„GfK Custom Research Baltic“ atliktas tyrimas parodė, kad estai tam pačiam degalinių tinklui ištikimesni nei latviai ar lietuviai. Baltijos šalių vairuotojai mielai naudojasi degalinių siūlomomis lojalumo kortelėmis – visose trijose šalyse tai daro daugiau nei du trečdaliai vairuotojų, o apie trečdalis Baltijos šalių vairuotojų naudojasi paslaugomis, kurias siūlo degalinės. Nelegalius degalus už žemesnę kainą pirktų du trečdaliai lietuvių ir latvių, estų tai darytų tik trečdalis.
Apklausoje, atliktoje internetu sausio mėn., dalyvavo beveik 2800 respondentų trijose Baltijos šalyse. Iš visų apklaustųjų kas dieną patys automobilius vairuoja 74 proc. Lietuvoje, 54 proc. Latvijoje ir 65 proc. Estijoje. Per apklausą respondentai turėjo atsakyti į klausimus apie degalų pylimo įpročius ir įvertinti pasitikėjimą degalų rinka.
Paaiškėjo, kad estai tam pačia degalinių tinklui ištikimesni nei latviai ar lietuviai. Net 69 proc. kas dieną vairuojančių apklausoje dalyvavusių estų visuomet pilasi degalus iš to paties mažmenininko, o Lietuvoje ir Latvijoje taip elgiasi pusė vairuojančių respondentų.
Visose trijose šalyse daugiau nei du trečdaliai kas dieną vairuojančių žmonių pripažino, kad reguliariai naudojasi lojalumo kortelėmis, kurias siūlo degalinės. Apie trečdalis Baltijos šalių vairuojančiųjų naudojasi paslaugomis, kurias siūlo degalinės: įsigyja draudimą, plauna automobilį ir pan. Tai pripažino 32 proc. lietuvių, 38 proc. latvių ir 24 proc. estų.
Apibendrindama tyrimo rezultatus „GFK CR Baltic“ verslo plėtros vadovė Lietuvoje Laura Astrauskienė pasakojo, kad daugiau lietuvių ir latvių prisipažino, jog pirktų nelegalius degalus.
„Paklausti, ar pirktų nelegalius degalus už žemesnę kainą, Lietuvoje ir Latvijoje du trečdaliai teigė, kad tai darytų, o Estijoje – tai patvirtino tik trečdalis, – apibendrina apklausos rezultatus L. Astrauskienė, – Patikslinus, ar, jei norėtų pirkti nelegalius degalus, žinotų į ką kreiptis ir kur pirkti, daugiausia respondentų atsakė, jog žino: Lietuvoje net 55 proc. kas dieną vairuojančių asmenų, Latvijoje – 47 proc., o Estijoje mažiausiai – 21 proc.“
Per apklausą paaiškėjo, kad Baltijos šalių vairuotojai, dalyvavę apklausoje, vidutiniškai degalams išleidžia 51–100 eurų per mėn. Lietuvoje tokią sumą degalams išleidžiančiųjų yra 54 proc., Latvijoje – 41 proc., Estijoje – 34 proc. Dar 29 proc. estų vidutiniškai per mėn. degalams išleidžia 100–150 eurų, kitose šalyse šią sumą išleidžiančiųjų degalams yra mažiau.
Tikinčiųjų, kad degalai visose jų šalies degalinėse yra tos pačios kilmės šalies, yra tik 35 proc. lietuvių, latvių – 55 proc., o estų – 42 proc.
Apklaustųjų taip pat teirautasi, ar jie sutinka, jog degalų mažmenininkų pelningumas žemas. Tik apie 10 proc. sutiko su šiuo teiginiu: 10 proc. lietuvių, 11 proc. latvių, 6 proc. estų. Tačiau nesutinkančių su šiuo teiginiu dauguma: 75 proc. lietuvių, 74 proc. latvių, 74 proc. estų.
Su degalų kokybės problemomis yra susidūrę pusė visų trijų šalių vairuojančiųjų.
Paprašyti įvertinti, kaip pasitiki degalų rinka savo šalyje, respondentai pasiskirstė per pusę – apie 50 proc. visose šalyse šia rinka pasitiki. Visose trijose šalyse respondentai įvertino šį sektorių septynių balų sistemoje: nuo 1 – visiškai nepasitiki iki 7 – visiškai pasitiki.
„Pasitikėjimas degalų rinka Baltijos šalyse yra labai vidutiniškas, palyginti su kitų sektorių pasitikėjimo rodikliais. Rezultatai parodė, kad lietuviai ir latviai jį vertina geriausiai – įvertinimų vidurkis buvo 4,5 balo, Latvijoje – 4,5 ir Estijoje – 4,2 balo iš 7 galimų, – teigia L. Astrauskienė. – Antai pasitikėjimas draudimo sektoriumi siekia 4,7 balo, bankais – 4,5 balo, IT sektorius ar valstybinė televizija – 5,1 balo, mažmeninės prekybos tinklais – 4,5 balo, – gautus rezultatus apibendrina L. Astrauskienė.