristi ir išskristi. Neva tuo jau domisi vokiečiai, skandinavai, rusai bei lenkai.

REKLAMA

„Tačiau jau aerodromas pastatytas ne šį sezoną, tai iš tiesų yra susigrąžintas statusas ir, manom, kad būtų dar viena alternatyvi transporto priemonė pasiekti Kuršių neriją“, – pasakoja Nidos turizmo informacijos centro vadovė Edita Lubickaitė.

O štai Kuršių nerijos Nacionalinio parko atstovai į šią mintį žiūri atsargiai, mat karčios patirties jau turėjo. Esą kai Nidos aerodromas veikė anksčiau, padangėje vyravo chaosas. Maža to, objekto apylinkėse gausu paukščių, tad pilotai privalės būti ypač atidūs.

REKLAMA
REKLAMA

„Tikrai mums visiems nepatikdavo, kai ten nutūpę lėktuvėliai po to skraidindavo žmones, visą dieną girdėdavome jų birbimą, nesilaikydavo jokių taisyklių. Tai aerodromas yra ta institucija kur privalomos taisyklės, privaloma tam tikra tvarka“, – teigia Kuršių nerijos nacionalinio parko vadovė Aušra Feser.

Nidos gyventojai aerodromo atgaivinimo idėja sutiko prieštaringai. Vieniems tai visai smagi mintis, kiti baiminasi triukšmo ir taršos:

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Manau, būtų visai smagus dalykas. Nežinau, man tai patiktų tokią idėja.“

„Žiūrint kokio galingumo ir kiek. Bet ekologiškai žiūrint, žėkit, kai dabar neskrenda, kaip gerai. Bet gyvenimas juda į priekį, bet čia turi įvertinti specialistai visus už ir prieš.“

Neringos valdžia žada, jog skraidyti virš miesto bei paplūdimių pilotams jie neleis. Jei pavyks sklandžiai paruošti likusius dokumentus pirmas lėktuvas šalia Nidos nusileisti galės jau birželio pradžioje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų